Λήγει την ερχόμενη Παρασκευή, 10 Ιουνίου, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για το επίδομα βενζίνης. Το ποσό της κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου. Υπενθυμίζεται ότι όσοι δικαιούχοι επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της επιδότησης προσαυξάνεται κατά 5 ευρώ.
Δικαιούχοι του Fuel Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα ΙΧ όχημα ή μοτοσυκλέτα - μοτοποδήλατο, υπό την προϋπόθεση το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι' αυτό τέλη κυκλοφορίας. Το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οχήματος, ή αυτό να βρίσκεται σε καθεστώς leasing.
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στο Fuel Pass χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet είτε απευθείας μέσω του vouchers.gov.gr, είτε από το gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις». Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής της αίτησης μέσω ΚΕΠ.
Εάν επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης της επιδότησης η «κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», τότε απαιτείται η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος. H καταβολή του ποσού γίνεται μέσω των τραπεζών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Τι θα γίνει με το Fuel Pass 2
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, τάχθηκε την περασμένη Κυριακή υπέρ του Fuel Pass και έδειξε το υπουργείο Οικονομικών όσον αφορά σε νεότερες ανακοινώσεις σχετικά με τις τιμές των καυσίμων και την ακρίβεια. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Αδωνις Γεωργιάδης ανέφερε για τις τιμές στα καύσιμα και την οικονομική υποστήριξη των πολιτών: «Προφανώς, στο μέτρο που επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, η κυβέρνηση θα είναι από πάνω. Η βούλησή μας είναι κάθε φορά που θα έχουμε ένα περίσσευμα - ας το πούμε έτσι - αυτό να επιστρέφει στον κόσμο εκεί που πονάει περισσότερο, όπως στα καύσιμα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που εξετάζεται είναι αλλαγή στο τρόπο επιδότησης καυσίμων (Fuel Pass 2) ώστε αυτή να γίνεται στην αντλία όπως συμβαίνει στο πετρέλαιο κίνησης ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και το ενδεχόμενο ειδικών παρεμβάσεων στα νησιά με διεύρυνση του μεταφορικού ισοδύναμου. Η βασική διαφορά με το Fuel Pass είναι ότι στην επιδότηση θα συμπεριληφθεί και η αμόλυβδη, με την επιδότηση να φτάνει έως και τα 30 λεπτά του ευρώ.
Ένα από τα σενάρια που, επίσης, εξετάζονται είναι να υπάρξει μεγαλύτερη στόχευση στα πιο αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά μολονότι αυτό θα απαιτήσει αναπροσαρμογή της υφιστάμενης πλατφόρμας ηλεκτρονικών αιτήσεων για την επιδότηση καυσίμων στοιχείο που ενδεχομένως να λειτουργήσει αποτρεπτικά για μια τέτοια λύση.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.