Βαρύ κι ασήκωτο είναι το κλίμα που επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου και τη ΝΔ από το μοιραίο βράδυ της περασμένης Τρίτης. Κυριάκος Μητσοτάκης, κυβερνητικά και κομματικά στελέχη στέκουν συντετριμμένοι και με απόλυτη ενσυναίσθηση μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας. Δηλώνουν όμως αποφασισμένοι, μακριά από επικοινωνιακού τύπου διαχείριση του ολέθρου, να απαντήσουν με απόλυτη ειλικρίνεια στο σπαραχτικό «γιατί» των συγγενών των 57 αδικοχαμένων επιβατών στα Τέμπη και την πανελλήνια θλίψη και οργή. Και παράλληλα να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά ανάλογο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Η δέσμευσή αυτή μεταφράζεται στο δίπολο:
- πλήρης διαλεύκανση των αιτιών της ανείπωτης αυτής τραγωδίας τόσο σε δικαστικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο μέσω της εισαγγελικής έρευνας και της ανεξάρτητης Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που θα συγκροτηθεί σήμερα
- σε βάθος ανάλυση των όποιων διαχρονικών στρεβλώσεων, ανεπαρκειών, αδυναμιών και καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στο κυβερνητικό επιτελείο ουδείς έχει διάθεση απόσεισης των όποιων δικών τους ευθυνών. Εξ ού και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, έβαλε από χθες στην εξίσωση, πέραν του ομολογημένου ανθρώπινου λάθους, τις διαχρονικές παθογένειες στους σιδηροδρόμους, αποτυπώνοντας με τη φράση: «Κάναμε αρκετά, αλλά δυστυχώς όχι όλα», τη βούληση της κυβέρνησης να συζητήσει αναλυτικά, με νηφαλιότητα, στοιχεία και γνώμονα την αλήθεια τα πάντα μετά το πέρας του τριήμερου πένθους ως προς το τι έπραξε η ίδια αυτή την 4ετία για να τις αντιμετωπίσει και γιατί δεν κατάφερε να τις εξαλείψει. «Γι’ αυτό, άλλωστε, και αναλαμβάνουμε και το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί. Χωρίς υποκρισία και χωρίς να κρυβόμαστε», πρόσθεσε ο ίδιος.
Στην κυβέρνηση υπογραμμίζουν ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από την αλήθεια και με το σχόλιο «ελπίζω και κανένας άλλος» του κ. Οικονόμου, εκπέμπουν κατ’ ουσίαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αντιπολίτευση που αφήνει ήδη τις πρώτες αιχμές. Ότι για την ουσιαστική αντιμετώπιση των κακοδαιμονιών, που έρχονται με τον δραματικότερο τρόπο στο φως, απαιτείται όχι μόνο από τη ΝΔ αλλά απ’ όλους όσοι κυβέρνησαν τη χώρα ειλικρίνεια για τη δράση τους διαχρονικά.
«Οχι» σε συμψηφισμούς και συγκρίσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι διαβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία διάθεση να μπει στη διαδικασία κομματικοποίησης, συμψηφισμών ή συγκρίσεων με άλλες εθνικές τραγωδίες, καθώς θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν βοηθά στον πραγματικό στόχο, που δεν είναι άλλος από το να μη μείνει το «ποτέ ξανά» κενό γράμμα. Αφήνεται να εννοηθεί, ωστόσο, ότι το Μέγαρο Μαξίμου δεν θα μείνει βουβό απέναντι σε πιθανή προσπάθεια άλλων πολιτικών δυνάμεων και δη του ΣΥΡΙΖΑ για μηδενισμό των θετικών πεπραγμένων της ΝΔ στο πεδίο του σιδηροδρομικού δικτύου, ούτε και σε επιθέσεις που θα επιχειρούν να επιρρίψουν το σύνολο της ευθύνης για όλα τα κακώς κείμενα στην ίδια, είτε σε πλήρη διαστρέβλωση των δεδομένων με απώτερο σκοπό να «βγάλουν κάποιοι εαυτόν λάδι» για τα δικά τους πεπραγμένα σε άλλες περιπτώσεις με δεκάδες θύματα.
Σύμφωνα με το κυβερνητικό στρατόπεδο, συστήματα ασφαλείας τα οποία θα απέτρεπαν ένα ανθρώπινο λάθος να εξελιχθεί σε τραγωδία, έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν σε ένα ποσοστό 70% της σιδηροδρομικής γραμμής. Είναι βέβαιο πάντως ότι την επόμενη μέρα θα κληθεί να απαντήσει με σαφήνεια τι έγινε με το υπόλοιπο 30% στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το τμήμα Τέμπη - Θεσσαλονίκη, αν καθυστέρησε και γιατί; Καθώς σύμφωνα με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το έργο αποκατάστασης και αναβάθμισής του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης έχει λάβει 7 παρατάσεις, η τελευταία εκ των οποίων το Δεκέμβριο του 2022.
Όταν έρθει η ώρα του απολογισμού πάντως στα θετικά σίγουρα θα επισημανθούν: η άμεση κινητοποίηση και η αποτελεσματική ανταπόκριση του κρατικού μηχανισμού, ο σωστός συντονισμός των συναρμόδιων αρχών, η άμεση μετάβαση του Πρωθυπουργού και όλων των συναρμόδιων υπουργών στον τόπο της τραγωδίας αλλά και στο πλευρό τραυματιών και συγγενών θυμάτων, η πράξη ευθύνης και πολιτικής γενναιότητας του Υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να υποβάλλει την παραίτησή του αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, όσα έχει πράξει για το σιδηροδρομικό δίκτυο κατά τη διάρκεια της θητείας της η κυβέρνηση και όσα είχε δρομολογήσει να υλοποιηθούν.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.