Μενού
karamanlis
Κώστας Αχ. Καραμανλής | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι τοποθετήσεις των πρώην υπουργών Μεταφορών της χώρας, του Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, του Χρήστου Σπίρτζη και του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, συνεδρίαση που έγινε με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη. Τον λόγο πήρε ξανά ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, όπου και έδωσε απαντήσεις στα ερωτήματα που του τέθηκαν για τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στον θεσσαλικό κάμπο.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της έναρξης της τοποθέτησής του σημείωσε ότι υπήρχαν πέντε δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες παρόλο που υπήρχαν, δεν τηρήθηκαν με αποτέλεσμα να λάβει χώρα και το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι πρόκειται για «ανακρίβειες και ψεύδη» τα όσα αναφέρονται ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας, οι εργασίες για την εγκατάσταση του οποίου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με φόντο την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου την ερχόμενη Τετάρτη (22/3).

Η σύμβαση με την Hellenic Train και η τηλεδιοίκηση

Σχετικώς με την υπόθεση της HELLENIC TRAIN, είπε ότι ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε στην ιταλική εταιρεία την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 45 εκατ., αφού προηγουμένως διέγραψε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 692 εκατ. χρέη προς το Δημόσιο, η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που την υποχρέωσε να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που πραγματικά εκτελεί, να πληρώνει για τη μίσθωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να πραγματοποιήσει επενδύσεις (με 600 εκατ. όφελος για το Δημόσιο) εκτός από τη συμμετοχή στα κέρδη, αφού συμφώνησε το ελληνικό Δημόσιο να λαμβάνει το 20% των κερδών της εταιρείας ετησίως.

Οσο για την περιβόητη σύμβαση 717 ο κ. Καραμανλής είπε πως «την παραλάβαμε βαλτωμένο το έργο, το προχωρήσαμε από το 18% στο 72%». Ταυτόχρονα υποστήριξε πως «εμείς ως κυβέρνηση φέραμε τον νόμο 4974 θεσμοθετώντας μία σύμβαση με έναν εργολάβο για όλο το έργο». Ο κ. Καραμανλής είπε πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε την ημέρα του δυστυχήματος. «Τον Νοέμβριο του 2022 παραδόθηκε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, θα καταθέσω το έγγραφο διοικητικής παραλαβής. Από έγγραφο του ΟΣΕ προκύπτει πως οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν υποχρεωτικά τη διαδρομή στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Ολη η Ελλάδα προσπαθεί να καταλάβει τι έγινε εκείνη τη νύχτα.  Αναφέρουν ότι στον σταθμό Λάρισας δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Η Λάρισα έχει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, είναι εγκατεστημένο και χρησιμοποιήθηκε ως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου», είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και κατέθεσε στα πρακτικά βάρδιες στις οποίες υπήρχε ένα σταθμάρχης από το 2016.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.