Μενού
tempi-treno
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στρέφονται στις 10 σήμερα το πρωί όλοι οι προβολείς, καθώς σε αυτό το θεσμικό πεδίο αναμένεται να δώσει ο παραιτηθείς Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντήσεις για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου με φόντο την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και οι διατελέσαντες υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Στο επίκεντρο της συζήτησης αναμένεται να βρεθεί η περιβόητη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και οι δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν ή όχι στο σταθμό της Λάρισας, που διαδραμάτισε μοιραίο ρόλο για τη ζωή 57 συνανθρώπων μας.

Με την πολιτική αντιπαράθεση για τις ευθύνες να κλιμακώνεται πλέον καθημερινά παρά την αυτοσυγκράτηση που όλοι επιδεικνύουν ακόμα, και τον ίδιο να βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα» καλούμενος από παντού να εισφέρει απαντήσεις, ο κ. Καραμανλής θα προσέλθει στη Βουλή με έναν ογκώδη φάκελο ο οποίος θα περιέχει όπως λέγεται τεκμηριωμένα στοιχεία για την κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών, όσα έπραξε ο ίδιος μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου για τον εκσυγχρονισμό του και φυσικά τι παρέλαβε επί της σύμβασης 717, γιατί αυτή καθυστέρησε να προχωρήσει με την επιθυμητή ταχύτητα από το 2019 και τι έκανε για την ξεμπλοκάρει ώστε να βαίνει πλέον προς πλήρη υλοποίηση.

Τα έγγραφα για την 717

Σε αυτό το πλαίσιο ο πρώην Υπουργός είναι βέβαιο ότι θα αξιοποιήσει τα αντίστοιχα έγγραφα που κατέθεσε πρόσφατα ο Γιώργος Γεραπετρίτης για να αποδομήσει τον ισχυρισμό του ΣΥΡΙΖΑ ότι είχε παραδώσει το 2017 το 68% του έργου (κατά τη ΝΔ είχε παραδοθεί το 32% από το οποίο μόλις το 15% ήταν λειτουργικό), αλλά και έγγραφα που αποδεικνύουν κατά την κυβέρνηση ότι στο σταθμό της Λάρισας το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε από το Νοέμβριο του 2022. Κατά πληροφορίες, δε, ο κ. Καραμανλής θα παρουσιάσει και έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με το οποίο το σύστημα τηλεδιοίκησης και πέδησης αδρανοποιείται αν κάποιος επιλέξει τη χειροκίνητη χάραξη, επιλογή που έκανε τη μοιραία βραδιά ο σταθμάρχης.

Στη στήριξη των στοιχείων θα συμβάλλει και ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το σχέδιο ασφαλούς επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων και τη συνολική ανάταξή του, ενώ έχει ήδη αντιπαρατεθεί με ντοκουμέντα με τον ΣΥΡΙΖΑ εντός και εκτός Βουλής. Ο Κώστας Καραμανλής άλλωστε έχει τη στήριξη της κυβέρνησης με την οποία βρίσκεται όλο αυτό το διάστημα σε συνεννόηση για την απόκρουση των κατηγοριών της αντιπολίτευσης. Αμφότεροι, δε, θα επιδιώξουν ουσιαστικά να αναδείξουν ποια είναι η πολιτική δύναμη που παρά τα λάθη ή τις καθυστερήσεις αντιμετώπισε σε μεγάλο βαθμό τις παθογένειες στους σιδηρόδρομους και έχει αποδείξει εμπράκτως σε άλλες περιπτώσεις ότι έχει τα εχέγγυα για να κερδίσει τη μάχη με το βαθύ κράτος του αναχρονισμού και να προχωρήσει στην αναμόρφωσή του.

«Εμείς δεν κρυφτήκαμε στιγμή πίσω από το δάκτυλό μας. Η αλήθεια είναι αυτή που θα απαντήσει και στα ψέματα και στις συκοφαντίες και στις υπερβολές. Είναι αυτό που απαιτεί η κοινωνία, είναι το ελάχιστο που οφείλουμε στους ανθρώπους που έφυγαν» τόνισε χθες ο κυβερνητικός  εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, σκιαγραφώντας και τη γραμμή της ΝΔ στη σημερινή συνεδρίαση.

Σεβασμός στα θύματα

Όπως μεταφέρουν συνεργάτες του κ. Καραμανλή, σε ένδειξη σεβασμού προς τις οικογένειες των θυμάτων, ο πρώην Υπουργός μεταβαίνει στη Βουλή με πρόθεση να τηρήσει ήπιους τόνους και να αποφύγει μια στείρα και άγονη αντιπαράθεση, ενώ δεν πρόκειται όπως σημειώνεται να απεκδυθεί των ευθυνών του. Δεν θα αφήσει όμως και καμία κατηγορία αναπάντητη, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, τονίζοντας ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν θέλει να μείνει καμία σκιά ως προς τη θητεία του ίδιου και τις πρωτοβουλίες της  κυβέρνησης στον κρίσιμο τομέα των σιδηροδρόμων.

Κι επειδή είναι βέβαιο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει να τον στήσει στη γωνία επιρρίπτοντάς του ολόκληρη την ευθύνη για συστημικές στρεβλώσεις δεκαετιών, ο πρώην Υπουργός έχει προϊδεάσει ήδη για την αντεπίθεσή του, κατηγορώντας μέσω των συνεργατών του την αξιωματική αντιπολίτευση για εργαλειοποίηση της τραγωδίας και σχολιάζοντας δηκτικά ότι είναι παράλογο να μη λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν 4,5 χρόνια εγκαλώντας εκείνους που ξεμπλόκαραν και εντός ολίγων μηνών θα παραδώσουν το έργο. Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα ο ίδιος θα πετάξει το γάντι στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να αποδεχτούν την πρόταση του Πρωθυπουργού για εκ προοιμίου συμφωνία σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής στην επόμενη Βουλή, δηλώνοντας ότι δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από τη διερεύνηση όλων των πτυχών της τραγωδίας και τα πεπραγμένα του καθενός.

Εξίσου σίγουρα θεωρείται ότι ο κ. Καραμανλής θα προκληθεί πιεστικά να ανοίξει τα χαρτιά του ως προς το εάν θα είναι εντέλει υποψήφιος με τη ΝΔ στις επικείμενες εκλογές, καθώς η αντιπολίτευση ήδη βάλλει εναντίον του γι’ αυτό το θέμα στη σκιά του δυστυχήματος. Τα πάντα πάντως δείχνουν  ότι ο πρώην Υπουργός Μεταφορών δεν θα ξεκαθαρίσει ακόμα το τοπίο σχετικά με αυτή του την απόφαση και δεν θα το πράξει στη Βουλή. Πιθανόν η απάντηση σε αυτό το ερώτημα να δοθεί σε μία από τις συνεντεύξεις που προγραμματίζει για τις επόμενες ημέρες στα ΜΜΕ. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.