Τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο και στην επικοινωνία της πολιτικής τα τελευταία χρόνια, ωστόσο έχουν αρχίσει να επηρεάζουν την εμπειρία των χρηστών. Κάπως έτσι, η Meta πήρε την απόφαση να τα περιορίσει αρκετά, κυρίως για όσους πελάτες της δεν ενδιαφέρονται για τέτοιο περιεχόμενο. Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσω του Αντα Μοσερί (επικεφαλής του Instagram) πως οι χρήστες θα μπορούν να επιλέγουν σύντομα να μην περνάει από το χρονολόγιό τους περιεχόμενο που αφορά την πολιτική.
Τέτοιες αναρτήσεις θα βλέπουν μόνο από λογαριασμούς που έχουν επιλέξει να ακολουθούν, ενώ για όλους τους υπόλοιπους θα έχουν σχετική επιλογή μέσα στο μενού της εφαρμογής. Από εκεί, θα μπορούν να περιορίσουν στον τομέα του προτεινόμενου περιεχομένου (Suggested Content) το αν και κατά πόσο θα εμφανίζονται αναρτήσεις από αυτή τη θεματική.
Η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί τις επόμενες εβδομάδες στους χρήστες όλου του πλανήτη για τις δύο πλατφόρμες, τόσο για τις απλές αναρτήσεις όσο και τα κάθετα σύντομα videos (reels). Αυτό που δεν έχει διασαφηνιστεί ακριβώς πάντως είναι το πως θα υπολογίζεται μία ανάρτηση ως προς το πολιτικό περιεχόμενό της.
Εκπρόσωπος της Meta σημείωσε πως σε αυτό το επίπεδο θα φιλτράρονται αρχικά όλες οι αναρτήσεις που σχετίζονται με εκλογές ή διάφορα κοινωνικά θέματα, ωστόσο στην πορεία θα γίνονται και άλλες αλλαγές: «Αυτά τα παγκόσμια ζητήματα είναι πολύπλοκα και εξελίσσονται δυναμικά. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως ο μηχανισμός χαρακτηρισμού μιας ανάρτησης θα εξελιχθεί, σε συνεργασία με ανθρώπους και κοινότητες που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μας και τις ειδικές ομάδες μας».
Η εταιρεία έχει αντιδράσει γενικευμένα και σε άλλα «ευαίσθητα» ζητήματα όπως αυτό των εμβολιασμών εν μέσω καραντίνας και πανδημίας, ενώ ο Μοσερί σημείωσε πως δεν θέλει να ενθαρρύνονται χρήστες να τοποθετούνται επιθετικά για τα θέματα της πολιτικής στις δύο πλατφόρμες. Πάντως, ήδη υπάρχουν αρκετές αντιδράσεις από χρήστες και δημιουργούς περιεχομένου που αναρτούν σχετικό περιεχόμενο χωρίς -όπως λένε- να ξεπερνούν τα όρια και να παραβιάζουν κάποιον κανόνα.
Αναφέρουν, μάλιστα, πως η Meta, με αυτόν τον τρόπο, καταπατά τα δικαιώματα ελεύθερης έκφρασης στα κοινωνικά δίκτυα. Η εταιρεία απάντησε άμεσα σε αυτό και δήλωσε πως μέσα από το μενού κατάστασης λογαριασμού θα μπορούν να δουν αν οι αναρτήσεις τους θα φτάνουν και θα προτείνονται από τον αλγόριθμο σε άτομα που δεν τους ακολουθούν (με στόχο την αύξηση της βάσης τους).
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.