Το όνομα του ήταν Release, είχε μια εντυπωσιακή συσκευασία, που θύμιζε ενεργειακό ποτό. Το σαιτ της Amazon το συμπεριέλαβε στη λίστα με τα πιο ευπώλητα ενεργειακά ποτά (!) περιγράφοντας μάλιστα τη γεύση του, ως «πικρό λεμόνι».
Στην πραγματικότητα, το εν λόγω «ποτό», περιλάμβανε ούρα, που προέρχονταν από οδηγούς διακίνησης εμπορευμάτων της Amazon, οι οποίοι είχαν κάνει την βιολογική τους ανάγκη σε γυάλινα μπουκάλια, στην άκρη του δρόμου.
Ο Ούμπα Μπάτλερ, δημοσιογράφος του Channel 4 ήθελε να μπει στα άδυτα των αποθηκών της Amazon και να καταγράψει τις συνθήκες εργασίας. Ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος είναι γνωστός στα βρετανικά media για τις πανέξυπνες «τρολιές» που έχει σκαρώσει κατά καιρούς, όπως την μετατροπή ενός κήπου σε μονοκατοικία σπιτιού στο Λονδίνο, σε «εστιατόριο» που δεν το ήξερε κανείς, κι όμως έφτασε στο #1 του Tripadvisor.
O Μπάτλερ λοιπόν, μπήκε με κρυφή κάμερα στις βρετανικές αποθήκες της Amazon, και εκεί είδε τον Μεσαίωνα: Εργαζόμενοι παραπονούνταν πως εργάζονταν αμέτρητες ώρες με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως πόνους στη μέση και στα πόδια, υπό διαρκή παρακολούθηση. Μεταξύ άλλων, βοήθησε στο ξεφόρτωμα ενός φορτηγού με είδη αρτοποιείου, χωρίς ανοικτό κλιματισμό στο χώρο εργασίας.
Τρολιά, αλλά σατανική
Στο ντοκιμαντέρ καταγράφει παράτυπες προσλήψεις με ατομικά συμβόλαια και διαρκείς «μάχες» ανάμεσα στην ένωση εργαζομένων της Amazon και στην εργοδοσία. Ο Μπάτλερ όμως, πάει ένα βήμα παραπέρα: Μαθαίνει από τους οδηγούς των φορτηγών για τα μπουκάλια, στα οποία ουρούν, προσπαθώντας να μη χάσουν ούτε δευτερόλεπτο από τις προγραμματισμένες παραδόσεις. Αποφασίζει να συλλέξει αυτά τα μπουκάλια και με την βοήθεια των συνεργατών του, να τα μετατρέψει σε ένα «προϊόν», ονόματι Release. Με αυτό το προϊόν μπαίνει στην πλατφόρμα πωλήσεων της Amazon και με τους - συνεννοημένους - συνεργάτες του, κάνει αγορές (!).
«Γελάσαμε πάρα πολύ όταν η Amazon ενέκρινε το προϊόν μας. Εκεί που τρομάξαμε όμως, ήταν όταν διαπιστώσαμε πως εμφανίστηκαν - εκτός από εμάς άνθρωποι για να το αγοράσουν!» είπε ο Μπάτλερ στο περιοδικό Wired. Από την πλευρά της, η εταιρεία αφαίρεση το ψεύτικο προϊόν, τονίζοντας πως η πλατφόρμα της διαθέτει μηχανισμούς αναγνώρισης μη υπαρκτών εμπορευμάτων και πως ο Μπάτλερ τους έκανε «μια πολύ ακραία πλάκα».
Είχε κι άλλο

O Mπάτλερ δεν σταμάτησε εκεί: Έδωσε στις ανιψιές του, ηλικίας έξι και τεσσάρων ετών μια αποστολή: Να αγοράσουν μαχαίρια, πριόνια και ποντικοφάρμακο, χρησιμοποιώντας τη φωνή του ψηφιακού βοηθού Alexa. Δεν ήταν και τόσο δύσκολο με αυτό το τρικ, να προσπεράσουν τα φίλτρα πιστοποίησης και να ξεγελάσουν την Amazon για τις ηλικίες τους. Οοοoops.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.