Μενού
leoforeio oasth.jpg
Λεωφορείο του ΟΑΣΘ. | EUROKINISSI
  • Α-
  • Α+

Στην επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του ΟΑΣΘ αλλά και στην αναβάθμιση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, σκοπεύει το νέο καθεστώς λειτουργίας του οργανισμού. Ο Χρήστος Σταϊκούρας εισηγήθηκε κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίηση του, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος Οργανισμός. «Παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου.

Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών

Το εκτιμώμενο διάστημα ολοκλήρωσης της διαδικασίας εκκαθάρισης είναι περίπου 12 - 18 μήνες, με δυνατότητα παράτασης.

Το ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει εισαγωγή του νομοσχεδίου προς ψήφιση στη Βουλή στα μέσα Ιουλίου και δημοσίευση του νόμου στις αρχές Αυγούστου. Η έναρξη λειτουργίας του Νέου ΟΑΣΘ εκτιμάται για τον Οκτώβριο του 2024 και η περάτωση εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ για το Δεκέμβριο του 2025.

Οι βασικές αρχές του νέου μοντέλου

  • Καταργείται μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία ο ΟΑΣΘ και συστήνεται νέος δημόσιος Φορέας (ενδεικτικά «Νέος ΟΑΣΘ»), σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.
  • Εκτέλεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ», και ανάθεση σε μία ή περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες (ιδιώτες πάροχοι) μέσω
  • διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ)
  • Ο «Νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται ότι μέρος του συγκοινωνιακού έργου, αναλόγως των αναγκών, θα μπορεί να ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. (κάτι που ήδη γίνεται)

Ποιος θα είναι ο ρόλος του ΟΣΕΘ

Ο Νέος ΟΑΣΘ θα είναι ανώνυμη εταιρεία, 100% θυγατρική του ΟΣΕΘ, ο οποίος θα έχει τον έλεγχο και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου και της λειτουργίας του «Νέου ΟΑΣΘ». Οι αρμοδιότητες του ΟΣΕΘ θα είναι:

  • Ανάθεση υπόλοιπου συγκοινωνιακού έργου σε μία ή περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών
  • Ιδιοκτησία (ή μίσθωση) και διαχείριση των βασικών πάγιων περιουσιακών στοιχείων που απαιτούνται για την εκτέλεση του
  • αστικού συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (π.χ. αμαξοστάσια, οχήματα, σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων λεωφορείων)
  • Συνέχιση υφιστάμενων αρμοδιοτήτων σχεδιασμού, συντονισμού και ελέγχου του συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA