Πριν τον ερχομό του AI και τη σαρωτική του επίδραση στην ποπ κουλτούρα, υπήρχε ένα βίντεο κλιπ που παρακολουθούσα εδώ και χιλιάδες χρόνια, ευλαβικά, κάθε φορά που είχα νεύρα για να εκτονωθώ: το "Sabotage" των Beastie Boys. Ο γλυκός σαδισμός των κρουστών αγκαλιάζει το ραπ ουρλιαχτών της ομαδάρας των Mike D, MCA, King Ad Rock και oι κιθάρες ελέγχουν την φάση με έξτρα θόρυβο.
Είναι υποτιμημένη απόλαυση το κοπάνημα κεφαλιού (ακόμα και χωρίς να έχεις μαλλιά), με ένα hardcore/post hardcore hip hop/rock κομμάτι στο background. Όλα αυτά, μέχρι τον ερχομό του AI στη μουσική και στα βίντεο κλιπ.
Έχω επιλέξει να ακούσω τον Freddie Mercury -στην AI εκδοχή του- να τραγουδάει το "Don't Look Back in Anger" από Oasis, αλλά αποφεύγω από την άλλη να ακούσω τα φανταστικά τραγούδια μιας υποθετικής μοντέρνας εκδοχής των Oasis, αν υπήρχαν ως μπάντα σήμερα. Πρoτίμησα να δώσω έμφαση στα διαόλια.
Ποια «διαόλια», ρε διάολε;
Σοβαρός «ξεσπασματικός» ξεσηκωτικός ράπερ στο μεταίχμιο μεταξύ millenial και Gen Z, που βάζει μπρος τα γνωστά εργαλεία AI δημιουργίας video μέσω γραπτών prompts, για να δημιουργήσει τα «Διαόλια», ένα κλιπ που με σήκωσε από το γραφείο για κοπάνημα τρίλεπτο (μην με κρίνετε, είναι Τρίτη ακόμα), μια δημιουργία που θα θαύμαζαν και οι Beastie Boys. Μπράβο στον Ai Tsavouras! Και επειδή θέλουμε κι άλλα τέτοια δημιουργήματα, αλλά και να μάθουμε πως παράχθηκαν τα «Διαόλια», εντόπισα κάπου μεταξύ Κυψέλης και Ηνωμένου Βασιλείου τον Ai Tsavouras και τον Pedram, τον σκηνοθέτη του κλιπ. Ακολουθεί η συζήτηση μας:
Ai Tsavouras: «Η πρώτη μου επαφή με το ραπ ήταν σε ηλικία 10 ετών. Ο κολλητός μου ο Brave είχε μια αδερφή πολύ ενεργή στο graffiti. Αυτή μας έγραφε κάτι cd με Βήτα Πεις, Ρόδες, Άλφα Γάμα... Ε, ραπάροντας τα back to back το «Για τους οπαδούς» σε κάθε διάλειμμα, ήταν θέμα χρόνου να γράψουμε και τα δικά μας!»
Pedram: «Ουσιαστικά θέλω να προσπαθήσω να δουλέψω το ΑΙ ως εργαλείο του καλλιτέχνη και όχι ως αντικατάσταση. Υπάρχει ένας πανικός από αρκετό κόσμο γι' αυτές τις νέες τεχνολογίες, που είναι στην ουσία, εργαλεία για να παράγουμε όμορφα δημιουργήματα, τίποτα περισσότερο. Πάντα φοβόμαστε αυτό που δεν ξέρουμε αλλά στην προκειμένη είναι απλά σαν να δουλεύεις με έναν έξτρα βοηθό.
Ραπ θέλω να κάνω για να καταγράφω και να επικοινωνώ τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου και να ακονίζω την τεχνική μου, είναι ξεκάθαρα ένας τρόπος να εξωτερικεύσω δημιουργικά όσα κρύβω μέσα μου. Και επειδή η μνήμη σίγουρα δεν είναι δυνατό μου στοιχείο θα 'θελα σε πολλά χρόνια από τώρα να ανατρέχω στις δημιουργίες μου... σαν ένα άλμπουμ με φωτογραφίες. Η δισκογραφία είναι το μέσο για αυτό. Η φήμη είναι μια απ' τις μονάδες μέτρησης της ανταπόκρισης, που όσοι ασχολούμαστε ειδικά με το ραπ την επιδιώκουμε. Όποιος πει το αντίθετο είναι ψεύτης.
Κάναμε τα «Διαόλια» γιατί θέλουμε σιγά σιγά σαν film makers να δημιουργήσουμε μια οικειότητα με αυτήν τη νέα σειρά εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που μας δίνεται. Συγκεκριμένα το κλιπ αυτό έχει δουλευτεί σε Premiere + After Effects και για το AI έχει χρησιμοποιηθεί το Kaiber.ai».
Ai Tsavouras: «Τα διάολια τα έγραψα ως το πρώτο single μετά τον δίσκο μου που λέγεται 'ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ' . Θέλω να αναδείξω έτσι και τις δύο πλευρές που κρύβουμε μέσα μας. Να μιλήσει και ο Άγιος στον ένα σου ώμο και το διαόλι στον άλλο. Γι' αυτό έχουμε δύο αυτιά!»
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.