Μενού
fuel-pass
Fuel Pass | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

«Όλες οι αποθήκες καυσίμων στην Ευρώπη είναι γεμάτες» δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης με αφορμή τις τιμές των καυσίμων που έχουν πάρει την ανιούσα ενώ όσον αφορά το ενδεχόμενο για τη διάθεση νέου Fuel Pass υποστήριξε ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο». Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χριστόφορος Βερναρδάκης, μιλώντας για την ενεργειακή ακρίβεια κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες και να μειώσει το ΦΠΑ.

Ειδικότερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις», αναφερόμενος στο ενδεχόμενο για νέο Fuel Pass απάντησε: «Αυτή τη στιγμή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Οι τιμές στα καύσιμα αυτή τη στιγμή παραμένουν πολύ χαμηλότερες» ενώ επισήμανε ότι το πετρέλαιο θέρμανσης είναι χαμηλότερο τώρα από όταν ξεκίνησε η διάθεσή του». Σημείωσε, μάλιστα, ότι τώρα που το πετρέλαιο θέρμανσης είναι στο 1,30 ευρώ, είναι χαμηλότερο από ότι ξεκίνησε, παρόλο που οι καταναλωτές τις προηγούμενες εβδομάδες το προμηθεύονταν στο 1,10 €/λίτρο.

Μικρότερη του αναμενόμενου η κατανάλωση καυσίμων

«Είναι παράλογο κάποιος να περιμένει να προμηθευτεί πετρέλαιο τον Φεβρουάριο, όταν μπορούσε να το κάνει τους προηγούμενους μήνες» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει κάποια πρόβλεψη. «Αυτή τη στιγμή η γενική εικόνα των διεθνών αγορών δεν είναι εικόνα πανικού», πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης γεγονός στο οποίο βοήθησε ο σχετικά ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη. «Έχουμε περάσει τον μισό χειμώνα. Η κατανάλωση των καυσίμων ήταν τελικά μικρότερη από αυτή που είχαν προϋπολογίσει όλες οι χώρες. Όλες οι αποθήκες καυσίμων στις ευρωπαϊκές χώρες είναι γεμάτες και δεν υπάρχει εκβιασμός από τις αγορές», πρόσθεσε εκτιμώντας ότι οι τιμές το επόμενο διάστημα θα υποχωρήσουν.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χριστόφορος Βερναρδάκης, αναγνώρισε ότι οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί αλλά όπως είπε είναι πολύ προς τα πάνω. «Αυτή η σταθεροποίηση έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο συμπίεσης των μισθών, της ακρίβειας όλων των άλλων αγαθών. Είναι σαφές ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη συμπίεση» είπε ο πρώην υπουργός επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι πιο ενεργητική διότι ο χειμώνας δεν έχει περάσει».

Αναφορικά με όσα είπε ο κ. Γεωργιάδης για τον χρόνο προμήθειας του πετρελαίου θέρμανσης από τους πολίτες εξέφρασε την άποψη ότι αρκετοί δεν προμηθεύονται νωρίτερα είτε γιατί δεν έχουν τα χρήματα είτε γιατί αναμένουν την πτώση των τιμών. «Χρειάζεται μια παρέμβαση» τόνισε ο κ. Βερναρδάκης σημειώνοντας ότι το 65% της αυξημένης τιμής των καυσίμων έχει ενδογενείς αιτίες και γι’ αυτό το λόγο η κυβέρνηση θα έπρεπε να προχωρήσει στη μείωση του ΦΠΑ και στα καύσιμα, όπως και στα τρόφιμα. «Η μείωση του ΦΠΑ θα δημιουργήσει ένα μαξιλάρι στα οικονομικά των νοικοκυριών», πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι θα έπρεπε να κάνει περισσότερα πράγματα.

«H αγορά καυσίμων λειτουργεί όπως επί της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ. Δε θυμάμαι να είχε κάνει κάποια παρέμβαση» απάντησε από την πλευρά του ο κ. Γεωργιάδης. Αναφορικά με τις κατηγορίες για την ύπαρξη καρτέλ ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε ότι «τέτοιου είδους καρτέλ δεν υπάρχει. Ούτε εγκληματίες είναι τα διυλιστήρια ούτε ποινικές πράξεις κάνουν». Μιλώντας για τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι αν συγκρίνει κανείς τις τιμές διυλιστηρίου της Ελλάδας και άλλων χωρών είμαστε στο μέσο όρο.

«Η τιμή που πουλάνε τα διυλιστήρια καύσιμα στα πρατήρια, χωρίς να βάλουμε τους φόρους που στην Ελλάδα είναι αυξημένοι, είναι στον ευρωπαϊκό μέσο όρο», σημείωσε. Και όπως είπε «οι υψηλοί φόροι στα καύσιμα ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’90, διατηρήθηκαν από όλες τις ενδιάμεσες κυβερνήσεις. Ο βασικότερος λόγος που διατηρήθηκαν είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι το πιο βασικό φορολογικό έσοδο».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.