Μενού
Orestios ntantos
  • Α-
  • Α+

«Δεν είναι λάιβ είναι κάλεσμα στον "μεσοπόλεμο" των γιορτών» αναφέρει το Facebook post που προλογίζει την αποψινή συναυλία του Ορέστη Ντάντου στο Gazarte, με τίτλο «Όλοι οι μόνοι σας ελάτε μαζί μου». Ο ίδιος, στην τηλεφωνική μας συνομιλία, μου εξηγεί πως ο συγκεκριμένος τίτλος είναι στην πραγματικότητα, ένας στίχος από τα νέα του τραγούδια, και ταυτόχρονα ένα κάλεσμα για ένα πάρτι διαφορετικό από τα άλλα, προς όσους δεν αντέχουν τον ψυχαναγκασμό της υποχρεωτικής χαράς των γιορτών των Χριστουγέννων. Ξεκάθαρα, δεν είναι ένα συνηθισμένο live το αποψινό του Ορέστη Ντάντου.

Λίγο πριν μιλήσουμε έχω ακούσει ξανά και ξανά το άλμπουμ «Τακούνια για Καρφιά» που έβγαλε και την ομώνυμη επιτυχία με την Ιουλία Καραπατάκη, αλλά και ξεχωριστά κομμάτια όπως το «Χόρεψε», που ερμηνεύει η Νατάσα Μποφίλιου, το «Νερό στη Βάρκα» με την Μάρθα Φριτζήλα, και το «Γιάννη μου» με την Ελένη Τσαλιγοπούλου. 

Ο Ορέστης Ντάντος γεννήθηκε στην Αθήνα, σε μια χρονιά-μεταίχμιο ανάμεσα στους μπούμερς και τους μιλένιαλς (εγώ τον νιώθω περισσότερο μιλένιαλ),  φοίτησε σε μουσικό σχολείο και σε ωδεία και σπούδασε στο τμήμα μουσικών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι καθηγητής μουσικής, δημιουργός κι ερμηνευτής και last αλλα ποτέ least, φοβερός πιανίστας. Εμφανίστηκε στη δισκογραφία το 2009, με το άλμπουμ «Είναι κι Άλλοι Σαν Εμάς», το οποίο μας χάρισε την μεγάλη επιτυχία «Θα Πάω Όταν Γουστάρω». Ακολούθησαν άλλοι πέντε δισκογραφικοί τίτλοι, με ένα μουσικό χρώμα που φλερτάρει με τον ροκ ήχο, αν και τον κρατάει σε «ανοικτή» σχέση. Στο ντουέτο του με την Μαρία Παπαγεωργίου, «Μια Μέρα στην Αθήνα», που κυκλοφόρησε φέτος τον Ιούλιο, νιώθω ότι ακούω το «Καλοκαίρι» του Διονύση Σαββόπουλου, δοσμένο όμως, στην καθημερινότητα της Αθήνας του 2023. Στον «Μονόδρομο», το πιο φρέσκο τραγούδι του, υπάρχουν στοιχεία ραπ, και έξτρα γκάζια στη χαρμολύπη των στίχων του. 

Τον ρωτάω για τα νέα τραγούδια. Αμέσως μου μεταδίδει τον ενθουσιασμό του, γι' αυτή τη συναυλιακή μυσταγωγία που ετοιμάζει. 

«Ο νέος δίσκος έχει στοιχεία cοncept album, υπάρχουν ραπ πινελιές, και μια αρκετά προσωπική ιδέα, πίσω από τα κομμάτια. Θα παίξω κάποια νέα κομμάτια στο live, μαζί με τα ήδη γνωστά. Ανυπομονώ να τα ακούσετε».

Τι είναι τελικά ο Ορέστης Ντάντος; Είναι «έντεχνος»

«Κάθε φορά που ακούω αυτές τις ταμπέλες που βάζουν σε καλλιτέχνες, όπως το «έντεχνος», ένα ανθρωπάκι βγαίνει μέσα από το μυαλό μου και γελάει. Δεν με ενδιέφεραν ποτέ οι ταμπέλες. Κάνω μουσική βάσει αυτού που μου «βγαίνει», και ειλικρινά, δεν δίνω καμία σημασία στο αν και που θα με «εντάξουν» όσοι ενδιαφέρονται γι' αυτούς τους προσδιορισμούς. 

«Νιώθω όμορφα, μια γλυκιά ελευθερία, όταν κάνω ότι μου κατεβαίνει. Νομίζω ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να περιγράψω τον ήχο μου».  

«Τα κομμάτια με τις γυναικείες φωνές προέκυψαν αυθόρμητα, χωρίς να έχω στο νου μου κάποια συγκεκριμένη φωνή ή κάποια συγκεκριμένη κεντρική ιδέα. Ύστερα ήρθε η σκέψη, «πώς θα ήταν αυτά τα κομμάτια αν τα ερμηνεύσουν γυναικείες φωνές;». Το «Γιάννη μου» για παράδειγμα, δεν το σκέφτηκα καθόλου, το κομμάτι μου «φώναζε» ότι έπρεπε να το ερμηνεύσει η Τσαλιγοπούλου. Κάπως έτσι τα κομμάτια του συγκεκριμένου δίσκου ταίριαζαν με αυτές τις σπουδαίες ερμηνεύτριες, την Ιουλία Καραπατάκη, την Μάρθα Φριτζήλα και τη Νατάσα Μποφίλιου».

Συζητάμε off the record για την εποχή του «Θα πάω όταν γουστάρω», που βγήκε σε μια Αθήνα διαφορετική, που «έβραζε» στις πλατείες της αστυνομικής βίας, της οικονομικής κρίσης, των πρώτων μνημονίων, και από τα λόγια του διακρίνω ένα τραγουδοποιό που δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο την ορμή του, το ρομαντισμό ή/και τον αυτοσαρκασμό του, ένα πραγματικό αερικό της ηλεκτρικής μουσικής. Εγώ θα πάω απόψε στο Gazarte πάντως. Θα έχει και Secret Santa. 


 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.