Στο στόχο θέσπισης ενός ρεαλιστικού σχεδίου για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές, προς όφελος των πολιτών και των εργαζομένων, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου επαφών της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με τους εκπροσώπους του κλάδου των Μεταφορών.
«Η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη βρίσκεται στον πυρήνα των προτεραιοτήτων μας. Έχουν γίνει πολλά, αλλά μένουν ακόμα περισσότερα να γίνουν. Για τον κρίσιμο τομέα των μεταφορών απαιτείται μία πολυπαραγοντική άσκηση, για την οποία προαπαιτούμενο είναι η στενή συνεργασία με όλους του εμπλεκομένους. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κάναμε επί τόπου επισκέψεις, συνεργαστήκαμε στενά με όλο τον κλάδο και σταχυολογήσαμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις, οι οποίες έχουν άμεσο αντίκτυπο τόσο στην ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των μεταφορών. Στόχος της κυβέρνησης είναι να θεσπίσουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές, προς όφελος των πολιτών και των εργαζομένων», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reader, το μεγάλο στοίχημα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το μερίδιο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις συνολικές μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο να αυξηθεί από το περίπου 30% που βρίσκεται τώρα στο 35%. Σε αυτό θα συμβάλλουν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που αναμένονται το 2024, η γραμμή 4 του Μετρό αλλά και μία σειρά από πρωτοβουλίες ώστε το επιβατικό κοινό να εμπιστευθεί και πάλι τα ΜΜΜ, στην μετά πανδημίας εποχή.
Συζητήθηκαν επίσης η ανανέωση του γερασμένου στόλου επιβατικών οχημάτων αλλά και οι δράσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης με εκπροσώπους του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, όπως επίσης θέματα οδικής ασφάλειας με το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς». Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί η παρουσίαση του ανανεωμένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα είναι αυστηρότερος στις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, ενώ επίσης θα δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους να ορίζουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε ορισμένους δρόμους.
«Εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας στον χώρο των μεταφορών, με έμφαση στην καινοτομία, τη διαλειτουργικότητα, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι κατευθύνσεις αυτές περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα, αλλά και στον σχεδιασμό που αναπτύσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στρατηγικός μας στόχος είναι να προσφέρουμε στους πολίτες φιλικές, προσβάσιμες και λειτουργικά συνδεδεμένες υπηρεσίες μεταφορών, οι οποίες θα ελαφρύνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο των πόλεων, βελτιώνοντας αισθητά την καθημερινότητα όλων μας. Συνεργαζόμαστε, σχετικά, με όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των συγκοινωνιών κάθε μορφής. Στην προσπάθεια αυτή, κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η οδική ασφάλεια, μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνουν οι αλλαγές στις συνήθειες μετακίνησης λόγω της μετάβασης στην πράσινη ανάπτυξη, καθώς και οι αυξημένες δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία», ανέφερε η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
«Βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με τους επικεφαλής όλων των επαγγελματικών και συνδικαλιστικών φορέων των μεταφορών στη χώρα, προκειμένου να καταγράψουμε και να αντιμετωπίσουμε από κοινού τις προκλήσεις και τα ζητήματα, με στόχο τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα στηρίζει τόσο τους επαγγελματίες του κλάδου όσο και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συναντήθηκε διαδοχικά με τους επικεφαλής των εξής κλάδων και φορέων: Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας ΥΠΑ, Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής.
Το προηγούμενο διάστημα, ο κ. Σταϊκούρας πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, του Συλλόγου Εργαζομένων ΑΠΑ, των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της FRAPORT, της Aegean, της Sky express, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς επίσης και με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο επίσκεψής στη Θεσσαλονίκη, την προηγούμενη εβδομάδα, είχε συνεργασία με τους επικεφαλής του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, καθώς επίσης και με εκπροσώπους των εργαζομένων. Συνάντηση πραγματοποιήθηκε με τους εκπροσώπους των Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών της χώρας σε Πάτρα και Λαμία.
Τέλος, η ηγεσία του Υπουργείου επισκέφθηκε τα Γραφεία της Διοίκησης, Μηχανοστάσιο και Συνεργείο του ΟΣΥ, όπου ενημερώθηκε για την κατάστασή του Οργανισμού, αλλά και του ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο της αναδιάταξης του συγκοινωνιακού έργου και ενόψει της προσθήκης των νέων λεωφορείων, που εντάσσονται στους στόλους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2024.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.