Μενού
gerapetritis-syn-typou
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Τις επόμενες κινήσεις, ώστε αφενός να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες και να λειτουργήσει και πάλι ο σιδηρόδρομος, αλλά τα όσα θα ακολουθήσουν σε επίπεδο αναβάθμισης δικτύου και υποδομών στη χώρα, παρουσίασε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης. Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ανέφερε επίσης τα πρώτα συμπεράσματα για το δυστύχημα στα Τέμπη και τις συνθήκες που υπήρχαν στον σταθμό της Λάρισας, όπου έγιναν τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στη σύγκρουση του Intecity 62 με τη εμπορευματική αμαξοστοιχία, που κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Από την αρχή της ομιλίας του ο κ. Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε πως «Δεν έχω αρμοδιότητα ούτε και διάθεση να ασχοληθώ με την απόδοση ευθυνών. Είναι υπόθεση της δικαιοσύνης. Τη διοικητική διερεύνηση την έχει αναλάβει ειδική επιτροπή εμπειρογνώμων» και επανέλαβε  τη συγγνώμη προς τις οικογένειeς των θυμάτων «Η ευθύνη που ανήκει στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Ζητώ ξανά συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και στους Ελληνες γιατί δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε το δυστύχημα. Είναι ειλικρινής συγγνώμη».

Οι αλλαγές για να ανοίξει και πάλι ο σιδηρόδρομος

Οπως αποκάλυψε ο κ. Γεραπετρίτης στόχος είναι να ανοίξουν και πάλι οι γραμμές των τρένων -δίχως να διευκρινίσει αν αναφέρεται σε επιβατικές ή εμπορευματικές- ακόμη και μέχρι το τέλος του μήνα. Για να συμβεί όμως αυτό θα υπάρξουν βασικές αλλαγές τόσο στη διαχείριση του προσωπικού όσο και στις δεικλίδες ασφαλείας. «Είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην αναμένουμε την ολοκλήρωση της αναβάθμισης. πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο. Είναι ένα λαϊκό και οικονομικότερο μέσο. Η επανεκκίνηση και ως ώτου ολοκληρωθεί το σύστημα θα γίνει μόνο υπό όρους πλήρους ασφάλειας. Θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς. Ισως σημάνει η μείωση στο μεταφορικό έργο για να εξασφαλίσουμε ικανό αριθμό. Επιπλέον με έναν καλύτερο συντονισμό στις δράσεις. Θα διασφαλιστεί από τους αρμόδιους φορείς. Τις επόμενες δύο γημέρες θα υπάρξουν συζητήσεις. Θα έχουμε αύξηση της παρουσίας του προσωπικού. Δεν θέλουμε να αποψιλώσουμε τις γραμμές που είναι αναγκαίες» σημείωσε μεταξύ άλλων. 

«Λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»

Αναφερόμενος στις συνθήκες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, στάθηκε στα στοιχεία που προέκυψαν από το σταθμαρχείο στη Λάρισα. Οπως είπε έχει οδηγηθεί σε συγκεκριμένα δεδομένα: 

  • «Λειτουργούσε το τοπικό κέντρο τηλεδιοικησης της Λάρισας
  • Δεν είχε συντελεστεί η αυτόματη χάραξη δρομολογίου πάνω στο πίνακα
  • Δεν έγινε η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού
  • Θα έπρεπε σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο να είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας και για μία απόσταση 5,5 χλμ η πορεία. Αν είχε υπάρξει θα είχε αποφευθχει το μοιραίο καθώς θα προέκυπτε η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή».

«Δεν τα λέω για να τονίσω το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους. Αν είχαμε ένα πλήρως σύστημα καθολικό τηλεδιοικησης το δυστύχημα κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είχε συμβεί. Πέρα από το ανθρώπινο λάθος υπάρχει ζήτημα με την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός» συμπλήρωσε. 

Νέο πλαίσιο για τις κλοπές υλικού

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, ανέφερε ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.

Επίσης, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου. « Θα φέρουμε αυστηρότερο πλαίσιο στη Βουλή για κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο. Είναι κάτι που συμβαίνει πολλά χρόνια, ειδικά για τον χαλκό και άλλα υλικά. Διακόπτονται δρομολόγια και έχουμε περισσότερα ζητήματα ασφάλειας».

«Συνεργασία με τη Γερμανία»

Αναφερόμενος στα μακροπρόθεσμα σχέδια της κυβέρνησης για την εξυγίανση του σιδηροδρόμου, ανέφερε πως: «Υπάρχει ήδη ένα σχέδιο για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με διαφορετική προσέγγιση ασφαλείας. Για την αναβάθμιση των δικτύων  Ο Πρωθυπουργός έχει επικοινωνήσει με τον Γερμανό Καγκελάριο και θα υπάρξει συνεργασία με αποστολή κλιμακίου στη χώρα μας  για διερεύνηση και αναβάθμιση του δικτύου. Σύσταση του εθνικού οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Στο τέλος του Ιανουαρίου ψηφίστηκε ένα ολόκληρο νομοθετικό πλαίσιο, θα ενεργοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.