Μενού
tempi
Τραγωδία στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Συνέχεια στην πολιτική αντιπαράθεση για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη θα δώσει την Δευτέρα (20/3) η σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα τεθούν στο επίκεντρο οι πολιτικές ευθύνες για το δυστύχημα, που επέφερε τον θάνατο 57 ανθρώπων. Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά δημόσια μετά το τραγικό δυστύχημα ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχιλλέας Καραμανλής, ο οποίος και υπέβαλε την παραίτησή του μετά και τη θανατηφόρα σύγκρουση.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής έχουν κληθεί, παράλληλα, και οι δύο προηγούμενοι υπουργοί Μεταφορών, τόσο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο Χρήστος Σπίρτζης και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας αναμένεται να ξεκινήσει στις 10:00 το πρωί με την πρώτη τοποθέτηση να είναι αυτή του τέως υπουργού Μεταφορών και βουλευτή Σερρών με τη Νέα Δημοκρατία, του Κώστα Καραμανλή.

Μάλιστα, για την πρώτη του αυτή παρουσίαση ο κ. Καραμανλής προετοιμάζεται εδώ και καιρό, καθώς συλλέγει έγγραφα, στοιχεία και συμβάσεις έτσι ώστε να δώσει απαντήσεις σε όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της σύμβασης αναμένεται να μιλήσει για την περίφημη σύμβαση «717», το τι πραγματικά συμβαίνει με την τηλεδιοίκηση, αλλά και τι συμβαίνει με τη σύμβαση με την Hellenic Train, την ιταλική εταιρεία που ελέγχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο τους συρμούς. Παράλληλα, αναμένεται να απαντήσει σε όσα του καταλογίζει ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, να επιχειρηματολογήσει για ποια κυβέρνηση επένδυσε και ποια όχι, ενώ αναμένεται να εξηγήσει γιατί δε μίλησε τόσο καιρό και ποιες είναι οι ευθύνες του.

Αλλαγές στη σύνθεση - Ετοιμάζει επίθεση η Αντιπολίτευση

Οπως αναφέρει η ΕΡΤ, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα ανεβάσει τους τόνους κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής και αναμένεται να εστιάσει τόσο στη διαδικασία, όσο και στην ουσία της συνεδρίασης. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει να έρθει στην Επιτροπή, πέρα από τον κ. Καραμανλή, και οι εν ενεργεία υφυπουργοί, κ. Παπαδόπουλος και κ. Καραγιάννης, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, κ. Ξιφαράς, αλλά και ο τωρινός υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ωστόσο, αύριο στην Επιτροπή θα βρεθούν μόνο οι τρεις υπουργοί, οι οποίοι είτε έχουν υπογράψει, είτε έχουν διαχειριστεί την επίμαχη σύμβαση από το 2004. Οπως προαναφέρθηκε, θα δώσει το παρών ο κ. Σπίρτζης, ο κ. Χρυσοχοΐδης και ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης. Ως προς τη σύνθεση της Επιτροπής, αναμένονται να είναι 19 μέλη με μία αλλαγή, που αποφάσισε η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας και αφορά τον κ. Τζαβάρα, ο οποίος θα αντικατασταθεί από τον κ. Καιρίδη. Από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, δε θα παραστούν ο Παύλος Πολάκης, ο κ. Ξανθόπουλος και Λάπας και στη θέση τους θα πάνε ο Γιάννης Ραγκούσης, ο Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης.

Λεηλασία και πλιάτσικο στους συρμούς πριν την επανέναρξη

Την ίδια ώρα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου μετά και το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ωστόσο, οι πρώτες εικόνες από τον σταθμό διαλογής στη Θεσσαλονίκη είναι απακαρδιωτικές καθώς καταγράφονται περιστατικά λεηλασίας και πλιάτσικου των συρμών. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, κυκλώματα εκμεταλλεύονται και το λεγόμενο «νεκροταφείο των τρένων», όπου βρίσκονται σε άλλο σημείο της συμπρωτεύουσας συρμοί, που έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Οι ελεγκτές στον σταθμό διαλογής, σε καθημερινή σχεδόν βάση, βρίσκουν εξαρτήματα τα οποία και δεν πρόλαβαν να πάρουν κατά τη διάρκεια του πλιάτσικου στους συρμούς. Τα κρούσματα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι καθημερινά με αγνώστους να κλέβουν πολύτιμα εξαρτήματα από επιβατικά και εμπορικά τρένα, τα οποία βρίσκονται ακινητοποιημένα πριν την επανέναρξη του σιδηροδρόμου. Στον σταθμό υπάρχει μεν φύλαξη, αλλά οι συγκεκριμένες ομάδες με συντονισμένες επιχειρήσεις καταφέρνουν να αποσπούν τα εξαρτήματα.

Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη

Εβδομάδα εξελίξεων αναμένεται να είναι η ερχόμενη σε ό,τι αφορά στην έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου και έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων 57 άνθρωποι. Ειδικότερα, μέσα στην εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή (24/3) αναμένονται οι καταθέσεις των δύο σταθμαρχών Λάρισας, οι οποίοι και κατηγορούνται ότι αποχώρησαν νωρίτερα, από το προβλεπόμενο, από τη βάρδιά τους, αφήνοντας έτσι μόνο του τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη Λάρισας.

Ωστόσο, πέρα από τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών μεταξύ αυτών και του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, στο «κάδρο» των ευθυνών αναμένεται να μπουν και άλλα πρόσωπα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο της έρευνας του Εφέτη Ανακριτή αναμένεται να μπουν Διευθυντές του Οργανισμού, τα όποια είναι δύο στον αριθμό και είναι αρμόδια για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων. Για πρώτη φορά μπαίνουν στο μικροσκόπιο και ανώτατα στελέχη του Οργανισμού.

Εκτός, όμως, από τα λάθη που εντοπίζονται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έρχεται να επιρρίψει ευθύνες και για τα κενά, τα οποία εντοπίζει στις επικοινωνίες των μηχανοδηγών της Hellenic Train, στην εταιρεία δηλαδή που ανήκουν τα επιβατικά τρένα και μεταξύ αυτών και το Intercity 62. Η έρευνα και το πόρισμα της ΡΑΣ, σχετικά με τα κενά στην επικοινωνία των μηχανοδηγών, σχετίζονται με το περιστατικό που βγήκε στο «φως» και αποκαλύπτει ότι ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου, κρίσιμα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, προσπαθούσε να εντοπίσει -μέσω κινητού τηλεφώνου- τον συνάδελφό του και μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Απώτερος σκοπός του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου ήταν να ρωτήσει τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας για το αν κινούνταν στην ίδια γραμμή, δηλαδή αυτήν της καθόδου. Αξιο αναφοράς είναι και τα όσα καταγγέλλει ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφαλείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι η Hellenic Train το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατάργησε τα καθήκοντα ασφαλείας από τον προϊστάμενο ασφαλείας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.