Μενού
new coke
Emplemon YouTube - screenshot
  • Α-
  • Α+

Στις αρχές της δεκαετίας του '80, η κόκα κόλα γνώριζε τον πρώτο της μεγάλο ανταγωνιστή. Η Pepsi γινόταν η νέα, εναλλακτική πρόταση αναψυκτικού, και συγκέντρωνε διαρκώς νέους φαν. Διαφημιστικές καμπάνιες όπως αυτή της Pepsi Challenge, όπου απλοί άνθρωποι έκαναν «τυφλά τεστ» γεύσης ανάμεσα σε αναψυκτικά και επέλεγαν - μαντέψτε - την Pepsi ως την καλύτερη όλων, προκαλούσαν έντονη ανησυχία στα ενδότερα της κόκα κόλα.

Η κόκα κόλα υπήρχε ανάμεσα μας από το 1886. Στο πέρασμα των ετών, η εταιρεία είχε κάνει μικρές τροποποιήσεις στη συνταγή της, χωρίς να αλλάξει τα βασικά στοιχεία της γεύσης, εστιάζοντας κυρίως σε δοκιμές με υλικά όπως το σιρόπι καλαμποκιού και το σιρόπι ζαχαρότευτλων.

Με αυτές τις δοκιμές γίνονταν πειραματισμοί ως προς το πόσο γλυκιά θα μπορούσε να γίνει η γεύση. Το 1982, η συνταγή της κόκα κόλα διαίτης είχε τελειοποιηθεί και το αναψυκτικό είχε λανσαριστεί. Το 1985, η «νέα κόκα κόλα», με ακόμα πιο γλυκιά γεύση, είχε επίσης λανσαριστεί.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Ντόναλντ Κίου, και ο CEO, Ρόμπερτ Γκουαζουέτα, ορκίζονταν από κοινού, με ασύμμετρο ενθουσιασμό, πως αυτή η νέα κόκα κόλα είχε καλύτερη, πιο έντονη γεύση, που μπορούσε να διαλύσει τον ανταγωνισμό. Όμως, την ίδια μέρα που αποκαλύφθηκε το νέο αναψυκτικό, στις 23 Απριλίου 1986, οι μετοχές της εταιρείας Coca-Cola άρχισαν να κατρακυλούν.

Η αντίπαλος εταιρεία από την άλλη, είχε μια ξέφρενη ανοδική πορεία. Χαράς ευαγγέλια για την Pepsi, με τους διευθύνοντες να δίνουν μια μέρα ρεπό σε όλους τους εργαζόμενους για να το γιορτάσουν. 

Στο στρατόπεδο της Coca-Cola, αυτό το παράξενο, νέο αναψυκτικό, παρά τη νόστιμη, γλυκιά του γεύση, ήταν λες και για κάποιους καταναλωτές, περιείχε δηλητήριο. Σύμφωνα με το History.com, η εταιρεία έφτασε να λαμβάνει 8.000 παράπονα τη μέρα.

Μέχρι και διαδηλώσεις, από ομάδες όπως η Old Cola Drinkers of America έγιναν, με τον κόσμο να πετάει «νέα κόκα κόλα» σε κάδους σκουπιδιών. Έγινε και μια μήνυση από καταναλωτή, ο οποίος απαιτούσε από την εταιρεία να επαναφέρει το παλιό, καλό, κι αγαπημένο κουτάκι της κόκα κόλα. 

Η εταιρεία φαίνεται πως είχε υποτιμήσει το συναισθηματικό δέσιμο των καταναλωτών με το brand, πως κανείς τους δεν αναζητούσε μια «καινούρια» κόκα κόλα, γιατί πολύ απλά, ήταν απόλυτα χαρούμενος με το υπάρχον αναψυκτικό. Στις 11 Ιουλίου της ίδιας χρονιάς, η κόκα κόλα επέστρεψε. Ο Κίου, εξέφραζε το δικό του mea culpa, δηλώνοντας «το αφεντικό μας είναι πάντα ο καταναλωτής. Λυπόμαστε αν τους απογοητεύσαμε».

Το 1990, επιχειρήθηκε ένα rebranding της «νέας κόκα κόλα» ως Coca Cola II που επίσης δεν έφερε κάποιο κέρδος για την εταιρεία, η οποία απέσυρε οριστικά το προϊόν το 2002. Φυσικά, η επαναφορά της κλασικής κόκα κόλα, αντιμετωπίστηκε με πρωτοφανές ρεκόρ πωλήσεων. Άμα είναι κάτι πετυχημένο, γιατί να το αλλάξεις;

Διάβασε επίσης: H πόλη που έχει περισσότερη κόκα κόλα απ' ό,τι πόσιμο νερό

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA