Πρόστιμα «μαμούθ» επιβλήθηκαν σε πολυεθνικές από το υπουργείο Ανάπτυξης για αθέμιτη κερδοφορία. Μετά από έλεγχο της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), αποφασίστηκε η επιβολή προστίμου 1 εκατ. ευρώ στην ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. και ένα εκατ. ευρώ στην «ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS AE». Επίσης συνεχίζονται οι έλεγχοι σε πέντε πολυεθνικές.
Στο MEGA παρουσιάστηκαν τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της Procter & Gamble (P&G), τα οποία αφορούν την κερδοφορία της εταιρείας το 2021-2022 όπου είχαν ήδη διαφανεί τα πρώτα σημάδια του πληθωρισμού. Άξιο αναφοράς είναι ότι μέσα σε ένα χρόνο τα κέρδη της ανέβηκαν κατά 338%. Αναλυτικά στοιχεία για το 2021-2022:
- Οι πωλήσεις ήταν ανεβασμένες κατά 8,4%.
- Συνολικά έκανε πωλήσεις 276 εκατ. ευρώ.
- Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας στην Ελλάδα ήταν 3,2 εκατ. ευρώ το 2020-2021. Ωστόσο το 2021-2022 η εταιρεία εκτόξευσε τα καθαρά κέρδη της στην Ελλάδα σε 14,17 εκατ. ευρώ.
Η ΕΛΑΪΣ Unilever το 2021 είχε πωλήσεις 352 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6% και τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 72% μέσα σε ένα χρόνο. Συγκεκριμένα, το 2020 είχε κέρδη 12,1 εκατ. ευρώ και το 2021 20,8 εκατ. ευρώ.
Τα προϊόντα της Unilever στην Ελλάδα:
- Aim
- Algida
- Axe
- Ben & Jerry's
- Cajoline
- Calve
- Carte D’Or
- Cif
- Cornetto
- Dove
- Dove Men Care
- Hellmann's
- Klinex
- Klinex Laundry
- Knorr
- LUX
- Lifebuoy
- Lipton
- Magic
- Maille
- OMO
- Proderm
- Skip
- TRESemmé
- The Vegetarian Butcher
- Ultrex Men
- Unilever Food Solutions
- Vaseline Greece
- ΕΒΓΑ
Τα προϊόντα της Procter & Gamble στην Ελλάδα:
- Pampers
- Tide
- Ariel
- Lenor
- Always
- Tampax
- Gillette
- Braun
- Venus
- Bear Fruits
- Head & Shoulders
- Herbal Essences
- Pantene Pro-V
- Swiffer
- Viakal
- Fairy
Η ΕΛΑΪΣ Unilever θα αμφισβητήσει το πρόστιμο
Η ΕΛΑΙΣ Unilever επισημαίνει ότι ενώ η εταιρεία κατανοεί το σκεπτικό της υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διατήρηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους, διαφωνεί «με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο».
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η εταιρεία σημειώνει ότι «πάντα υποστήριζε, και θα συνεχίσει να υποστηρίζει, τις προσπάθειες που καταβάλλει η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού και περίπλοκου ζητήματος, όπως η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών καθώς και του πληθωρισμού. Ενώ κατανοούμε το σκεπτικό της υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διατήρηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους, διαφωνούμε με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων. Ως εκ τούτου θα προχωρήσουμε στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αμφισβήτηση του προστίμου».
Η εταιρεία, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, απασχολεί περισσότερους από 450 εργαζομένους, διατηρεί μία εδραιωμένη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα μέσω του εργοστασίου στο Ρέντη Αττικής και δύο ιδιόκτητων κέντρων διανομής, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 τοπικούς προμηθευτές, στηρίζοντας εμπράκτως και με υπευθυνότητα την ελληνική οικονομία.
«Η Ελαΐς Unilever Hellas, συνεπής στην υπεύθυνη προσέγγιση προς τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, αναγνώρισε εξαρχής την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών από το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και έλαβε τη συνειδητή απόφαση να μην μετακυλήσει μεγάλο ποσοστό του επιπλέον κόστους παραγωγής και λειτουργίας της, εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας μας, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές και τους μεταπωλητές λιανικού εμπορίου. Αυτό καταγράφεται και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, από το 2021 και μετά, και αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές για το σύνολο των προϊόντων-κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις για το ‘‘Καλάθι του νοικοκυριού''» σημειώνεται.
«Μένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να εργαστούμε σκληρά για να αντιμετωπίσουμε το σημαντικό ζήτημα του αυξημένου κόστους και θα συνεργαστούμε με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς όφελος των καταναλωτών και του κλάδου του λιανικού εμπορίου. Η εταιρεία κινητοποιήθηκε άμεσα για να ανταποκριθεί στη δημόσια πρόσκληση που απηύθυνε το υπουργείο Ανάπτυξης στην αγορά, στα τέλη Σεπτεμβρίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω ανακούφιση των νοικοκυριών. Η Ελαΐς Unilever Hellas, όπως έχει ήδη προγραμματίσει και ενημερώσει τους συνεργάτες της από αρχές Οκτωβρίου, θα συμμετάσχει, με πάνω από 80 γνωστούς κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες της, στην πρωτοβουλία "Μόνιμη Μείωση Τιμής" του υπουργείου Ανάπτυξης» υπογραμμίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.