«Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό». Είναι μια από τις αφίξεις τις εβδομάδας στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ο Τζέιμς Μποντ πέθανε, ώρα να γυρίσουμε σελίδα; Ή πλευρό…
Να πούμε ότι ο τίτλος της ταινίας στα ρουμάνικα κάνει ρίμα: Babardeala cu bucluc sau porno balamuc.
Διαβάστε επίσης: No Time To Die: Χάσαμε τον χρόνο μας βλέποντας τη νέα ταινία του James Bond
Η ταινία του Ρουμάνου Ράντου Τζούντε σου γνέφει προκλητικά με τον άτακτο και σχεδόν άκομψο τίτλο της. Κι εσύ τι κάνεις; Αναζητείς αίθουσα να το δεις ή αδιαφορείς και λες: «Όταν πέσει στο διαδίκτυο θααα το δω…». Για την ώρα αναζητείς κριτικές στον κυβερνοχώρο. Α, πριν ψάξεις τους «ειδικούς» σκαλίζεις και διαβάζεις το story. Τι πραγματεύεται το σενάριο της ρουμανο – λουξεμβουργο-κροατο-τσεχικής ταινίας;
Μια καθηγήτρια λυκείου και ο σύζυγός της δημιουργούν τις ελεύθερες ώρες του εγκλεισμού τους λόγω κορονοϊού μια sex tape, ένα φιλμάκι πορνό περιεχομένου με λέξεις... ελληνικές.
Το βιντεάκι κυκλοφορεί στο διαδίκτυο (από τον kinky σύζυγο) και η περιπέτεια αρχίζει. Η διευθύντρια του σχολείου και οι γονείς των μαθητών κινητοποιούνται και η πρωταγωνίστρια βρίσκεται ενώπιον των «ευθυνών» της. Τα γυρίσματα - κυρίως σε εξωτερικούς χώρους - (όπου οι διαφημιστικές πινακίδες ειρωνεύονται σαρκαστικά τις ανθρώπινες επιθυμίες πριν από την πανδημία) επικεντρώνονται σε σημαντικές λεπτομέρειες όπως η κοινωνική αποστασιοποίηση και ο προσωπικός εξοπλισμός κοινωνικής προστασίας (οι χρήστες μάσκας αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους μέσω των εκκεντρικών επιλογών ένδυσης).
Η ταινία είναι χωρισμένη σε τρία μέρη, αρχίζοντας από την βιντεοσκόπηση - την οποία ο σκηνοθέτης θα μπορούσε εύκολα να αφήσει στη φαντασία του κοινού - και συνεχίζει με την αποκάλυψη - επίγευση του «απαγορευμένου καρπού» στο σεμνότυφο κοινό. Το εξοργισμένο και κουρασμένο από την πανδημία και τα lockdown, που αναζητεί τρόπους να εκτονώσει τη συσσωρευμένη ενέργεια – κακία του. Ακολουθεί η προετοιμασία ενός είδους λαϊκού δικαστηρίου, όπου οι γονείς θα αποφασίσουν για τη μοίρα της εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσας καθηγητρίας.
Ο σκηνοθέτης ρίχνει στο μίξερ του: Ιστορία, Πορνογραφία, Ρουμανική Ορθόδοξη Εκκλησία, Αποικιοκρατία, Κομμουνισμό, Καπιταλισμό, Χριστιανισμό. Και το μίγμα που προκύπτει είναι, δίχως άλλη σκέψη, περισσότερο ένοχο και αμαρτωλό από ό,τι ένα αστείο (κατά τα άλλα) πορνό βίντεο γυρισμένο υπό τους ήχους (συμβολικά;) της Λιλί Μαρλέν και υπό την επιμονή της πεθεράς της πρωταγωνίστριας που ζητάει συνταγές μαγειρικής.
Με λίγα λόγια: Μια απλή υπόθεση - για άλλους σοβαρή, για άλλους σοβαροφανής, για πολλούς απλά τρελή - μπορεί να χρησιμεύσει σαν μέσο βαθιάς κοινωνικής κριτικής, για εκείνους όμως που είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να κάνουν το βήμα.
Τρία φινάλε για να διαλέξετε
Ο σκηνοθέτης παρουσιάζει τρία πιθανά φινάλε της κατ’ επίφαση δίκης το ένα πιο παράλογο και προκλητικό από το άλλο. Η καρτέλα των τίτλων της αρχής συνοδεύεται από ένα απόσπασμα από την «Μαχαμπαράτα» (το γιγάντιο ινδικό έπος): «Δυστυχώς κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι ο κόσμος βυθίζεται στον ωκεανό του χρόνου που είναι γεμάτος από εκείνους τους τεράστιους κροκόδειλους που ονομάζουμε εξασθένηση και θάνατο». Τι άλλο; Αυτό και μόνο σε προδιαθέτει για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Έπος; Μμμμ...
Ο Ράντου Τζούντε ήταν βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία «Αμήν» του Κώστα Γαβρά και στην «Οδύσσεια του κ. Λαζαρέσκου». Έχει σκηνοθετήσει – με επιτυχία – το «Άφεριμ» τις «Σημαδεμένες Καρδιές» και το «Όλοι στην Οικογένειά μας». Τα κοινωνικά θέματα είναι η αδυναμία του. Ανεβαίνει σκαλοπάτια και κάποια στιγμή - έχει τη δύναμη - θα φθάσει ψηλά!
Ναι, να τη δείτε την ταινία. Δεν χάνετε τίποτα περισσότερο από 101 λεπτά από τη ζωή σας, που χύνονται αδιάλειπτα και σπάταλα στις μυλόπετρες του χρόνου. Δείτε την και συγκρίνετε με άλλες ταινίες, που καταπιάνονται με κοινωνικά θέματα των πονηρών σκοτεινών καιρών μας κι εσείς αποφασίστε αν είναι καλή ή για τον κάδο των απορριμμάτων της 7ης Τέχνης. Εμείς; (…)!
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.