Στη ροζ ελληνική σημαία στο ελληνικό προξενείο στη Νέα Υόρκη που ξεσήκωσε σφοδρές αντιδράσεις αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας ότι «η τέχνη από μόνη της έχει και το χαρακτήρα της προβοκάτσιας. Έχει το χαρακτήρα της αντίδρασης».
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο», ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για διάφορα θέματα, όπως για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη.
«Το άρθρο 16 ερμηνεύεται υπό το πρίσμα και του ενωσιακού δικαίου»
«Πάλι δίνουμε μια μάχη του παρελθόντος» επισήμανε ο Άδωνις Γεωργιάδης αναφερόμενος στην επικριτική στάση μέρους της αντιπολίτευσης για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.
«Δεν έχουμε βαρεθεί στην Ελλάδα αυτές τις ανόητες συζητήσεις; Εγώ πλέον πιστεύω ότι αυτή είναι μια βαρετή συζήτηση. Την ακούω περίπου σαράντα χρόνια», ενώ προσέθεσε πως την ίδια ώρα που εξελίσσεται αυτή η συζήτηση, στην Ελλάδα έχουμε ιδιωτικά νοσοκομεία και δημόσια νοσοκομεία, ιδιωτικά σχολεία και δημόσια σχολεία, ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς και δημόσιους, ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, δημόσια κλπ», είπε ακόμα.
Αναφορικά με το άρθρο 16, υπογράμμισε ότι έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί προ πολλού και πως πρόκειται για αναχρονισμό του παρελθόντος, κατάλοιπο της χούντας. «Όμως, το άρθρο 16 ερμηνεύεται υπό το πρίσμα και του ενωσιακού δικαίου. Στο ίδιο το Σύνταγμα υπάρχει μία έννοια που λέγεται ενωσιακή συνταγματική υπεροχή. Είναι ο λόγος που το 2005, η Ελλάδα αναγκάσθηκε να αλλάξει το Σύνταγμά της για τον βασικό μέτοχο. Όταν ένα άρθρο του ελληνικού Συντάγματος συγκρούεται με το ενωσιακό δίκαιο, βάσει του ελληνικού Συντάγματος, υπερισχύει το ενωσιακό δίκαιο».
Ο υπουργός Ργασίας συνέχισε: «Στην προκειμένη περίπτωση, η ελεύθερη εγκατάσταση δραστηριοτήτων πάσης φύσεως στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κατοχυρωμένη από τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες. Πρόσφατα εξεδόθη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για ανάλογη περίπτωση στην Ουγγαρία, όπου και εκεί το Σύνταγμα απαγόρευε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια».
«Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταδίκασε την Ουγγαρία και τη διέταξε να δεχθεί το πανεπιστήμιο που ήθελε να ιδρυθεί στην Ουγγαρία, ακριβώς λόγω του ενωσιακού δικαίου. Είναι τελείως βέβαιο ότι αν κάποιος προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εάν υπάρχει συνταγματική απαγόρευση, θα κερδίσει, όπως έγινε με την Ουγγαρία. Πάλι δίνουμε μια μάχη του παρελθόντος», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.
Για την ανησυχία που εκφράζεται σχετικά με τους όρους που θα περιβάλλουν την μεταρρύθμιση, εκεί σύμφωνα με τον Γεωργιάδη, «είναι πράγματι μια σοβαρή συζήτηση». «Αν η συζήτηση της αντιπολίτευσης ήταν, καθίστε να δούμε τα κριτήρια, να είναι πάρα πολύ αυστηρά, να μην μπορεί να έρθει ο πας ένας, να έχουν καλές εγκαταστάσεις, να έχουν υψηλού επιπέδου καθηγητές, να έχουν υψηλά προγράμματα σπουδών. Αυτό είναι πολύ σοβαρή συζήτηση», τόνισε.
«Περιττό, να πω, ότι μέσα στο νομοσχέδιο του κ. Πιερρακάκη υπάρχουν και πάρα πολλά άρθρα για την ουσιαστική αναβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων. Δεν είναι το άρθρο μόνο για τα μη κρατικά. Έχει πολλά άρθρα μέσα για την αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων. Εμείς πιστεύουμε στο δημόσιο πανεπιστήμιο, υποστηρίζουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο, εγώ είμαι απόφοιτος του ΕΚΠΑ. Αλίμονο αν δεν αγαπούσα το πανεπιστήμιο μου. Το αγαπάω πάρα πολύ. Όμως έτερον εκάτερον», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Σημείωσε δε ότι ο ανταγωνισμός με τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα είναι μόνο επ’ ωφελεία των δημοσίων πανεπιστημίων. «Δηλαδή αν έρθει στην Ελλάδα ένα μεγάλο πανεπιστήμιο και φτιάξει ένα campus και ιδρύσει πέντε σχολές, αυτό δεν θα βλάψει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Γιατί πια το δημόσιο έχει έναν ανταγωνισμό, ένα μέτρο σύγκρισης. Ο ανταγωνισμός στη ζωή είναι καλό πράγμα, δεν είναι κακό» ανέφερε, επισημαίνοντας ότι σε όλες τις σχετικές δημοσκοπήσεις η πλειοψηφία της κοινής γνώμης είναι εξαιρετικά υπέρ.
«Η τέχνη από μόνη της έχει και το χαρακτήρα της προβοκάτσιας»
Ερωτηθείς για όσα έγιναν στο Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη με το έργο «Flag» της εικαστικού Γεωργίας Λαλέ και την παρέμβαση Γεραπετρίτη, ο κ. Γεωργιάδης ξεκαθαρίζοντας πως «δεν μπορεί να μπει στα του υπουργείου Εξωτερικών» εξέφρασε την άποψη πως ο κ. Γεραπετρίτης πήρε μια «απόφαση δύσκολη γι’ αυτόν».
«Ο κ. Γεραπετρίτης δεν είναι κανένας απολίτιστος. Ένας μορφωμένος άνθρωπος είναι, κοσμοπολίτης άνθρωπος, που ασφαλώς αντιλαμβάνεται πλήρως την ελευθερία της τέχνης. Αυτό που έπρεπε να διαχειριστεί το υπουργείο Εξωτερικών, γατί εκεί είναι που έχουμε χάσει λίγο την εικόνα, είναι ότι η παρουσία αυτού του έργου μέσα στο ελληνικό Προξενείο δημιούργησε στην ίδια την ομογένεια μεγάλη εσωτερική αντίδραση», ανέφερε.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης συνέχισε: «Και το Προξενείο δεν είναι για να προκαλεί αντίδραση στην ομογένεια, είναι για να φέρνει ομόνοια στην ομογένεια. Άρα, αν με ρωτάτε πρωτόλεια, πιστεύω ότι ο κ. πρόξενος έκανε λάθος. Δεν κατάλαβε ότι αυτό θα φέρει αντίδραση. Έπρεπε να το έχει καταλάβει και να μην έχει ανέβει. Από την ώρα που ανέβηκε και γινόταν εκεί τόσο μεγάλη φασαρία, ο κ. Γεραπετρίτης έπρεπε να διαχειριστεί αυτή τη φασαρία και τη διαχειρίστηκε με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε. Καλώς ή κακώς, ο καθένας το κρίνει».
Σχετικά με την ουσία του έργου, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε απαντώντας στο αρχικό ερώτημα, όπως είπε, αν βρίσκει, δηλαδή, το έργο προσβλητικό για την ελληνική σημαία, δήλωσε «προσωπικά δεν το βρίσκω προσβλητικό για την ελληνική σημαία, κυρίως διότι ο συμβολισμός που έχει, δηλαδή η καταδίκη κατά της βίας των γυναικών, εμένα προσωπικά με συγκινεί ως κοινωνικό μήνυμα».
«Δεν με αφήνει αδιάφορο. Ούτε θεωρώ, διάβασα κάπου ότι αυτό βλάπτει την Ελλάδα, σαν να παρουσιάζει την Ελλάδα μόνο σαν μια χώρα που έχει βία κατά των γυναικών. Όχι. Και η Ελλάδα έχει πρόβλημα βίας κατά των γυναικών, όπως σχεδόν όλες οι χώρες και η Ελλάδα συμμετέχει σε μια πανανθρώπινη προσπάθεια να εξαλείψουμε τη βία κατά των γυναικών στην οποία όλοι είμαστε ενάντια», είπε.
«Επίσης, δεν υπάρχει χώρα που να έχει μανία και λατρεία με τη σημαία της περισσότερο από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αν πας στις ΗΠΑ, όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου έχει αμερικανικές σημαίες. Είναι φοβερό αυτό. Ε, δεν μπορεί παρά να έχεις δει σίγουρα χιλιάδες έργα τέχνης ή και όχι έργα τέχνης, αλλά καθαρά εμπορικά πράγματα τα οποία κάνουν χρήση του αμερικανικού συμβόλου και το αλλάζουν», συμπλήρωσε.
Η σκέψη έπρεπε να υπάρξει τη στιγμή που ανέβηκε ως προς το πώς θα το εξελάμβανε η ομογένεια, σημείωσε ο υπουργός Εργασίας και επισήμανε: «Ο κ. Γεραπετρίτης, επαναλαμβάνω, που έχουν πέσει όλοι να τον φάνε, διαχειρίστηκε μια κρίση. Ποια κρίση, ότι ξαφνικά τσακώνονταν μεταξύ τους σε όλη την Νέα Υόρκη. Το προξενείο εκεί δεν είναι για να τους βάζει να τσακώνονται ούτε είναι για να κάνει μαθήματα τέχνης.
Ακόμα, επισήμανε: «Να πω και κάτι ακόμη. Η τέχνη από μόνη της έχει και το χαρακτήρα της προβοκάτσιας. Έχει το χαρακτήρα της αντίδρασης. Δεν είναι έξω από την τέχνη. Αυτό είναι μέσα στην τέχνη. Η τέχνη μας κινητροδοτεί να σκεφτούμε, μας κινητροδοτεί να ανταλλάξουμε επιχειρήματα, μας κινητροδοτεί να ανταλλάξουμε συναισθήματα. Αλλιώς δεν είναι τέχνη. Αυτά όμως δεν είναι ζητήματα ενός προξενείου».
Άδωνις Γεωργιάδης: «Ο Κασσελάκης είναι λιγότερο αξιόπιστος και από ένα εκκρεμές»
Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και στην ανάρτηση του κ. Κασσελάκη στο διαδίκτυο σχετικά με μια δήθεν συμφωνία μεταξύ Ελλάδας - Πακιστάν, την οποία διέψευσε ο ίδιος Πακιστανός υπουργός, όπου κατηγορούσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον κ. Γεωργιάδη ότι είναι λιγότερο αξιόπιστος και από ένα εκκρεμές.
Αφού ο κ. Γεωργιάδης, διευκρίνισε ακριβώς τι έχει συμβεί με τον υπουργό του Πακιστάν, ανέφερε: «Αμφιβάλλω αν ο κ. Κασσελάκης έχει την παραμικρή ιδέα επιστημονικά τι είναι το εκκρεμές. Τελοσπάντων, το προσπερνάω αυτό, ήταν στο Παρίσι, στα ωραία φώτα, στα έλατα, στα ωραία μαγαζιά που ψωνίζει κτλ. και του΄ ρθε να κάνει ανάρτηση για τον Γεωργιάδη στην Ελλάδα».
Συνέχισε δε λέγοντας: «Να του πω λοιπόν ότι δεν είμαστε ίδιοι. Εγώ είμαι στο γραφείο μου από το πρωί μέχρι το βράδυ, εργάζομαι ασταμάτητα. Έχω φέρει σε έξι μήνες δύο νομοσχέδια. Χθες 50.000 συμπατριώτες μου συνταξιούχοι είδαν αύξηση στη σύνταξή τους ύψους 30% λόγω του νόμου που ψηφίσαμε προχθές. Από σήμερα οι συμπολίτες μου που έχουν σύνταξη αναπηρία μπορούν να εργάζονται χωρίς να χάνουν τη σύνταξή τους χάρη του νόμου που ψηφίσαμε προχθές. Έχω λύσει εκατό θέματα αυτούς τους έξι μήνες».
Ο κ. Γεωργιάδης συνέχισε: «Σήμερα στις 6 το απόγευμα στο Κάραβελ έχουμε την παρουσίαση του ΕΦΚΑ που θα ανακοινώσουμε τη μεγάλη επίτευξη του στόχου που είχαμε θέσει από την πρώτη μέρα να πάμε κάτω από τις 25.000 εκκρεμείς συντάξεις μέχρι το τέλος του χρόνου. Μιλάμε για μία μείωση πάνω από 30%. Δουλεύω νυχθημερόν και έχω τώρα τον κύριο Κασσελάκη που είναι τη μία στο Παρίσι, την άλλη στα Χάμπτονς, την Τρίτη στο Τέξας, να μας πουλάει και πνεύμα. Κάπου να υπάρχει και μία συναίσθηση. Είσαι κύριε στο Παρίσι περνάς ωραία με τον Τάιλερ πας στο Τέξας μεθαύριο, στη Νέα Υόρκη, σταμάτα».
Η αντίδραση Σαμαρά για την τροπολογία για το μεταναστευτικό
Όσο αφορά στην τροπολογία για το μεταναστευτικό, σχετικά με την κομματική πειθαρχία και την εξαίρεση του Αντώνη Σαμαρά από αυτή, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε πως δεν κάνει κριτική στον Αντώνη Σαμαρά, όχι μόνο για τα συναισθήματά του προς τον πρώην πρωθυπουργό αλλά γιατί θα το θεωρούσε, είπε, ένα δείγμα αλαζονείας, να προσπαθήσει να πείσει τον Αντώνη Σαμαρά ή να του πει ότι έχει κάνει λάθος.
«Ο Αντώνης Σαμαράς έχει φτάσει να είναι σαράντα χρόνια βουλευτής, πολιτικός αρχηγός, αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, πρωθυπουργός της χώρας, αρχηγός του κράτους. Έχει μια μεγάλη ιστορική διαδρομή. Άρα θα μου επιτρέψετε να αφήσω τον Σαμαρά έξω από την εξίσωση.
Ο κ. Σαμαράς έχει την άποψή του. Πρώην πρωθυπουργός είναι, στα πλαίσια της κομματικής πειθαρχίας διευκρίνισα από την αρχή ότι δεν μπορεί ένας πρώην πρωθυπουργός να κρίνεται με τα ίδια μέτρα και σταθμά με όλους τους άλλους βουλευτές. Για μένα εκεί η συζήτηση έχει λήξει», ανέφερε σχετικά.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.