Μενού
ekloges
Εκλογές | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Τους 430.000 νέους που από το 2019 απέκτησαν πρώτη φορά δικαίωμα ψήφου, αλλά και γενικότερα στο target group των ψηφοφόρων που ανήκουν στη νεολαία,  έχει βάλει στο μικροσκόπιο η ΝΔ ενόψει της καθοριστικής κάλπης της 21ης Μαΐου, έχοντας αναγνώσει από τις δημοσκοπήσεις και τα focus groups που μελετά το Μέγαρο Μαξίμου, τη δυσκολία προσέγγισης της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Η συγκεκριμένη κατηγορία ψηφοφόρων θεωρείται από τις πλέον δύσκολες για όλες τις πολιτικές δυνάμεις, ενώ διαχρονικά η Νέα Δημοκρατία αντιμετώπιζε ακόμα μεγαλύτερη αδυναμία να την προσελκύσει. Πλέον μετά και την τραγωδία των Τεμπών οι νεότερες ηλικίες εμφανίζουν μία ροπή προς τη λεγόμενη αντισυστημική ψήφο. Αυτό προσπαθεί με στοχευμένη στρατηγική να προσπελάσει η κυβερνώσα παράταξη.

Δεν είναι τυχαία η χθεσινή συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο podcast «Μπούκλα 99» της 25χρονης Νεφέλης Μεγκ, μέσω της οποίας μπόρεσε να εκπέμψει καλύτερα τα προεκλογικά μηνύματα στους νέους και να παρουσιάσει μέσω ενός μέσου το οποίο παρακολουθούν οι ίδιοι τις θέσεις και τις προτάσεις της ΝΔ για την επόμενη ημέρα της χώρας, εστιάζοντας άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα σε ζητήματα που ξέρει ότι τους απασχολούν έντονα.

Το κρισιμότερο μήνυμα που επαναλαμβάνει διαρκώς το τελευταίο διάστημα ο Πρωθυπουργός είναι αυτό κατά της αποχής. «Η νέα γενιά έχει μια υποχρέωση να συμμετέχει στα κοινά. Η αποχή δεν είναι λύση. Επειδή ακούω πολλές φορές από νέα παιδιά να λένε: “έλα μωρέ όλοι το ίδιο είναι, δεν θα πάω να ψηφίσω”, η μόνη μου απάντηση σε αυτό είναι ότι τελικά κάποιος θα πάρει τις αποφάσεις για το δικό σου μέλλον και είναι καλύτερα να συμμετέχεις σε αυτή τη διαδικασία από το να μην συμμετέχεις”, τόνισε ο ίδιος στη συγκεκριμένη συνέντευξη.

Έχοντας πλήρη συναίσθηση ότι οι νέοι έχουν μία τάση γενικής αποστροφής προς το πολιτικό σύστημα, ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Ψηφίζεις την καλύτερη επιλογή από αυτές που έχεις μπροστά σου. Μπορεί να μην σε ικανοποιεί πλήρως, αλλά τελικά κάποιος πρέπει να κάνει τη δουλειά. Κάποιος θα κάτσει στο γραφείο του Πρωθυπουργού την επόμενη μέρα», επισημαίνοντας πως ο ίδιος αποδείχτηκε απολύτως συνεπής με τις προεκλογικές δεσμεύσεις που είχε δώσει το 2019, το οποίο αποτελεί εχέγγυο για την αξιοπιστία του ως προς την υλοποίηση όσων θα υποσχεθεί για την επόμενη 4ετία.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει ιδιαίτερα στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» για την απόκτηση φτηνής στέγης από νέους και νέα ζευγάρια 25 έως 39 ετών, στις τρεις διαδοχικές αυξήσεις του κατώτατου μισθού, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, αλλά και στις πολιτικές που σχεδιάζει για την επόμενη τετραετία αναφορικά με την ευκολότερη εισαγωγή των νέων στην αγορά εργασίας και τους καλύτερους μισθούς για όλους, θεωρώντας ότι αυτά μπορούν να απαντήσουν στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η νεολαία και να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους ότι αυτός και η ΝΔ μπορούν να εγγυηθούν ένα καλύτερο μέλλον για τους ίδιους.

«Έχουμε ένα σχέδιο για το πώς η Ελλάδα μπορεί πραγματικά να προοδεύσει και να γίνει πολύ καλύτερη από ό,τι είναι σήμερα. Αν αυτό το σχέδιο μπορώ να το επικοινωνήσω στη νέα γενιά και πιστέψει ότι είμαι ο πιο κατάλληλος να το υλοποιήσει, θα κριθεί στην κάλπη», σημείωσε χαρακτηριστικά μιλώντας χθες με τη Νεφέλη Μεγκ.

Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός αναφέρεται συχνά στα δικά του παιδιά, τα οποία ανήκουν στην ίδια ηλικιακή κατηγορία με τους νέους στους οποίου θέλει να απευθυνθεί, προκειμένου να τους πείσει ότι με την ιδιότητα του πατέρα έχει μάθει να ακούει τους προβληματισμούς της νεολαίας, τις σκέψεις και τις ιδέες της για ένα καλύτερο αύριο. Την ίδια ώρα, έχει ενεργοποιηθεί πολύ πιο έντονα στο instagram ενώ τελευταία αξιοποιεί και το TikTok. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία αμφότερα έχουν μεγάλη απήχηση στους νέους και καταδεικνύουν ότι ο ίδιος έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και να μιλά τη γλώσσα των νέων.

Η επιχείρηση πειθούς πάντως δεν είναι εύκολη. Ενδεικτικό είναι πως σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της Pulse, έναντι του 47% των ερωτηθέντων άνω των 60 ετών που τάχθηκαν υπέρ μίας αυτοδύναμης κυβέρνησης μόλις το 15% στην ηλικιακή κατηγορία 17-29 ετών απάντησαν αντίστοιχα, ενώ και στην έρευνα της MRB το ποσοστό της ΝΔ το 46,7% των άνω των 65 στην πρόθεση ψήφου πέφτει στο 16,1% στις ηλικίες 17 έως 24.

Αυτό στο οποίο ποντάρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ είναι η αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ μετά το Πάσχα, σε σύγκριση και με των αντιπάλων τους, καθώς εκτιμάται θα καταστούν ακόμη πιο εμφανείς οι διαφορές, το όραμα και η τεκμηρίωση σε συνδυασμό με τη βεβαιότητα υλοποίησής του. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.