Ο Αδωνις Γεωργιάδης μίλησε για τον «ορισμό του ανθρώπινου λάθους», το οποίο αν υπήρχε εγχειρίδιο θα ήταν γραμμένο το σκηνικό θανάτου που στήθηκε (και) στο σταθμαρχείο Λάρισας με τις ευθύνες που βαρύνουν τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, ενώ στην κυβέρνηση καταλόγισε λανθασμένη προσέγγιση στο πώς θα έπρεπε να περαστεί στον κόσμο το τι ακριβώς έγινε στην εθνική τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.
«Η αποτυχία της κυβέρνησης ήταν στο να εξηγήσουμε στον κόσμο τι ακριβώς συνέβη. Ηταν ένα λάθος ανθρώπινο. Ο ορισμός του ανθρώπινου λάθους. Αν υπήρχε εγχειρίδιο θα ήταν γραμμένο αυτό σαν παράδειγμα» είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και μιλώντας για τον μοιραίο σταθμάρχη είπε ουσιαστικά ότι επί 12 λεπτά ήταν εκτός τόπου και χρόνου. «Ο πίνακας είχε ένα κόκκινο κουμπί και φώναζε στον σταθμάρχη επί 12 λεπτά» είπε χαρακτηριστικά ο Γεωργιάδης.
Κληθείς να σχολιάσει τα πεσμένα ποσοστά της ΝΔ στις χθεσινές δημοσκοπήσεις, ο υπουργός της κυβέρνησης είπε ότι πρόκειται περί μίας «φυσιολογικής αντίδρασης» σχολιάζοντας πως παρ' όλα αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ, που είναι ο κύριος αντίπαλος της κυβέρνησης δεν εισπράττει καθόλου επιπλέον ποσοστά. «Εχουμε περισσότερο μια οργή του κόσμου που οδηγεί σε μια αντισυστημική συμπεριφορά» ανέφερε και προέβλεψε ότι η οργή θα καταλαγιάσει. Σχολίασε μάλιστα ότι η αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ περί δημοσκοπήσεων «γίνεται κάπως κουραστική». Ο υπουργός Ανάπτυξης πρόσθεσε πως «όλοι έχουμε στενοχωρηθεί, αλλά η στενοχώρια δεν είναι κομματικό ζήτημα, δεν υπάρχει ένας γονέας που δεν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να είναι το δικό του παιδί στο τρένο».
Ο πίνακας «φώναζε» στον σταθμάρχη
«Είναι ορισμός τους ανθρώπινου λάθους, είναι απολύτως προφανές τι συνέβη, ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι σε συγκεκριμένη θέση έκαναν σειρά λαθών, το ένα λάθος μετά το άλλο. Ηταν άκομψο να συζητάμε για τα λάθη του σταθμάρχη την ώρα που θάβαμε τα παιδιά». Ανέφερε ότι ο ίδιος από την πρώτη στιγμή μετά το δυστύχημα τονίζει πως το ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργούσε. «Δεν το είπα από το μυαλό μου, υπάρχει καταγραφικό μηχάνημα, έχουν παραδοθεί όλα στον ανακριτή και στον εισαγγελέα, είναι στοιχεία της δικογραφίας» είπε. Πρόσθεσε ότι ο σταθμάρχης «είχε 12,5 λεπτά που του άναβε μια κόκκινη γραμμή ότι το τρένο ήταν σε λάθος γραμμή, είχε ήχο και ένα κουμπί που αν το πάταγε θα φρέναραν τα τρένα. Ο πίνακας φώναζε, είναι όλα καταγεγραμμένα».
Υπογράμμισε ότι υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες που θα προλάβαιναν το δυστύχημα, αλλά «εδώ έχουμε την εικόνα της Ελλάδας που δεν θέλουμε» σχολίασε περιγράφοντας τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν λίγο πριν και μετά το τραγικό δυστύχημα. Ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε ότι «το μερίδιο της δικής μας ευθύνης είναι ότι δεν συγκρουστήκαμε με το βαθύ κράτος, το βαθύ δημόσιο. Το διακύβευμα των εκλογών πρέπει να είναι ότι έχει έρθει η ώρα να συγκρουστούμε με το κομμάτι της παλιάς Ελλάδας».
Πούλησαν την πράξη ευθύνης του Καραμανλή ως ενοχή
Ερωτηθείς για τον παραιτηθέντα υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή είπε ότι «πήρε την απόφαση να παραιτηθεί σε πρώτο χρόνο, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο, δεν ξέρω πολλούς που θα το έκαναν, και πήρε πάνω του ευθύνες παραπάνω από ό,τι του αναλογούσαν, διότι τελικά την πράξη ευθύνης του Καραμανλή την πουλήσαν στην κοινωνία ως ενοχή». Και πρόσθεσε: «Ο Καραμανλής δεν ευθύνεται για το δυστύχημα, η πολιτική ευθύνη είναι γενική έννοια, την ανέλαβε και με γενναιότητα, αλλά δεν ευθύνεται για το λάθος του σταθμάρχη. Ο κανιβαλισμός που ακολούθησε θα λειτουργήσει αρνητικά στο μέλλον, κανένας πολιτικός δεν θα θέλει να παραιτηθεί».
Για την υποψηφιότητα του κ. Καραμανλή σχολίασε πως «δεν υπάρχει ζήτημα να μην είναι υποψήφιος, είναι βουλευτής Σερρών, θα το αποφασίσουν οι ψηφοφόροι των Σερρών αν θα ξαναπάει στη Βουλή». Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «στηρίζουμε όλοι τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον εμπιστευόμαστε ότι θα κάνει τη δουλειά. Ο Μητσοτάκης πρέπει να είναι η επιλογή του κόσμου, δεν έκανε λίγα ο Μητσοτάκης σε τέσσερα χρόνια. Μην καταστρέφουμε και μην λιθοβολούμε μια ανορθωτική προσπάθεια 4 ετών. Θα τα αλλάξει όλα ο Μητσοτάκης αν του δώσει την ευκαιρία ο λαός».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.