Λεπτομέρειες για την απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος να στείλει εξώδικο στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά, έδωσε στο Reader η οργανωτική γραμματέας της Ομοσπονδίας, Μαργαρίτα Συγγενιώτου. Η κυρία Συγγενιώτου ανέφερε πως «θεωρούμε ότι τα μέτρα που έχουν παρθεί για τον πολιτισμό δεν βασίζονται πουθενά και ζητάμε να μας δείξει τις μελέτες στις οποίες αναφέρθηκε, οι οποίες δείχνουν ότι η μουσική όσο χαμηλά κι αν είναι προκαλεί μετάδοση σε ανοιχτούς χώρους». Ακόμα πρόσθεσε ότι η Ομοσπονδία θα συνεχίσει με όλα τα νομικά μέσα τα οποία διαθέτει προκειμένου να πάρει μία απάντηση και δεν θα σταματήσει να διεκδικεί όλα αυτά που χρειάζεται ο Πολιτισμός και οι άνθρωποί του.
Διαβάστε ακόμη: Νίκος Χαρδαλιάς στο Reader: Δεν έχουμε ξεμπερδέψει, το λέω κατηγορηματικά
Η αφορμή για το εξώδικο
Αφορμή για το εξώδικο της Ομοσπονδίας, ήταν οι δηλώσεις του κ. Χαρδαλιά κατά την ενημέρωση της Παρασκευής 28 Μαΐου. Ο υφυπουργός είχε αναφερθεί στην κίνηση διαμαρτυρίας των καταστηματαρχών στην εστίαση, οι οποίοι είχαν προγραμματίσει να παίξουν μουσική στα καταστήματά τους το ίδιο βράδυ. Τότε ο κ. Χαρδαλιάς είχε αναφέρει πως «Ακούω συνέχεια αυτή τη συζήτηση, η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του κορονοϊού και έχει αποδειχτεί παγκοσμίως. Μουσική σημαίνει πως αν τραγουδήσω θα υπάρξουν σταγονίδια, η μουσική είναι συνδυασμένη με τον χορό που σημαίνει μη τήρηση μέτρων. Η μουσική είναι συνδυασμένη με το αλκοόλ που δημιουργεί χαλάρωση. Να σταματήσει η λογική του παραλόγου. Βήμα-βήμα, δεν μπορεί τη στιγμή που η πλειοψηφία κάνει θυσίες να συζητάμε λογικές αντάρτικου». Με το εξώδικό της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος καλεί τον κ. Χαρδαλιά να καταθέσει επιστημονικά στοιχεία μέσα σε τρεις ημέρες, τα οποία θα αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς πως η μουσική σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να προκαλέσει μια ραγδαία αύξηση κρουσμάτων κορονοϊού.
Ο λόγος των δηλώσεων Χαρδαλιά
Με τις δηλώσεις του αυτές ο κ. Χαρδαλιάς θέλησε να τονίσει ότι το χρονικό σημείο που βρισκόμαστε είναι κρίσιμο και όλα τα ανοίγματα γίνονται με αργούς ρυθμούς, καθώς η πανδημία του κορονοϊού είναι ακόμα εδώ και μια μικρή απροσεξία μπορεί να μας γυρίσει πίσω και να δημιουργήσει μια νέα έξαρση κρουσμάτων. Ακόμα ο κ. Χαρδαλιάς μιλώντας στο Reader και στον Γιώργο Ευγενίδη, είχε αναφερθεί στο θέμα της χαλάρωσης των μέτρων και είχε υπογραμμίσει ότι «Όχι, δεν έχουμε ξεμπερδέψει – και το λέω κατηγορηματικά. Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, η επιχείρηση Ελευθερία πραγματικά μέρα με τη μέρα μας θωρακίζει, αλλά δεν είμαστε ακόμα στο σημείο όπου θα μπορούμε να πούμε «τέλος». Χρειάζεται ακόμα πολλή προσοχή και πιστή τήρηση των μέτρων αυτοπροστασίας. Μάσκες, αποστάσεις, αποφυγή συγχρωτισμού, όλα αυτά θα μας ακολουθούν δυστυχώς για κάποιο καιρό ακόμα».
Αναλυτικά η εξώδικη διαμαρτυρία
«Την Παρασκευή 28.5.2021 ως Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, ερωτώμενος για την απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, απαντήσατε ότι "Η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του ιού και αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως από μεγάλα ερευνητικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα και όλους τους λοιμωξιολόγους". Δεν είναι η πρώτη φορά που ως υφυπουργός ενοχοποιείτε τη μουσική για την μετάδοση του ιού. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αν και οι χώροι πολιτισμού λειτουργούσαν με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητα που έφτανε στο, απαγορευτικό για κάθε παραγωγή, 30%, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι όπως οι μεταφορές, λειτουργούσαν με πληρότητα 85% ή ακόμα και 100%, ανακοινώσατε την αναστολή όλων των εκδηλώσεων άνω των 100 ατόμων, ανεξάρτητα από την χωρητικότητα των θεάτρων. Η εξαγγελία σας αυτή δεν αποτυπώθηκε σε Υπουργική Απόφαση, αλλά προκάλεσε ένα ντόμινο ακυρώσεων των πολιτιστικών εκδηλώσεων, που άφησαν χωρίς αποζημίωση και στοιχειώδεις πόρους διαβίωσης χιλιάδες συναδέλφους μας.
Στα τέλη Οκτωβρίου πάλι στοχοποιήθηκε ο Πολιτισμός, αφού ήταν ο μόνος κλάδος που έκλεισε καθολικά, δύο εβδομάδες πριν το γενικό λοκντάουν, παρά το ότι κατά την θερινή λειτουργία δεν υπήρξαν στοιχεία για μετάδοση του ιού στις ανοιχτές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Αντίθετα, μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό έδειξαν ότι με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν ευθύνονται για υπερμετάδοση του ιού. Σας παραπέμπουμε στην έρευνα που διενεργήθηκε από εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και από το νοσοκομείο Germans Triasi Pujol, αφού σε ροκ συναυλία στη Βαρκελώνη στις 27 Μαρτίου, σε ένα κοινό 5.000 ατόμων βρέθηκαν μόνο έξι κρούσματα εκ των οποίων τα τέσσερα δεν συνδέονται ευθέως με την συναυλία.
Είναι φανερό ότι η οριζόντια απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, ανεξάρτητα από προϋποθέσεις, δηλαδή αν είναι ζωντανή ή ηχογραφημένη, από τα ντεσιμπέλ στα οποία εκπέμπεται, σύμφωνα με τη σχετική άδεια κάθε καταστήματος, προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά στον κλάδο μας, αφού στερεί θέσεις εργασίας και πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα από καλλιτέχνες που συχνά δεν έχουν άλλο έσοδο. Ταυτόχρονα αυξάνει την δυσπιστία του κοινού ως προς την μουσική, στοχοποιώντας τη, έστω και έμμεσα, ως υπεύθυνη για υπερμετάδοση του ιού.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και ειδικότερα επειδή αρνούμαστε όλους τους ισχυρισμούς σας
να μας χορηγήσετε άμεσα, εντός τριών (3) ημερών από τη λήψη της παρούσας, όλες τις μελέτες στις οποίες αναφέρεστε, οι οποίες να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας ότι η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση.
Ακόμη, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην δημιουργείτε αναστάτωση και δυσπιστία στον πολύπαθο κλάδο μας, με αναπόδεικτες, επιπόλαιες και αστήρικτες δηλώσεις. Για την κυβέρνηση μπορεί να είναι άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, αλλά για μας είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας, η κοινωνική συνεισφορά μας, η δημιουργικότητά μας, οι ζωές μας.
επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και από τη ζημιά που μας προκαλείτε και για την ηθική βλάβη των μελών μας».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.