Μενού
  • Α-
  • Α+

Ήταν λίγο πριν τα Μεσάνυχτα και οδηγοί που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι για 12 ώρες στην Αττική Οδό έβλεπαν για πρώτη φορά τους άνδρες του Στρατού να τους προσεγγίζουν με ένα μπουκάλι νερό. Άλλοι, σε άλλο σημείο του αυτοκινητοδρόμου, αποφάσισαν να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να περπατήσουν μερικές εκατοντάδες μέτρα, προκειμένου να πάνε στο πλησιέστερο βενζινάδικο. Έμειναν εκεί όλο το βράδυ, βρεγμένοι μεν, στα ζεστά δε, καθώς η εναλλακτική ήταν να μείνουν σε αυτοκίνητα που είχαν είτε μείνει από μπαταρία είτε από βενζίνη, στα χιόνια μετά το «χτύπημα» της κακοκαιρίας Ελπίς.

Διαβάστε επίσης: Κακοκαιρία Ελπίς: Σε ποιες περιοχές θα υπάρχει γενική αργία την Τρίτη - Τι θα ισχύσει με Μέσα Μεταφοράς και τηλεκπαίδευση

Η εικόνα της Αττικής, ομολογουμένως, ήταν αποκαρδιωτική ιδίως από το μεσημέρι και μετά. Αυτό και επέβαλλε, άλλωστε, την απόφαση της κυβέρνηση για γενική αργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αλλά και το διάλειμμα στην τηλεκπαίδευση. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση προέκρινε ένα lockdown στο Λεκανοπέδιο και άλλες περιοχές πέριξ αυτού, αλλά και στην Κρήτη, γιατί δεν υπήρχε άλλη εναλλακτική. Και η σημερινή μέρα θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, αλλά και η αυριανή λόγω του παγετού στους δρόμους. 

Το στοίχημα, πάντως, χάθηκε σε όλα τα μέτωπα χθες. Προφανώς, ήταν ιστορικός ο χιονιάς που έπεσε στην Αττική και η ένταση του φυσικού φαινομένου ήταν αδιανόητη. Όμως, η εικόνα χάους στην Αττική Οδό, αλλά και στη διασταύρωση της Κατεχάκη με τη Μεσογείων έδωσαν τον τόνο. Και στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλοι δρόμοι, μέχρις ότου το πρόβλημα επεκτάθηκε σε όλο το Λεκανοπέδιο. Κηφισίας και Μεσογείων, αλλά και η Βασιλίσσης Σοφίας, η Πανεπιστημίου και η Σταδίου έγιναν παγοπίστες, οι αλυσίδες ήταν υποχρεωτικές παντού και στο τέλος μπήκαν στη μάχη ο στρατός και τα ΕΚΑΜ για να απεγκλωβίσουν οδηγούς που είχαν ξεμείνει επί δέκα ώρες στους δρόμους. 

Χωρίς ελπίδα

Είναι προφανές πως, όσο το φυσικό φαινόμενο είναι ακόμα σε εξέλιξη, καμία πλήρης αποτίμηση δεν μπορεί να γίνει. Ορισμένα συμπεράσματα, όμως, εξάγονται. Για παράδειγμα, μπορεί η Πολιτική Προστασία πράγματι να ζήτησε από την Κυριακή τον περιορισμό των μετακινήσεων στις απολύτως απαραίτητες, κανείς όμως δεν ζήτησε από τον ιδιωτικό τομέα να εφαρμόσει ευρεία τηλεργασία. Αποτέλεσμα, στους δρόμους κόλλησαν μαζί όσοι πήγαιναν και όσοι επέστρεφαν αφού είχαν πάει και έφυγαν άπραγοι από την εργασία τους. Φυσικά, πολλοί δεν είχαν αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κινηθούν. 

Όσο για την Αττική Οδό, είναι σαφές ότι ο παραχωρησιούχος δεν μπορεί να κρυφτεί και σύντομα θα κληθεί να λογοδοτήσει και στη δικαιοσύνη, με δεδομένο ότι η Εισαγγελία της Αθήνας έχει διατάξει προκαταρκτική έρευνα. Και μπορεί αργά το βράδυ πηγές της Αττικής Οδού να σχημάτιζαν γραμμή άμυνας με διαρροές για τις ευθύνες της Πολιτικής Προστασίας, η μήνις των οδηγών όμως ήταν καταλυτική. 

Και, βεβαίως, η κρατική μηχανή έδειξε εικόνα πλήρους παράδοσης. Έγιναν συσκέψεις επί συσκέψεων όλες τις προηγούμενες μέρες στην Πολιτική Προστασία και στο τέλος χρειάστηκε να βγει στον δρόμο ο στρατός, για να μην παγώσουν οδηγοί. Η Εθνική Αθηνών-Λαμίας μπορεί να έμεινε ανοιχτή το πρωί, έκλεισε όμως το απόγευμα. Βασικές οδικές αρτηρίες κοκάλωσαν, ενώ Περιφέρεια και δήμοι για άλλη μια φορά πέρασαν κάτω από τη βάση. Οι, δε, δήμοι απέτυχαν να ρίξουν έστω και αλάτι χθες το πρωί, περιμένοντας ισχυρή κακοκαιρία από το μεσημέρι και μετά, με το φαινόμενο να τους πιάνει στον ύπνο.

Ως αργά το βράδυ, κυβερνητικά στελέχη ήταν στο Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο για μια ακόμα φορά μετεβλήθη σε war room, επιβλέποντας κυρίως την επιχείρηση απεγκλωβισμού οδηγών από τις δυνάμεις του στρατού στην Αττική Οδό. Η σημερινή μέρα, όμως, θα είναι επίσης δύσκολη. Και μετά, βεβαίως, αρχίζουν άλλα δύσκολα…

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.