Στα τέλη της δεκαετίας του `90, ο κόσμος άλλαζε σε κάθε του πτυχή, ακόμα και στα media μαζικής κατανάλωσης. Το Ίντερνετ έμπαινε σε κάθε σπίτι, και ένα αγόρι/κορίτσι από τα Πετράλωνα μπορούσε να μαθαίνει τι σειρές παίζουν στο NBC και τι είναι κουλ στην ποπ κουλτούρα στης Νέας Υόρκης. Υπήρχε φυσικά, και η οριακά κραταιά δύναμη των περιοδικών.
Με το πέρασμα των ετών οι προσβάσεις στην πληροφορία αυξήθηκαν, και η εγχώρια βιομηχανία θεάματος επιχείρησε να κάνει κάποια δειλά βήματα ώστε να φτάσει τα μεγαθήρια του εξωτερικού και ύστερα να προβεί στο αδιανόητο: όχι μόνο να τα θαυμάσει, αλλά και να τα κοπιάρει.
Κάπως έτσι δημιουργήθηκαν, με αγαθές προθέσεις, ορισμένες κόπιες πασίγνωστων ξένων σειρών.
Ας τις θυμηθούμε
Τα ελληνικά «Φιλαράκια»
Εδώ έχουμε πολλούς υποψήφιους, πολλές «buddy» σειρές που εμφανίστηκαν σχεδόν μαζί. Θα μείνουμε σε δύο, που το προσπάθησαν με πιασάρικο καστ, έστω και με μηδαμινό χιούμορ.
Άνω Κάτω
Μαρί Κυριακού και Αφροδίτη Αλ Σάλεχ ως Ρέιτσελ και Μόνικα σε ένα ανοσιούργημα που κοπιάρισε αυτούσιες σκηνές του πρωτότυπου. Ο ορισμός της τραγικωμωδίας κυρία μου!
Και Πάλι Φίλοι
Πιο σοβαρή προσπάθεια κατά τη γνώμη μου, με Μπέσυ Μάλφα, Ιεροκλη Μιχαηλίδη και Θοδωρή Αθερίδη φρέσκους από το «Είμαστε στον Αέρα» και φανερή χημεία ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.
Η ιστορία - που περιλάμβανε απόπειρα αυτοκτονίας στα πρώτα επεισόδια, σε κάτι που υποτίθεται πως ήταν κωμωδία - δεν βοήθησε ώστε να αναπτυχθεί παραπάνω από μία σεζόν η σειρά.
Το ελληνικό Sex And the City
Ο τέλειος άντρας
Δημιουργία του Νίκου Μουρατίδη πριν από 23 χρόνια, με την Βασιλική Ανδρίτσου και τον Λαέρτη Μαλκότση να λάμπουν, τον Τόνυ Δημητρίου να κάνει τον Κύπριο τόσο ενοχλητικά που ευτυχώς, δεν συνέβη διπλωματικό επεισόδιο και τους Αγγελική Δημητρακοπούλου - Κλέωνα Γρηγοριάδη να εξαργυρώνουν την τηλεοπτική τους δημοφιλία με άχρωμους και άοσμους χαρακτήρες.
Σχεδόν Ποτέ
Έπαιζε η Βανά Ραμποτά που είδαμε μετά στο «50-50», η Αποστολία Ζωή τραγουδούσε το τραγούδι τίτλων και ο Νίκος Περράκης εμπλεκόταν στη σκηνοθεσία. Πιστή μίμηση, βλέπεται ως ρομαντική ρετροσπεκτίβα της Αθήνας στα early 00s.
Μόνη Εξ' Αμελείας
Το ίδιο πράγμα, χωρίς την Βάνα Ραμποτά, τον Νίκο Περράκη, την Αποστολία Ζωή. ΒΑΡΙΕΜΑΙ.
To ελληνικό Miami Vice
To Σημάδι του Σκορπιού
Μέσα των 90s και ο Αντώνης Καφετζόπουλος δημιουργεί τον «Σκορπιό», μια τηλεοπτική παραγωγή που τα έχει όλα: συνωμοσίες με αδίστακτους Ρώσους μαφιόζους και εγκληματίες που μιλούσαν αγγλικά με προφορά Πελοποννήσου, πιστολίδια, εναέριες καταδιώξεις, παραθαλάσσιες καταδιώξεις, τον Γιάννη Βούρο ως αρχιπράκτορα/αρχικατάσκοπο και τον Άκη Σακελλαρίου ως αστυνόμο που πάει μονίμως κόντρα στον χαρακτήρα του Καφετζόπουλου.
Οι δύο τους δημιουργούν εν τέλει ένα δίδυμο «φτυστό» με εκείνο των πρωταγωνιστών της σειράς «Miami Vice», με τη μόνη διαφορά ότι ο θαλασσόλυκος «Σκορπιός» (το όνομα του χαρακτήρα του Καφετζόπουλου) αράζει τη βάρκα του στον Πειραιά και όχι στο Μαϊάμι. Τι Λωζάνη τι Κοζάνη...
Τα ελληνικά X-Files
Μυστικές Διαδρομές
Ή αλλιώς, αυτό που ο Στράτος Τζώρτζογλου έγινε βαμπίρ. Καλτ αριστούργημα, που αντέγραψε μερακλήδικα - αν και με εμφανώς φτωχό μπάτζετ- τους χαρακτήρες του Μόλντερ και της Σκάλι, έπαιξε στον Alpha το 2001 με πρωταγωνιστή τον Νίκο Ψαρρά, και φυσικά πέρασε απαρατήρητο.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.