Μενού
  • Α-
  • Α+

Ευθεία επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο Νίκος Ανδρουλάκης, μετά την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την παρακολούθηση του κινητού του προέδρου του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ μέσω του λογισμικού Predator. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τον πρωθυπουργό ανέφερε σχετικά σε ανακοίνωσή του, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα εκλογών, ενώ τον κατηγόρησε λέγοντας πως δεν είναι άμοιρος ευθυνών και πως το «αφήγημα ενός ''νόμιμου λάθους''» δεν καλύπτει την ελληνική κοινωνία. Παράλληλα, μίλησε για... αγωνία του πρωθυπουργού να θέσει στο απυρόβλητο τον τέως Διοικητή της ΕΥΠ, τονίζοντας ότι δεν θα δεχτεί καμία συγκάλυψη.

Διαβάστε ακόμη: Ποιες είναι οι 4 αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση για την ΕΥΠ μετά την υπόθεση παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη

Αναλυτικά η δήλωση Ανδρουλάκη: «Με την σημερινή του δήλωση ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε και πάλι άμοιρος ευθυνών υιοθετώντας το αφήγημα ενός «νόμιμου λάθους» για να δικαιολογήσει μια αξιόποινη πράξη και την ευθεία παραβίαση της συνταγματικής πρόνοιας για το βουλευτικό απόρρητο. Επιδίωξε, δε, απροκάλυπτα να καθοδηγήσει τις εξελίξεις. Ήταν εμφανής η αγωνία του κ. Μητσοτάκη να βρεθεί στο απυρόβλητο ο τέως Διοικητής της ΕΥΠ ενώ απέδωσε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη στον γενικό γραμματέα του Πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, υποβαθμίζοντας την στο επίπεδο της αμέλειας. Αφού στη Δημοκρατία δεν επιτρέπονται σκιές, ποια σκιά φωτίσατε, κύριε Μητσοτάκη; Τη σκιά του Predator που ούτε καν αναφέρατε; Ο Πρωθυπουργός απέφυγε μεθοδικά να δώσει εξηγήσεις για τον παρακρατικό βραχίονα, που είχε στηθεί. Το κατασκοπευτικό «υπερόπλο» Predator επιχειρήθηκε να παγιδεύσει το κινητό μου τηλέφωνο ενώ λίγες μέρες πριν είχα τεθεί σε καθεστώς παρακολούθησης από την ΕΥΠ.

Και αν δεν υπήρχε η επίσημη έκθεση της ειδικής υπηρεσίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν θα μαθαίναμε τίποτα για αυτές τις σκοτεινές πρακτικές. Τα παραμύθια χωρίς κινεζικό δράκο περί εμπλοκής της Αρμενίας και της Ουκρανίας στην παρακολούθησή μου, σας το απάντησαν οι πρεσβείες τους με τον πιο επίσημο και εξευτελιστικό για σας τρόπο. Κύριε Μητσοτάκη, ζητώ να ανακοινωθεί άμεσα ο λόγος παρακολούθησης μου από την ΕΥΠ, την οποία μάλιστα χαρακτηρίζετε με περίσσιο θράσος νόμιμη κατά παράβαση του απορρήτου των επικοινωνιών μου ως ευρωβουλευτή και υποψήφιου Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

Δεν θα δεχτώ καμία συγκάλυψη. Δεν θα επιτρέψω να ευτελίσει ο κ. Μητσοτάκης μια υπόθεση κομβική για τη διάκριση των εξουσιών στη χώρα μας. Δεν είναι ένα προσωπικό ζήτημα όπως έχω πει πολλές φορές. Είναι ζήτημα Δημοκρατίας. Είναι η αγωνία κάθε πολίτη να ζει και να μεγαλώνει τα παιδιά του σε περιβάλλον δικαιοσύνης και απόλυτου σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Θα συνεχίσω τον αγώνα προκειμένου η Δικαιοσύνη, η ελληνική Βουλή και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να φέρουν στο φως όλη την αλήθεια. Ο Πρωθυπουργός σήμερα προσπάθησε να κερδίσει χρόνο. Όμως ο χρόνος μετρά πια αντίστροφα για αυτόν. Σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αλήθεια. Καλώ κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, κάθε δημοκράτη, να υπερασπιστούμε την εύρυθμη λειτουργία του πολιτεύματος απέναντι σε αυτούς, που έκαναν τις συνταγματικές ελευθερίες κουρελόχαρτο εκθέτοντας διεθνώς τη χώρα μας.

Μητσοτάκης: Νόμιμη αλλά λάθος η παρακολούθηση Ανδρουλάκη

Λίγο νωρίτερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τοποθετηθεί για την υποκλοπή στο κινητό του Νίκου Ανδρουλάκη κατόπιν εντολής της ΕΥΠ για διάστημα τριμήνου από Σεπτέμβρη μέχρι Δεκέμβρη του 2021. «Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών υποτίμησε την πολιτική διάσταση της συγκεκριμένης υπόθεσης», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην αρχή της δήλωσής του για την υπόθεση της επισύνδεσης του κινητού τηλεφώνου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη. «Αυτό που έγινε ήταν λάθος, δεν το γνώριζα και δεν θα το επέτρεπα», υπογράμμισε. Προανήγγειλε τέσσερις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση της διαφάνειας, ενώ είπε ότι θα περάσει άμεσα με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου διευρυμένο πλαίσιο ασφαλιστικών δικλείδων για τις νόμιμες επισυνδέσεις.

Ολόκληρη η δήλωση Μητσοτάκη «Στη Δημοκρατία μας δεν επιτρέπεται να υπάρχουν σκιές. Γι’ αυτό και θέλω να σας μιλήσω ανοιχτά για τις πρόσφατες εξελίξεις. Πριν από λίγες μέρες, ενημερώθηκα ότι τον Σεπτέμβριο του 2021, και ενόσω ήταν ακόμα Ευρωβουλευτής, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών είχε προβεί σε νόμιμη επισύνδεση στο κινητό τηλέφωνο του Νίκου Ανδρουλάκη. Η διαδικασία είχε την έγκριση ανώτατης εισαγγελέως, όπως ακριβώς ορίζει η διάταξη που ψηφίστηκε το 2018 από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Διήρκεσε τρεις μήνες και διεκόπη αυτόματα, όπως προβλεπόταν από τον νόμο, λίγες μέρες αφότου εκλέχτηκε ο κ. Ανδρουλάκης πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ. Παρότι όλα έγιναν νόμιμα, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών υποτίμησε την πολιτική διάσταση της συγκεκριμένης ενέργειας. Ήταν τυπικά επαρκής, όμως πολιτικά μη αποδεκτή. Δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί, προκαλώντας ρωγμές στην εμπιστοσύνη των πολιτών στις Υπηρεσίες Εθνικής Ασφάλειας. Γιατί αν και αφορούσε προβεβλημένο πολιτικό πρόσωπο, ο χειρισμός της υπήρξε ελλιπής. Ακριβώς γι’ αυτό απομακρύνθηκε αμέσως ο Διοικητής της ΕΥΠ. Ενώ και ο Γενικός Γραμματέας του Γραφείου του Πρωθυπουργού ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Και επειδή η λέξη ευθύνη προέρχεται από το επίθετο ευθύς, επαναλαμβάνω ευθέως: αυτό που έγινε μπορεί να ήταν σύμφωνο με το γράμμα του νόμου, ήταν όμως λάθος. Δεν το γνώριζα και, προφανώς, δεν θα το επέτρεπα ποτέ! Η υπόθεση ανέδειξε, ωστόσο, την έλλειψη πρόσθετων «φίλτρων» στη λειτουργία των υπηρεσιών πληροφοριών. Γιατί η παρακολούθηση ενός πολιτικού προσώπου ασφαλώς και προϋποθέτει εγγυήσεις πέραν από την κρίση ακόμη και ενός έμπειρου και ικανού δικαστικού λειτουργού.

Από την άλλη πλευρά, όμως, θέλω να είμαι επίσης σαφής: η προσφορά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών είναι σημαντική. Αποτυπώνεται εμφατικά στην ετοιμότητα της Ελλάδος να αντιμετωπίσει προκλήσεις όπως αυτές στον Έβρο ή στο Αιγαίο. Στη διαρκή διπλωματική και αμυντική μας θωράκιση. Αλλά και στην καθημερινή μάχη της κοινωνίας με την τρομοκρατία και το έγκλημα. Ένα ολίσθημα, συνεπώς, δεν μπορεί να σκιάσει ένα έργο με μετρήσιμο εθνικό όφελος. Και δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί πόσο πολύτιμες είναι οι αξιόπιστες πληροφορίες στον σύνθετο κόσμο στον οποίο ζούμε. Η υπηρεσία αυτή είναι επιφορτισμένη με την εθνική ασφάλεια και την προστασία της πατρίδας από γεωπολιτικές κινήσεις, αλλά και από ασύμμετρες και υβριδικές απειλές. Γι’ αυτό και στις περισσότερες ευρωπαϊκές Δημοκρατίες ανάλογες δομές υπάγονται στον αρχηγό της κυβέρνησης ή του κράτους, καθώς το εύρος του αντικειμένου τους ξεπερνά τα όρια του ενός Υπουργείου.

Όσο πολύτιμη όμως και αν ήταν η συνεισφορά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών στην ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας, άλλο τόσο γίνεται καθαρό ότι απαιτείται όχι μόνο η βελτίωση της επιχειρησιακής της επάρκειας, αλλά και η συνολική επαναξιολόγηση του πλαισίου ελέγχου και εποπτείας της. Ο νέος Διοικητής είναι ένας από τους πιο έμπειρους Έλληνες διπλωμάτες και διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση συμφώνησε αμέσως στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η οποία προφανώς και θα λειτουργήσει υπό συνθήκες που η φύση του αντικειμένου που θα ερευνήσει επιβάλλει. Γιατί μία τέτοια υπεύθυνη διαδικασία δεν μπορεί, δεν πρέπει να μετατραπεί σε κατασκοπευτικό σήριαλ προς κομματική κατανάλωση. Ούτε, πολύ περισσότερο, να αποτελέσει αιτία υποβάθμισης της εθνικής συμβολής της ΕΥΠ και υπονόμευσης πτυχών της εθνικής ασφάλειας.

Πρέπει η αλήθεια να αναδειχθεί στις διαστάσεις που πραγματικά έχει. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις διαχρονικές παθογένειες της υπηρεσίας πληροφοριών. Προσωπικά θα είμαι ανοιχτός σε κάθε δημιουργική ιδέα που ενσωματώνει βέλτιστες πρακτικές από το εξωτερικό και θα ενισχύει τους μηχανισμούς λογοδοσίας μιας τόσο κρίσιμης υπηρεσίας για την ασφάλεια της χώρας. Πρόθυμα, λοιπόν, θα συζητήσω προτάσεις που θα ενισχύουν τη διαφάνεια στη δράση των μυστικών μας υπηρεσιών χωρίς, προφανώς, να εμποδίζουν την αποστολή τους. Ξεκινώντας, σίγουρα, από τις αυστηρότερες δικλίδες σε ό,τι αφορά τις νόμιμες επισυνδέσεις. Αυτό πρέπει να γίνει και θα γίνει αμέσως με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Έτσι, καταθέτω σήμερα 4 πεδία αλλαγών που θα προτείνει η κυβέρνηση:

  1. Ενίσχυση της λογοδοσίας της ΕΥΠ και της εποπτείας του κοινοβουλίου μέσω της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.
  2. Αναβάθμιση του ρόλου του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας για την καλύτερη αξιοποίηση των πληροφοριών και της ΕΥΠ.
  3. Θωράκιση του πλαισίου νομίμων επισυνδέσεων για πολιτικά πρόσωπα. 
  4. Αλλαγές στο εσωτερικό της ΕΥΠ για την ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, της διαφάνειας, της εξωστρέφειας και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της.

Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας. Υπάρχουν πολλοί εχθροί της πατρίδας που καραδοκούν και θα ήθελαν μία αδύναμη Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Και αν κάποιες σκοτεινές δυνάμεις εκτός Ελλάδας απεργάζονται οποιοδήποτε σχέδιο αποσταθεροποίησης της χώρας, να ξέρουν ότι η Ελλάδα είναι και ισχυρή

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση του πρωθυπουργού

Βενιζέλος: «Αδειάζει» τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη δήλωσή του σχετικά με την υπόθεση παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ εξαπολύει ο Ευάγγελος Βενιζέλος. «Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος για λόγους "εθνικής ασφαλείας" ενδογενείς ή πολύ περισσότερο "εισαγόμενους"» αναφέρει ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και προσθέτει:

Διαβάστε ακόμηΠΑΣΟΚ: Ποιος παρήγγειλε την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη; Τι ζητούν Μάντζος και Κωνσταντινόπουλος

«Η θέση του πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη αλλά πολιτικά εσφαλμένη είναι μεγάλων διαστάσεων σφάλμα. Μπορούν άραγε να παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων, για λόγους "εθνικής ασφάλειας" εάν το σταθμίσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός και το εγκρίνει ένας εισαγγελέας εφετών; Όχι βέβαια. Περιμένω ο πρωθυπουργός να επανέλθει με σχετική διευκρίνηση».

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος κλείνει την παρέμβασή του λέγοντας: «Η πολιτική ευθύνη κρίνεται εντέλει εκλογικά. Το ζητούμενο για τους πολίτες πιστεύω και ελπίζω ότι είναι μια κυβέρνηση ικανή να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας, προκλήσεις διεθνοπολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πρώτη από τις οποίες είναι όμως η ποιότητα και η ανθεκτικότητα της φιλελεύθερης δημοκρατίας».

Αναλυτικά η δήλωσή του Ευάγγελου Βενιζέλου:

«Παρακολουθούμε ένα ολόκληρο μοντέλο συγκεντρωτικής  άσκησης της εξουσίας να φτάνει με πολύ θόρυβο στα όριά του. Το μείγμα αίσθησης παντοδυναμίας και ακρισίας απέβη ανεξέλεγκτο. Το μοντέλο πρέπει συνεπώς να αλλάξει αμέσως. Αυτό είναι επιβεβλημένο για την παρούσα και κάθε μελλοντική Κυβέρνηση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να βυθίζει τη χώρα σε θλιβερές όψεις του παρελθόντος, απώτερου και εγγύτερου. Στα ζητήματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου δεν χωρούν συγκρίσεις, υπάρχει απόλυτη αξίωση και απόλυτη υποχρέωση σεβασμού. Περίμενα να αναφερθεί στο θεμελιώδες αυτό ζήτημα ο Πρωθυπουργός αλλά δυστυχώς δεν το έκανε σήμερα.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fpermalink.php%3Fstory_fbid%3Dpfbid02a26qys44q5QMp2yVkdnx7w9UHWjuEU3ajs8GWWxqxJcx39JVPWyUQxovScxn6J4Ml%26id%3D100044437479461&show_text=true&width=500Δίπλα στις τεράστιες ευθύνες αλυσίδας πολιτικών οργάνων που θα δούμε που φτάνουν, υπάρχουν εξίσου τεράστιες ευθύνες της δικαιοσύνης με τη μορφή και πάλι εισαγγελικών λειτουργών ειδικών και αποκλειστικών καθηκόντων, όπως η «εισαγγελέας της ΕΥΠ». Είχε προηγηθεί η ακραία προκλητική εμπειρία της «εισαγγελέως διαφθοράς». Η κατάργηση των ειδικών / προνομιακών εισαγγελικών αυτών θέσεων που πλήττουν ούτως ή άλλως την αρχή του νόμιμου δικαστή, είναι επιβεβλημένη.

Οι υποκλοπές τηλεφωνικών επικοινωνιών κατά παράβαση του άρθρου 19 παρ.1 Συντ, είτε με συμβατικές είτε με εξελιγμένες τεχνικές μεθόδους είτε με τη σατανική σύμπτωση και των δυο, συνιστούν πρωτίστως αξιόποινη πράξη. Δεν υπάρχει δε ούτε στοιχειώδης νομιμοφάνεια όταν παραβιάζεται το απόρρητο των επικοινωνιών ευρωβουλευτή, που διαθέτει σε εθνικό επίπεδο τη νομική προστασία του βουλευτή, με επίκληση λόγων εθνικής ασφάλειας. Το βουλευτικό απόρρητο του άρθρου 61 παρ. 3 ως ειδικότερη διάταξη θέτει, απευθείας εκ του Συντάγματος, πρόσθετα ειδικότερα όρια στις κάμψεις του τηλεπικοινωνιακού απορρήτου που προβλέπονται  στο άρθρο 19 παρ.1. Τα άρθρα 8 της ΕΣΔΑ και 7 του ΧΘΔ της ΕΕ, ενισχύουν και δεν απομειώνουν τις εγγυήσεις. Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος για λόγους «εθνικής ασφαλείας» ενδογενείς ή πολύ περισσότερο «εισαγόμενους». Τέτοιες δικαιολογίες είναι εξίσου κακές και βλαπτικές με την πράξη καθεαυτήν.  Η θέση του Πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη αλλά πολιτικά εσφαλμένη είναι μεγάλων διαστάσεων σφάλμα. Μπορούν άραγε να παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων,  για λόγους  «εθνικής  ασφάλειας» εάν το σταθμίσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός και το εγκρίνει ένας εισαγγελέας εφετών; Όχι βέβαια. Περιμένω ο Πρωθυπουργός να επανέλθει με σχετική διευκρίνηση.

Συνεπώς ως προς το συγκεκριμένο και ομολογημένο συμβάν οφείλουν να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης που δεν έχουν να περιμένουν καμία κοινοβουλευτική διαδικασία ως προς την ποινική ευθύνη προσώπων που δεν εμπίπτουν στο άρθρο 86 Συντ.

Προφανώς πρέπει αμέσως να κινηθεί και να ασκηθεί ουσιαστικά  και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος με πρώτο βήμα τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής ή με τη μετατροπή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε εξεταστική επιτροπή.  Όχι μόνο για τη συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και  για όλο το ζήτημα της λειτουργίας της ΕΥΠ και συναφών υπηρεσιών, με έμφαση στο απόρρητο των επικοινωνιών. Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος των υπηρεσιών αυτών είναι διεθνώς σοβαρή  θεσμική  εγγύηση.  Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη του Κανονισμού της Βουλής για τον ρόλο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε σχέση με την ΕΥΠ δεν λειτουργεί αποτελεσματικά και αποτρεπτικά. Απαιτείται άμεση συμπλήρωση και του νόμου και του Κανονισμού της Βουλής. Οι χώρες χρειάζονται τις καλύτερες δυνατές και τις πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες πληροφοριών, όχι όμως με έκπτωση των εγγυήσεων της δημοκρατίας και  του κράτους δικαίου.  

Η πολιτική ευθύνη κρίνεται εντέλει εκλογικά. Το ζητούμενο για τους πολίτες πιστεύω και ελπίζω ότι είναι μια Κυβέρνηση ικανή να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας, προκλήσεις διεθνοπολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πρώτη από τις οποίες είναι όμως η ποιότητα και η ανθεκτικότητα της φιλελεύθερης δημοκρατίας».

ΣΥΡΙΖΑ: «Το απόστημα έσπασε»

Ολομέτωπη επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τα όσα είπε στο τηλεοπτικό του μήνυμα σχετικά με το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων εξαπολύει ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έπεισε μόνο για το ότι είναι ένοχος. «Δεν είχε το θάρρος να πράξει το αυτονόητο για κάθε φιλελεύθερη ευρωπαϊκή δημοκρατία. Δηλαδή να παραιτηθεί. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο πολιτικό λάθος, που προστίθεται στο πολιτικό έγκλημα των παρακολουθήσεων» υπογραμμίζει η αξιωματική αντιπολίτευση και ξεκαθαρίζει: «Το απόστημα έσπασε και η αλήθεια θα βγει στο φως, θέλει δε θέλει. Οι εξελίξεις τον έχουν ήδη προσπεράσει».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: «Οι 48 ώρες προθεσμία που έδωσε στον εαυτό του για να απολογηθεί δεν αποκατέστησαν δυστυχώς ούτε στοιχειωδώς τη σχέση του κ. Μητσοτάκη με την αλήθεια. Εμφανίστηκε αλαζόνας και αμετανόητος εκτός από ψεύτης. Ζήτησε ελαφρυντικά λόγω μειωμένου καταλογισμού, προσπαθώντας να πείσει ότι δεν ήξερε τι γίνεται ούτε στους πιο εθνικά ευαίσθητους τομείς του επιτελικού του κράτους.

  • Πρόσθεσε στα ψέματα του κ. Οικονόμου, του κ. Γεραπετρίτη, του κ. Πιερρακάκη, των ανθρώπων του περιβάλλοντός του, που επί εβδομάδες αρνούνται τις παρακολουθήσεις, το τερατώδες ψέμα, ότι δεν γνώριζε τίποτε για την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη. Την οποία εξακολουθεί να χαρακτηρίζει νόμιμη.
  • Έπλεξε το εγκώμιο για τον εθνικό ρόλο της ΕΥΠ, αλλά στην προσπάθειά του να αποσείσει της δικές του ευθύνες δεν δίστασε να την εμφανίσει ως μια υπηρεσία όχι μόνο ανοργάνωτη, αλλά και εκτός ελέγχου.
  • Δεν τόλμησε να προφέρει ούτε τη λέξη Predator, προσπαθώντας να αφήσει εκτός κάδρου διαπιστωμένες παρακολουθήσεις με το λογισμικό αυτό, που η κυβέρνηση αρνείται ακόμα και την προμήθειά του από κρατικές υπηρεσίες.
  • Αναφέρθηκε μόνο στην περίπτωση της παρακολούθησης Ανδρουλάκη, χωρίς όμως να εξηγήσει πώς και γιατί η ΕΥΠ αποφάσισε μια τέτοιου είδους πρωτοφανή ενέργεια. Δεν είπε, επίσης, κουβέντα για τις παρακολουθήσεις δημοσιογράφων, όπως του Θ. Κουκάκη.
  • Δεν απάντησε στο ερώτημα που απασχολεί την κοινή γνώμη και έχει θέσει ο ΣΥΡΙΖΑ πόσους ακόμα πολίτες, δημοσιογράφους και πολιτικούς και γιατί έχει θέσει υπό παρακολούθηση η ΕΥΠ στη διάρκεια της διακυβέρνησής του.
  • Εμφανίστηκε ως αναμορφωτής της ΕΥΠ, ενώ ο ίδιος έχει αρνηθεί με πείσμα όλες τις σχετικές προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της αντιπολίτευσης. Διόρισε έναν έμπιστό του ως επικεφαλής της, αλλάζοντας ακόμα και τον νόμο. Στέρησε από την ΑΔΑΕ με νυχτερινή τροπολογία το δικαίωμα να ενημερώνει τους "στόχους" παρακολουθήσεων. Οργάνωσε την επιχείρηση απόκρυψης και ψέματος για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη. Για να φτάσει ο μηχανισμός προπαγάνδας του Μαξίμου να εμπλέκει τρίτες χώρες στο σκάνδαλο, αλλά και να διοχετεύει άθλιες συκοφαντίες για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Για ένα πράγμα έπεισε ο κ. Μητσοτάκης με την κακοστημένη προσπάθεια της τηλεοπτικής του απολογίας. Ότι είναι ένοχος, αλλά και ότι δεν διστάζει μπροστά σε κανένα ψέμα, καμιά υποκρισία, καμιά διαστρέβλωση για να διασώσει τον εαυτό του.

Τελικώς: Δεν είχε το θάρρος να πράξει το αυτονόητο για κάθε φιλελεύθερη ευρωπαϊκή δημοκρατία. Δηλαδή να παραιτηθεί. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο πολιτικό λάθος, που προστίθεται στο πολιτικό έγκλημα των παρακολουθήσεων.

Ας είναι βέβαιος ότι η αλήθεια δεν θα κρυφτεί κάτω από το τσιμέντο της ελεγχόμενης ενημέρωσης και τη λάσπη του προπαγανδιστικού του μηχανισμού. Το απόστημα έσπασε και η αλήθεια θα βγει στο φως, θέλει δε θέλει. Οι εξελίξεις τον έχουν ήδη προσπεράσει».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.