Σε λειτουργία τέθηκε σήμερα, Τετάρτη (11/1), η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων kataggelies.mindev.gov.gr, για την υποβολή καταγγελιών από τους καταναλωτές για παραβιάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας, αλλά και ζητήματα αισχροκέρδειας, με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα (9/1).
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Παπαθανάσης, και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, η δυνατότητα που έχουν οι καταναλωτές να υποβάλλουν καταγγελίες αφορά τις εξής κατηγορίες:
- καταναλωτικά αγαθά
- υπηρεσίες
- τραπεζικές υπηρεσίες
- ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
- εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών
- ζητήματα ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους
- προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Μεταξύ των θεμάτων για τα οποία μπορεί να γίνει καταγγελία είναι καταναλωτικά είδη όπως τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμα, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικές τροφές, ιατρικά βοηθήματα κλπ, ενώ θα μπορεί να γίνει καταγγελία και για θέματα ασφάλειας τροφίμων, για κανόνες εμπορίας (ζύγιση, ερμηνεία νομοθεσίας, παραπλανητικές διαφημίσεις κλπ), για απομιμητικά προϊόντα, υπηρεσίες προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και άλλα θέματα τα οποία δεν είναι όλα αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες για την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου.
Σύμφωνα με διάταξη του νόμου 4933/2022 ως τιμή πριν την έκπτωση θεωρείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ένας έμπορος ουσιαστικά δεν μπορεί να αυξήσει απότομα την τιμή και να τη μειώσει και να επικαλείται την αυξημένη τιμή αυτή ως τιμή εκκίνησης της έκπτωσης, με αποτέλεσμα αυτό να επιτρέπει στο κράτος αλλά και στον καταναλωτή να μπορεί να δει πραγματικές εκπτώσεις στο πεδίο.
Όπως επισήμανε ο Άδωνις Γεωργιάδης, πλέον, πέραν του 4ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1520 που ίσχυε ούτως ή άλλως, έχουμε πλέον και μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία ο κάθε καταναλωτής εφόσον θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα παραπλάνησης ή πολύ περισσότερο εξαπάτησης μπορεί να καταθέτει την καταγγελία του και πλέον το μηχανισμό της ΔΙΜΕΑ σε ετοιμότητα για να διερευνήσει αμέσως αυτή την καταγγελία και να επιβάλει εφόσον έτσι πρέπει τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.