«Ο κ. Καραμανλής να απαντήσει στη Βουλή αν δεν ήξερε ή έλεγε ψέματα όταν φώναζε ότι είναι ντροπή να θέτουμε ζητήματα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο», σημειώνει σε συνέντευξή του ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Ηλιόπουλος, με αφορμή την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. «Αυτοί οι οποίοι πρέπει να εμφανιστούν στην επιτροπή της Βουλής για να δώσουν απαντήσεις είναι ο κ. Καραμανλής και η υπόλοιπη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών που είναι ακόμα στη θέση της», τόνισε ο κ. Ηλιόπουλος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Πρώτου Προγράμματος» της ΕΡΤ.
«Το βασικό που πρέπει να κάνουμε όλοι αυτό το διάστημα είναι πρώτα απ’ όλα να ακούσουμε. Να ακούσουμε αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια φώναζαν για τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο και προειδοποιούσαν για αυτό που έρχεται. Αναφέρομαι στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι το 2021 και το 2022 είχαν στείλει τρία εξώδικα και προς το υπουργείο Μεταφορών», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Πότε τους είδε πρώτη φορά του υπουργείο; Τους είδε ο κ. Γεραπετρίτης προχθές. Μάλιστα ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τα πρώτα μέτρα για το σιδηρόδρομο πριν τους συναντήσει», πρόσθεσε.
«Οι εργαζόμενοι έχασαν συναδέλφους τους στο δυστύχημα. Και ήταν μεγάλη απρέπεια του κ. Μητσοτάκη στου υπουργικό συμβούλιο να μιλήσει για “συντεχνίες” και “εργατοπατέρες” που δήθεν κρατάνε πίσω την Ελλάδα. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Γιατί έχουμε ένα δυστύχημα για το οποίο οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν, φώναζαν για την ασφάλεια τη δικιά τους και των επιβατών και επί τέσσερα χρόνια η κυβέρνηση ούτε καν τους συνάντησε», υπογράμμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Εδώ υπάρχει μια μεγάλη αντίφαση και μια μεγάλη υποκρισία. Την πρώτη μέρα μετά το δυστύχημα, ο κ. Μητσοτάκης βιάστηκε να πει ότι οφείλεται “κυρίως σε ανθρώπινο λάθος”. Όταν έχεις βγάλει τόσο γρήγορα πόρισμα, δίνεις την εντύπωση στον κόσμο ότι δεν σε ενδιαφέρει να δοθούν πραγματικές απαντήσεις, σε ενδιαφέρει απλά να μειώσεις την ευθύνη που αντικειμενικά έχεις όταν ένα τέτοιο γεγονός συμβαίνει στο τέλος μιας κυβερνητικής θητείας», είπε.
«Η Δικαιοσύνη που διερευνά την υπόθεση μπορεί να ορίσει τους καλύτερους εμπειρογνώμονες και το πόρισμά τους θα είναι ούτως ή άλλως στοιχείο της δικογραφίας. Γι’ αυτό προκαλεί ερωτήματα γιατί η κυβέρνηση έσπευσε να συγκροτήσει τη δική της επιτροπή εμπειρογνωμόνων», σχολίασε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Εμπειρογνώμονες μπορούν να προτείνουν και οι οικογένειες των θυμάτων και τα σωματεία των εργαζομένων», είπε. Κάνοντας λόγο για αρρυθμίες στην πορεία της έρευνας, επισήμανε ότι «μέχρι χθες οι οικογένειες δεν είχαν πάρει τη δικογραφία, ενώ δεν έχουν κατασχεθεί έγγραφα από τα κεντρικά του ΟΣΕ».
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις. Για ποιο λόγο το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου που λειτουργούσε στα κεντρικά του ΟΣΕ, στην Καρόλου, μέχρι το ’20, έπαψε να λειτουργεί. Για ποιο λόγο σταμάτησε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα που μέχρι το ’19 υπήρχε. Για ποιο λόγο ο σταθμός της Λάρισας ο οποίος λειτουργούσε με 25 σταθμάρχες έμεινε με 10 και μάλιστα σε μια κρίσιμη βάρδια υπήρχε μόνος του ένας άνθρωπος χωρίς την κατάλληλη εμπειρία. Όταν σε μία τέτοια θέση βρίσκεται ένας άνθρωπος χωρίς την απαραίτητη γνώση και εμπειρία και με όλες τις παρατυπίες που από ό,τι φαίνεται έγιναν για να βρεθεί εκεί, δεν είναι ανθρώπινο λάθος, είναι συστημικό λάθος», δήλωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Όταν 10 μέρες πριν το δυστύχημα ο κ. Καραμανλής στη Βουλή απαντούσε σε ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και φώναζε ότι είναι ντροπή να θέτουμε ζητήματα ασφάλειας για το σιδηρόδρομο, δεν ήξερε ή έλεγε ψέματα;», είπε. «Σε αυτά τα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις οι χιλιάδες άνθρωποι που κατεβαίνουν τις τελευταίες μέρες στο δρόμο. Ειδικά οι νέοι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουμε μόνο ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά ότι στα Τέμπη εκτροχιάστηκε η χώρα. Και όλοι θα κριθούμε πολύ αυστηρά αυτό το διάστημα», τόνισε.
«Αυτό που περιμένουν όλοι οι πολίτες από τις πολιτικές δυνάμεις είναι και απαντήσεις για την τραγωδία των Τεμπών αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις για το αύριο της χώρας. Μία λέξη-κλειδί σε αυτό είναι η λέξη “ασφάλεια”. Είχαμε μάθει να ταυτίζουμε την ασφάλεια με το έργο της αστυνομίας, αλλά είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο. Ασφάλεια είναι να έχεις ασφαλείς μεταφορές, να έχεις δημόσιο νοσοκομείο, να έχεις πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας, επιθεώρηση εργασίας που να ελέγχει και να αποτρέπει τα εργατικά ατυχήματα. Όλα αυτά θα τα συζητήσουμε το επόμενο διάστημα», κατέληξε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.