Μενού
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του Flyover
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του Flyover | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

«Η κρίση του ΣτΕ, κατά κανόνα, είναι ορθή. Ακόμη και αν διαφωνούμε με αυτήν. Όταν λοιπόν αντιλαμβάνονται οι δικαστές ότι υπάρχει μια μεγάλη πίεση για την έκδοση μιας απόφασης αντίστοιχα, σπεύδουν να την εκδώσουν», δήλωσε ο Νίκος Ταχιάος μετά τη σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για τις συνέπειες του έργου Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, γνωστού ως Flyover, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι η συζήτηση στο ΣτΕ επί της αίτησης αναστολής θα γίνει την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών, «εφόσον η κρίση επί της αιτήσεως αναστολής είναι ευνοϊκή για το δημόσιο, θα ξεκινήσουν αμέσως οι εργασίες στο FlyOver, και θα συνεχίσουν όπως ακριβώς είχαν προγραμματιστεί. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη. Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να τελειώσει και να παραδοθεί τέλος του Απριλίου.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για τον Flyover | Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

 

Αναλυτικά η δήλωση του κ. Ταχιάου: 

«Θέλω να ξεκαθαρίσω το αυτονόητο ότι σεβόμασταν, σεβόμαστε και θα σεβόμαστε πάντοτε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και θα πειθαρχούμε απολύτως. Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές ότι με τις δύο πράξεις προσωρινής διαταγής το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν έχει μπει στην ουσία της υπόθεσης. Οι προσωρινές αυτές διαταγές, όπως προκύπτει από το διατακτικό τους, αφορούν στην ουσία το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διότι αυτό είναι ο διάδικος, εκπροσωπώντας το Δημόσιο έναντι των προσφευγόντων, και την πληρότητα του φακέλου.

Στη συνέχεια αυτής της απόφασης, πληροφορηθήκαμε, πριν από λίγες ώρες, ότι  επιταχύνεται η συζήτηση επί της αιτήσεως αναστολής. Για την ακρίβεια, προσδιορίστηκε για την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου, γεγονός που πρέπει να ληφθεί υπόψη για την έκβαση της υπόθεσης. Νομίζω ότι η κρίση του ΣτΕ, κατά κανόνα, είναι ορθή. Ακόμη και αν διαφωνούμε με αυτήν. Όταν λοιπόν αντιλαμβάνονται οι Δικαστές ότι υπάρχει μια μεγάλη πίεση για την έκδοση μιας απόφασης αντίστοιχα, σπεύδουν να την εκδώσουν.

Κατά συνέπεια, νομίζω ότι πολύ γρήγορα, αμέσως μετά θα έχουμε το αποτέλεσμα της κρίσεως επί της αιτήσεως αναστολής, πράγμα που σημαίνει ότι εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για το δημόσιο, θα ξεκινήσουν αμέσως οι εργασίες στο FlyOver, και θα συνεχίσουν όπως ακριβώς είχαν προγραμματιστεί.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη.  Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να τελειώσει και να παραδοθεί τέλος του Απριλίου.

Αυτό σημαίνει, ότι αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, ένα ΣΔΙΤ, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός για να την αποδώσει στην προτέρα κατάσταση, που και αυτό δεν είναι εφικτό.

Τα έργα δεν γίνονται από βίτσιο αλλά για να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να το πράξουν, αλλά η πόλη δεν είναι μονάχα όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου, όπως το FlyOver, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες. Θέλω λοιπόν να καλέσω τα πολιτικά κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί η εργαλειοποίηση του έργου, η οποία θα οδηγήσει  σε τεράστιες καθυστερήσεις όπως έγινε και με το Μετρό».

Αναφορικά με το ενδεχόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις μετά την δικαστική εμπλοκή, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι από την αρχή είχε υποστηρίξει ότι το μόνο που θα μπορούσε να καθυστερήσει αυτό το έργο είναι οι δικαστικές προσφυγές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών. Ωστόσο όπως υπογράμμισε «το να πολιτικοποιείται το έργο είναι κάτι το οποίο δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και έγινε αυτό το οποίο πρέπει να αποφύγουμε».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.