Βρισκόμαστε προ των πυλών για τις χειμερινές εκπτώσεις 2024 με τις επιχειρήσεις να ετοιμάζονται ήδη να «υποδεχτούν» τους καταναλωτές που θέλουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για φθηνότερες αγορές.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις 2024 επισημαίνει μεταξύ άλλων «είναι η περίοδος όπου πρέπει να αδειάσουν τα ράφια από τα εμπορεύματα της προηγούμενης περιόδου ώστε να γεμίσουν με νέα, ανοιξιάτικα».
«Για αυτό και διαχρονικά οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά, ότι τώρα είναι η στιγμή που θα βρουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψουν ανάγκες που, είτε λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος, είτε λόγω των -δυστυχώς- ανατιμημένων προϊόντων, δεν το έκαναν», επισημαίνει.
«Οι προσδοκίες είναι μεγάλες τούτη την εκπτωτική περίοδο και ελπίζω ότι τα αποτελέσματα, τα οποία θα αποτυπωθούν όπως πάντα στην μεγάλη έρευνα του ΕΣΑ στο τέλος της περιόδου, θα είναι καλά για όλους», αναφέρει ακόμα ο κ. Καφούνης.
Επίσης, με αφορμή τον νέο Νόμο περί Μείωσης Τιμών, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ενημερώνει τους εμπόρους όλης της χώρας, «ότι έχουμε επικοινωνήσει με το Υπουργείο Ανάπτυξης και εντός της εβδομάδος αναμένεται η τροποποίηση εφαρμογής της προοδευτικής μείωσης τιμών χωρίς διακοπές, που είχε χρονικό όριο τις 30 ημέρες και η οποία θα προσπαθήσουμε να αυξηθεί ώστε να καλυφθεί το σύνολο της εκπτωτικής περιόδου».
Χειμερινές εκπτώσεις 2024: Πώς πρέπει να αναγράφονται οι προσφορές
Πάντως, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:
Σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Ως ανακοίνωση μείωσης τιμής, σύμφωνα με το κεφ. 2 παρ. 8 του νέου Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ΥΑ 35935/13-4-2023), είναι κάθε ανακοίνωση του επιχειρηματία ότι έχει μειώσει την τιμή για ένα προϊόν με την εξής μορφή:
- Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».
- Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
- Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της
- προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή
- μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.
Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.
«Βαριές καμπάνες» στις επιχειρήσεις για παραπλανητικές προσφορές
Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.