«Τι θέλει μια γυναίκα»; Αυτή ήταν η υπέρτατη ερώτηση που δεν κατάφερε ποτέ να απαντήσει ούτε ο Νίκος Καζαντζάκης. Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα σε επίπεδο πολιτικής επιχειρούν να απαντήσουν στο μέτρο του δυνατού ο Πρωθυπουργός και το κυβερνητικό επιτελείο στο δρόμο προς τις κάλπες, γνωρίζοντας ότι το γυναικείο κοινό παραδοσιακά δεν είναι προνομιακό για την κεντροδεξιά παράταξη. Οι γυναίκες ψηφοφόροι άλλωστε είναι περισσότερες από τους άνδρες και αποτελούν την πλειοψηφία των αναποφάσιστων ψηφοφόρων, τους οποίους επιχειρεί να πείσει η Νέα Δημοκρατία ότι αξίζει μία δεύτερη «εντολή στην προκοπή».
Η προσέγγιση του συγκεκριμένου ομολογουμένως δύσκολου κοινού περνάει για τη ΝΔ μέσω τους απολογισμού του έργου της για τη συγκεκριμένη κατηγορία ανεξαρτήτως ηλικίας, αλλά και την ανάδειξη του σεβασμού που τρέφει για το γυναικείο φύλο προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τις πολιτικές που οραματίζεται για τη στήριξή τους.
Στόχος του Πρωθυπουργού είναι όχι μόνο να πείσει το γυναικείο κοινό ότι σέβεται τις γυναίκες και τις εκτιμά για τον διαφορετικό τρόπο σκέψης και τις ικανότητές τους, αλλά ότι επιδεικνύει εμπράκτως την έγνοια του για ζητήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και η δυσκολία τους δεν είναι εύκολα αντιληπτή από τους άνδρες.
Ενδεικτική είναι η αναφορά του κ. Μητσοτάκη στις γυναίκες σε εμμηνόπαυση κατά τη συνέντευξή του στην εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη στο Mega και η προαναγγελία του για δημόσιες πολιτικές οι οποίες σχετίζονται με φορολογικές εκπτώσεις σε προϊόντα που έχουν να κάνουν με την έμμηνο ρύση. «Πολύ σύντομα θα μπορούμε να ανακοινώσουμε ενδιαφέροντα πράγματα που θα ενδιαφέρουν τις γυναίκες», σημείωσε ο Πρωθυπουργός και προϊδεάζοντας για τις ρυθμίσεις που βρίσκονται υπό εξέταση αναφέρθηκε στο πρόσθετο μηνιαίο κόστος που έχουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση έναντι των ανδρών.
Παράλληλα, μέσα από εκπομπές που έχουν γυναικείο κυρίως κοινό όπως αυτή της κ. Μελέτη και της Ναταλίας Γερμανού (ALPHA) στην οποία είχε εμφανιστεί τον περασμένο Νοέμβριο, ο Πρωθυπουργός, επιδιώκει να απευθυνθεί στο γυναικείο κοινό δίνοντας έμφαση στο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης της ΝΔ, το οποίο έχει παράξει μετρήσιμα αποτελέσματα για τη βελτίωση της ζωής των γυναικών.
Στις ρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί συγκαταλέγεται το πρόγραμμα προληπτικής μαστογραφίας «Φώφη Γεννηματά» για γυναίκες 50 έως 69 ετών που μετρά ήδη σημαντικά αποτελέσματα, καθώς έχουν εξεταστεί δωρεάν και κατόπιν αποστολής sms 100.000 γυναίκες, οδηγώντας στην έγκαιρη διάγνωση 6.000 περιπτώσεων καρκίνου του μαστού μέσω του προσυμπωματικού ελέγχου, στον οποίο ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα.
Έμφαση δίνεται από το Μέγαρο Μαξίμου επίσης στη θεσμοθέτηση της εφαρμογής panic buttonη για την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας και την προστασία κακοποιημένων γυναικών, η οποία τέθηκε σε λειτουργία από τον Μάρτιο σε Αττική και Θεσσαλονίκη, καθώς στα κέντρα υποστήριξης κατά της οικογενειακής βίας σε αστυνομικά τμήματα.
Κι επειδή για πολλές γυναίκες το φύλο τους συνδυάζεται με τη μητρότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει επίσης στην υποστήριξη της εργαζόμενης γυναίκας μέσω του θεσμού «Νταντάδες της γειτονιάς», που δοκιμάζεται για πρώτη φορά, καθώς και στο ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για τη δημιουργία 100 βρεφονηπιακών σταθμών σε πρώτη φάση σε 100 εταιρίες, όπως και στην επέκταση του ωραρίου των σχολείων ώστε να γίνει πιο βατή η ισορροπία μεταξύ δουλειάς και οικογένειας. Ανάλογη βαρύτητα για την προσέγγιση των ψηφοφόρων που ανήκουν στο γυναικείο φύλο δίνεται και στην αύξηση της ειδικής άδειας μητρότητας από τους 6 στους 9 μήνες και της άδειας πατρότητας από τις 2 στις 14 ημέρες.
Γνωρίζοντας όμως ότι όπως όλοι οι ψηφοφόροι έτσι και οι γυναίκες στην κάλπη δεν αποφασίζουν μόνο με βάση όσα έπραξες αλλά και με κριτήριο όσα προτίθεσαι να πράξεις για να βελτιώσεις τη ζωή τους και των παιδιών τους, ο Πρωθυπουργός έχει θέσει ως ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της επόμενης 4ετίας την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς και τα θέματα ψυχικής υγείας των εφήβων από το bullying μέχρι την κατάθλιψη και τα άγχη τους.
Ανάμεσα στις προεκλογικές περιοδείες του και τις ομιλίες του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται να παραχωρήσει κι άλλες συνεντεύξεις σε τηλεοπτικές εκπομπές life style ή πιο light ενημέρωσης, όπου μπορεί αφενός να δείξει ένα πιο ανθρώπινο και οικείο πρόσωπο, αφετέρου να μιλήσει για θέματα ειδικού ενδιαφέροντος που δεν συζητούνται σε καθαρά ενημερωτικές εκπομπές. Και για τις γυναίκες πάντως το γαλάζιο δίλημμα μπροστά από την κάλπη παραμένει ίδιο: «θα προχωρήσουμε μπροστά ή θα γυρίσουμε πίσω;».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.