Τη δημιουργία μητροπολιτικών φορέων που θα έχουν την ευθύνη διαχείρισης του κυκλοφοριακού στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έχει ολοκληρωθεί η προμελέτη για το Λεκανοπέδιο και προχωράει η αντίστοιχη για τη Θεσσαλονίκη.
Μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου «Economist Third Thessaloniki Metropolitan Summit», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι τα επόμενα βήματα θα είναι η λεπτομερής σχεδίαση των αρμοδιοτήτων των φορέων και η σύνταξη σχεδίου νόμου για την ίδρυσή τους.
«Στόχος είναι ο ουσιαστικός συντονισμός των συναρμόδιων φορέων και η ορθολογική χρήση των πόρων για την επίλυση ζητημάτων που συντελούν στην κυκλοφοριακή συμφόρηση. Να θυμίσω ότι ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, η σύσταση ενός τέτοιου φορέα ήταν πρόταση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, από το 2008», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Όντως, εδώ και αρκετές δεκαετίες υπάρχει το αίτημα για δημιουργία μητροπολιτών δήμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως το κυκλοφοριακό.
Ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε τις δέκα δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά τους πρώτους τρεις μήνες της διακυβέρνησης:
1. Η υλοποίηση δημοσίων έργων. Σε εξέλιξη βρίσκονται εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.
2. Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, δηλαδή αυτών που δεν ανήκουν στις Περιφέρειες.
3. Ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, όπως οι γέφυρες, που αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας.
4. Ηλεκτροκίνηση, για την προώθηση της οποίας το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
5. Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας.
6. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, παρά τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν από τη θεομηνία στη Θεσσαλία.
7. Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.
8. Η δημιουργία μητροπολιτικών φορέων για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
9. Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. Τα νέα έργα υποδομής πρέπει να διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές.
10. Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας, όπου υπήρξαν άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε: «Έχουμε την ισχυρή βούληση να τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως ‘‘παίκτης’’ θετικής μνημόνευσης. Το μπορούμε και θα το πετύχουμε».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.