«Φωτιές» στο πολιτικό σκηνικό άναψε η χθεσινή ανακοίνωση του τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ., Γιάννη Ραγκούση, στην οποία και απηύθυνε ερώτημα στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για τη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, ενός εκ των «βασικών προσώπων» της τραγωδίας που σημειώθηκε στα Τέμπη. Ο κ. Ραγκούσης, ειδικότερα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι είχε μοιραίο ρόλο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η μετάταξή του (σ.σ. σταθμάρχη) είναι εξόφθαλμα παράνομη και δημοσιεύτηκε, μάλιστα, σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2022. Στην ίδια ανακοίνωση, παράλληλα, κάλεσε την Κυβέρνηση να απαντήσει ποιος κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε για την παράνομη μετάταξή του.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την αντίδραση του κυβερνώντος κόμματος, το οποίο σε ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών σημείωσε ότι οι υποψήφιοι για διορισμό στον ΟΣΕ διέπονται από τη σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Νέα Δημοκρατία τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους -υπό μετάταξη- υπαλλήλους, σύμφωνα με το 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την κυβέρνηση, οδηγεί στο γεγονός ότι ο εν λόγω υπάλληλος, λόγω και της ιδιότητάς του ως μετατασσόμενος υπάλληλος δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών:
«Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού. Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις. Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».
ΥΠΕΣ: Θετικό ότι ο Ραγκούσης αντελήφθη ότι δεν υπήρχε τίποτα παράνομο στη μετάταξη
Το υπουργείο Εσωτερικών, σε νέα του ανακοίνωση, συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ότι είναι θετικό που ο κ. Ραγκούσης με τη νέα του ανακοίνωση αντελήφθη πως υπήρχε τίποτα το παράνομο με τη μετάταξη του σταθμάρχη, καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με «την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.06.2022, ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους.
«Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση του κ. Ραγκούση είναι θετικό ότι τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.6.2022 ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους. Δεύτερον, ο κ. Ραγκούσης αλλάζοντας σήμερα τη βάση της κριτικής στην Κυβέρνηση, αφού πλέον κατέστη προφανές ότι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας, ισχυρίζεται ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση. Η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι.
Διότι, τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόλις δύο; Πλεόνασμα ζητήσεως υπήρχε και όχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να γίνει ρουσφέτι και γιατί; Τέλος, αξίζει να σημειωθεί σε κάθε περίπτωση ότι τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη. Προφανώς, οι νεοπροσλαμβανόμενοι, με το όποιο όριο ηλικίας συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι την συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα φυσικής τους ικανότητας για παροχή εργασίας.
Ραγκούσης: Δεν αμφισβήτησε ο Βορίδης την ακρίβεια κανενός στοιχείου ή εγγράφου
Η ανακοίνωση - απάντηση του υπουργείου Εσωτερικών στον ΣΥΡΙΖΑ, επέφερε εκ νέου την αντίδραση του Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος απάντησε ότι τόσο το υπουργείο, όσο και ο αρμόδιος Υπουργός, Μάκης Βορίδης, δεν «τόλμησαν να αμφισβητήσουν την ακρίβεια κανενός από τα στοιχεία ή τα έγγραφα που παραθέσαμε χθες» Συμπλήρωσε, παράλληλα, ότι «Δεν θα ακολουθήσουμε την κυβέρνηση σε αυτόν τον ευτελή κατήφορο».
Η απάντηση Ραγκούση:
«Δεν θα ακολουθήσουμε την κυβέρνηση σε αυτόν τον ευτελή κατήφορο που διάλεξε τέτοιες μέρες, πιστεύοντας ότι μπορεί έτσι να αποφύγει τις αποδεδειγμένες με στοιχεία και ημερομηνίες ευθύνες της για την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας. Ούτε με τη νέα απάντησή του ο κ. Βορίδης τόλμησε να αμφισβητήσει την ακρίβεια κανενός από τα στοιχεία ή τα έγγραφα που παραθέσαμε χθες και σήμερα.
Όσο κι αν προσπαθεί να προκαλέσει σύγχυση για να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης, η μοναδική αλήθεια είναι ότι το όριο ηλικίας των 48 ετών τέθηκε από τον ίδιο τον ΟΣΕ αποκλειστικά για μετατάξεις και σε καμία περίπτωση για προσλήψεις, όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τα Στοιχεία Θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας της 7ης Απριλίου 2022. Επίσης, αποδείχθηκε η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022. (ΦΕΚ 2623).
Όσο για το παραπειστικό ερώτημα, «Γιατί να γίνει ρουσφέτι, αφού ουδείς άλλος ενδιαφερόταν;», η απάντηση είναι απλούστατη, την έχουν κατανοήσει όλοι και είναι: Διότι μόνο έτσι θα μπορούσαν να διορίσουν παράνομα τον εκλεκτό της κυβέρνησης ως σταθμάρχη Λάρισας, δεδομένου ότι δεν πληρούσε το κριτήριο της ηλικίας για τη μετάταξή του».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.