Μενού
Ιόνια Οδός
Αυτοκινητόδρομος Ιόνια Οδός | Νέα Οδός
  • Α-
  • Α+

Τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ελληνικό δημόσιο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – EGIS PROJECTS SA, για περίοδο 35 ετών, υπέγραψε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση της βιωσιμότητας μιας μεγάλης εθνικής υποδομής, της Εγνατίας Οδού», δήλωσε κατά την τελετή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα, κατά την πρώτη πενταετία αναμένεται να ολοκληρωθούν επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης, προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης, συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, σε τρέχουσες τιμές.

Το κόστος ελαφράς περιοδικής συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου ανέρχεται σωρευτικά στα 2,6 δισ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, σε τρέχουσες τιμές.

«Η παρούσα συμφωνία αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, τη Βόρεια Ελλάδα, την εθνική οικονομία. Το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει σημαντικό τίμημα, το δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί έως σήμερα από την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

Εγνατία Οδός

Εν τω μεταξύ, με τη δημοσίευση της απόφασης στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως τίθενται αυτόματα σε ισχύ οι νέες - αυξημένες - τιμές τόσο στους μετωπικούς όσο και στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού.

Η μέση αύξηση είναι περίπου 30%, καθώς η χιλιομετρική χρέωση ανέβηκε σε 0,04 ευρώ ανά χλμ, από 0,03 ευρώ/χλμ που ήταν μέχρι χθες.

Αναλυτικά οι νέες τιμές διοδίων τόσο στον κύριο άξονα όσο και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού:

Εγνατία Οδός
Εγνατία Οδός
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.