Μενού
tsapanidoy
Πόπη Τσαπανίδου | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

«Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να μετατεθεί το debate» ανέφερε η Πόπη Τσαπανίδου στον «αέρα» της ΕΡΤ αναφορικά με το τι θα γίνει με την τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί το βράδυ της Πέμπτης (15/6). Η διεξαγωγή του debate τέθηκε υπό αμφισβήτηση μόλις κηρύχθηκε το τριήμερο εθνικό πένθος από την υπηρεσιακή κυβέρνηση, στη μνήμη των θυμάτων από την τραγωδία ανοιχτά της Πύλου.

Όπως επισήμανε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΡΤ, «το debate μπορεί να γίνει την Κυριακή, τη Δευτέρα. Φαντάζομαι πως όλοι θα συμφωνήσουν να γίνει μετά τη λήξη του πένθους».

Παράλληλα, στην ΕΡΤ μίλησε και ο εκπρόσωπος της υπηρεσιακής κυβέρνησης, Ηλίας Σιακαντάρης, ο οποίος αναφέρθηκε στο πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο. «Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν 750 άτομα πάνω στο σκάφος. Δεν μπορούμε όμως να πούμε ότι ήταν πολύ λιγότερα ή πολύ περισσότερα (…)»

Το σκεπτικό για το εθνικό πένθος, όπως εξηγεί «είναι στη μνήμη των θυμάτων αυτού του τραγικού δυστυχήματος, αλλά και με τη σκέψη σε όλα τα θύματα των αδίστακτων διακινητών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται με αυτό τον τρόπο την ανθρώπινη δυστυχία».

Πόσα άτομα ήταν στο σκάφος

Ως προς το αν υπάρχει εκτίμηση για το πού μπορεί να φτάσει ο αριθμός των νεκρών, σημείωσε: «Ξεκινάμε από έναν αριθμό ο οποίος κυκλοφορεί πολύ αλλά δεν έχει κανείς τρόπο να το εξακριβώσει. Είναι τα 700 με 750 άτομα που μας ήρθε ως πληροφορία από το Συντονιστικό Κέντρο της Ρώμης μετά από ενημέρωση. Κατά δήλωση της, επομένως, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν 750 άτομα πάνω στο σκάφος.

Δεν μπορούμε όμως να πούμε ότι ήταν πολύ λιγότερα ή πολύ περισσότερα. Αυτό που μπορούμε να γνωρίζουμε, είναι, αυτή τη στιγμή, το άθροισμα, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις των ανθρώπων που έχουν βρεθεί νεκροί και των διασωθέντων που έχουν μεταφερθεί στα νοσοκομεία και στις άλλες δομές της Πολιτικής Προστασίας. Από την πρώτη στιγμή από το πρωί κινητοποίησε ένα τεράστιο σχέδιο για να αντιμετωπίσει τέτοιες μεγάλες καταστροφές. Μαζική απώλεια ανθρώπινης ζωής».

 
Για το πότε ενημερώθηκαν οι ελληνικές Αρχές και τι ακριβώς έπραξαν, τόνισε: «Στις 11 το πρωί με σήμα από το Συντονιστικό Κέντρο της Ρώμης ενημερώθηκαν οι Αρχές. Αμέσως ξεκίνησαν ενέργειες.

Αμέσως ζήτησαν από ελικόπτερο, πήγε κέντρο της Frontex, ήρθε και ελικόπτερο το οποίο ξεκίνησε από τη Μυτιλήνη. Υπήρξε οπτική επαφή με το σκάφος στις τρεις η ώρα εχθές το μεσημέρι. Το είδαν να πλέει με σταθερή ταχύτητα. Στη συνέχεια έστειλε το Λιμενικό Σώμα σήμα σε παραπλέοντα πλοία να αλλάξουν την πορεία και να παρακολουθούν το συγκεκριμένο σκάφος. Στις πεντέμισι λοιπόν έδωσε εντολή σε ένα πλοίο από τη Μάλτα, το οποίο έφτασε δίπλα στο σκάφος στις επτάμιση η ώρα.

Εκεί πάλι ο άνθρωπος που ήταν πάνω στο σκάφος και μιλούσε αγγλικά είπε ότι δεν αντιμετωπίζουν κανένα κίνδυνο. Θα συνεχίσουν και θέλουν να συνεχίσουν την πορεία τους προς την Ιταλία. Το μόνο που χρειάζονται είναι τροφή και νερό. Τους παρασχέθηκαν από το πλοίο με τη μαλτέζικη σημαία και στη συνέχεια το παρακολουθούσαν.

Δεύτερη επαφή έγινε στις 9 η ώρα από ελληνικό παραπλέον πλοίο, το οποίο πλησίασε. Έδωσε νερό, έδωσε τροφή -πέταξαν την τροφή από το ελληνικό πλοίο στη θάλασσα- και στη συνέχεια συνέχισαν πάλι με σταθερή πορεία. Επαναλάμβαναν πάλι στα αγγλικά ότι δεν αντιμετωπίζουν κανένα κίνδυνο. Θέλουν μόνο να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς Ιταλία.

Το παρακολουθούσαν διακριτικά. Ήταν και καθοδόν σκάφος του Λιμενικού Σώματος, το οποίο είχε έρθει από την Κρήτη το οποίο προσέγγισε το πλοίο το βράδυ αρκετά αργά (στις 22:40).

«Δεν μπορούμε να πούμε τι έγινε στο πλοίο»

Αυτός που χειριζόταν το δορυφορικό τηλέφωνο έδωσε σήμα ότι έχει βλάβη και σταμάτησε η μηχανή του. Όντως αυτό παρατήρησαν και οι άνθρωποι του Λιμενικού και τα παραπλέοντα πλοία που ήταν εκεί. Τότε το σκάφος του Λιμενικού άρχισε να προσεγγίζει πολύ σιγά, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις και τότε είδε το σκάφος το οποίο είχε αρκετό κόσμο στο πάνω κατάστρωμα -επομένως το κέντρο βάρους του ήταν αρκετά ψηλά- να κάνει παλάντζα (μία έντονη κλίση αριστερά και μετά μία πολύ έντονη δεξιά που “το τούμπαρε”.

(…) Δεν γνωρίζουμε όμως τι υπήρχε στο αμπάρι. Δεν γνωρίζουμε αν ήταν κλειδωμένο το αμπάρι ή όχι. Αντίθετα γνωρίζουμε τις τακτικές αρκετών διακινητών που για να έχουν τον έλεγχο και την ηρεμία πάνω σε τέτοιου είδους πλοία κλειδώνουν κόσμο, περιορίζουν κόσμο μέσα στο πλοίο.

Επομένως, δυστυχώς δεν μπορεί να υπάρχει τρόπος αυτή τη στιγμή να πούμε τι γίνεται με το πλοίο. Και να θυμίσω ότι η περιοχή που βυθίστηκε το πλοίο -το οποίο είναι στα διεθνή ύδατα- είναι στη μεγάλη Τάφρο, τα πιο βαθιά νερά ολόκληρης της Μεσογείου».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.