Μενού
influencer
Influencer | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να εντοπιστούν κρούσματα φοροδιαφυγής πραγματοποιεί ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ. Η συγκεκριμένη ομάδα έκανε και τον έλεγχο στον γάμο της Ελίζαμπεθ Ελέτσι και του Νεκτάριου Λεμονίδη, εντοπίζοντας πως λείπουν παραστατικά. 

Η ομάδα των ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό το Facebook, το Instagram, το TikTok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με στόχο τον εντοπισμό φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά αλλά και φορολογούμενων που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων.

Πολύτιμος σύμμαχος είναι ένας ειδικός αλγόριθμος που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτοντας λαβράκια φοροδιαφυγής. Στόχος των ελεγκτών είναι η αποκάλυψη «μαύρων» πωλήσεων μέσω των social media και κρυφών εισοδημάτων, σύμφωνα με το MEGA. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν τα social media «εδώ και καιρό» για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Τα κρούσματα φοροδιαφυγής μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να «φυτρώνουν σαν μανιτάρια» ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία. Τα τελευταία έτη οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής  Δημοσίων Εσόδων παρακολουθούν συστηματικά τα social media για να εντοπίσουν υποθέσεις εκτεταμένης φοροδιαφυγής.

Οι κατηγορίες των influencers

Σε τι κατηγορίες χωρίζονται όμως, οι influencers με βάση τους followers τους και τι χρηματικά ποσά παίρνουν ανάλογα με αυτούς; Συγκεκριμένα:

Mega influencers

  • 500.000 έως 2 εκατομμύρια followers
  • 3.000 -10.000 € ανά /post

Macro influencers

  • 100.000 - 500.000 followers
  • 1.000 - 3.000 ευρώ ανά post

Micro influencers

  • 3.000 - 30.000 followers
  • 300 - 1.000 € ανά post

Νano influencers

  • Έως 3.000 followers
  • 100-500 € ανά post
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.