Μενού
Ragkoysis
Γιάννης Ραγκούσης | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Στη Λάρισα βρέθηκε σήμερα ο νέος τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, όπου και είχε επίσκεψη με εργαζόμενους σταθμάρχες, με αφορμή τη φονική σύγκρουση του επιβατικού τρένου με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. Ο κ. Ραγκούσης ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια των συνομιλιών του με τους εν ενεργεία σταθμάρχες προέκυψε ένα «πολύ σοβαρό δεδομένο». Συγκεκριμένα, μίλησε για το σύστημα τηλεδιοίκησης, για το οποίο τού είπαν οι σταθμάρχες ότι υπήρχε και λειτουργούσε στον σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019.

Η παύση λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης οφείλεται, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, σε μία πυρκαγιά που ξέσπασε στο σταθμό Ζαχαρέως, η οποία και είχε ως αποτέλεσμα να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα».

Οι δηλώσεις Ραγκούση:

«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα  από τότε να τερματιστεί  η λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.

Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων. Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και  να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.  

Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο; Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση»

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.