Η επόμενη σεζόν θα έχει αλλαγές στην τηλεόραση. Ήδη διευθυντές προγραμμάτων και ενημέρωσης προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ της επόμενης τηλεοπτικής περιόδου με μετακινήσεις τηλε - αστέρων, διακοπή εκπομπών, δημιουργία νέων και αγορά καινούργιων τηλεοπτικών προϊόντων (πρωτότυπων Ελληνικών ή εξ’ αλλοδαπής). Την ίδια στιγμή όμως οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που θα κρίνουν και τη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών τους σταθμών άρα και τις επόμενες κινήσεις τους.
Η συμμαχία Alpha - Star με Nova
Έντονες είναι οι ζυμώσεις στο παρασκήνιο για την τελική μορφή που θα πάρει η συνεργασία της United Group (Nova) με την Motor Oil (Alpha) και τη Star Investments (Star). Ως γνωστόν η νομοθεσία άλλαξε και πλέον επιτρέπεται σε παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών στην τηλεόραση να συμμετέχουν μετοχικά σε τηλεοπτικούς σταθμούς Εθνικής Εμβέλειας. Το πλάνο που προωθείται αυτή τη στιγμή είναι να δημιουργηθεί ένα κοινό μετοχικό σχήμα στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς Εθνικής Εμβέλειας και στη συνδρομητική πλατφόρμα με το μάνατζμεντ να παραμένει ως έχει σε STAR και Alpha.
Ήδη όλες οι κινήσεις που έχουν γίνει μαρτυρούν τη σύσφιξη των σχέσεων: Πριν λίγες ημέρες η United Media εξαγόρασε το 50% της EMSA Media, που ανήκει στη Star Investments. Επίσης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εuropean Media Services που ανήκει στη Star Investments συμμετέχει η CEO της Νova Μedia Κική Συλβεστριάδου. Υπενθυμίζεται ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο της Star Επενδυτική μετέχει ως μέλος η Μιριάνα Σόλακ, συγγενικό πρόσωπο του Ντράγκαν Σόλακ, βασικού μετόχου της United Μedia που ελέγχει τον όμιλο της Nova.
Τώρα, όσον αφορά στα πρακτικά τα τρία κανάλια δηλαδή το συνδρομητικό και τα δύο ελεύθερα θα λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Για παράδειγμα ξένες ταινίες πρώτης προβολής θα μεταδίδονται πρώτα από τη Nova και εν συνεχεία από Star και Alpha. Στη βραδινή ζώνη των ελεύθερων καναλιών τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν με το Star να στοχεύει το κοινό των ριάλιτι και ο Alpha τους τηλεθεατές της μυθοπλασίας. Ο δρόμος μέχρι την τελική μορφή της εν λόγω συνεργασίας είναι μακρύς και σίγουρα το τελικό σχήμα θα οριστικοποιηθεί μετά τις εκλογές.
Η είσοδος Μελισσανίδη στην ελεύθερη τηλεόραση
Στα 100 μπήκε η «Ναυτεμπορική» ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Δημήτρη Μελισσανίδη. Στις 8 Μαρτίου 2023 η εφημερίδα συμπλήρωσε 99 χρόνια ζωής στον ελληνικό Τύπο, καθώς κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 8 Μαρτίου 1924 υπό τον τίτλο «ΝΑΥΤΙΚΟΝ και ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ». Με τον τίτλο «Ναυτεμπορική» κυκλοφορεί από το 1948. Αυτός είναι και ο βασικός πυλώνας δραστηριοποίησης της οικογένειας Μελισσανίδη στα εγχώρια Μέσα Ενημέρωσης. Ο επιχειρηματίας ήδη έχει δημιουργήσει και το Naftemporiki TV το οποίο προς παρόν εκπέμπει διαδικτυακά και μέσω συνδρομητικών πλατφορμών. Το ενδιαφέρον για είσοδο στην ελεύθερη τηλεόραση παραμένει: Είτε σε περιφερειακό επίπεδο ή και σε Εθνικό καθώς ως γνωστόν υπάρχει η 7η αδιάθετη άδεια λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού Εθνικής Εμβέλειας που στη μιντιακή πιάτσα αποκαλείται ως «ορφανή». Ο Δημήτρης Μελισσανίδης έχει κατά καιρούς συζητήσει και για απόκτηση περιφερειακού σταθμού αλλά και Εθνικής Εμβέλειας. Δεν έχει πάρει προφανώς τις οριστικές του αποφάσεις και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν κατασταλάξει το πολιτικό τοπίο. Επίσης στον ευρύτερο όμιλο των μίντια της οικογένειας Μελισσανίδη ανήκει και η μετάδοση του Fashion TV για την Ελληνική τηλεόραση.
Νέο Makedonia Tv μετά την προκήρυξη των θεματικών αδειών
Σε μικρό αλλά υπολογίσιμο παίκτη της τηλεοπτικής αγοράς έχει μετατραπεί το «Makedonia ΤV» του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ. Η τηλεθέαση του καναλιού που μεταδίδει το σήμα του με προσωρινό καθεστώς θεματικού καναλιού ψυχαγωγικού χαρακτήρα είναι σταθερά άνω του 2%. Ο CEO του σταθμού όπως και του ΑΝΤ1 Γιώργος Λεβέντης έχει αποφασίσει ως προσωρινή λύση την προβολή από το κανάλι μεγάλων επιτυχιών του ΑΝΤ1 από το παρελθόν στη λογική του Library Channel και ταυτόχρονα ξένων σειρών και ταινιών.
Οι μεγάλες αλλαγές τοποθετούνται χρονικά για αρκετά αργότερα όταν θα προκηρυχθούν οι θεματικές άδειες όπου θα υπάρξουν και διευκρινήσεις για το καθεστώς λειτουργίας των θεματικών καναλιών. Θα μπορούν για παράδειγμα να μεταδίδουν ψυχαγωγικές εκπομπές στις οποίες όμως θα υπάρχει και δημοσιογραφική συνδρομή; Υπενθυμίζεται πως λόγω του ιδιόμορφου τωρινού καθεστώτος το Makedonia δεν μεταδίδει καμία ζωντανή εκπομπή ενώ δεν μεταδόθηκαν καν αγώνες του Μουντιάλ καθώς οι άλλοι καναλάρχες προειδοποίησαν στο παρασκήνιο πως εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα προσέφευγαν στο ΕΣΡ. Μετά την προκήρυξη των θεματικών αδειών αναμένεται και η μετονομασία του σταθμού. Επικρατέστερο όνομα παραμένει το ANTENNA 2.
To Mega κάνει μυθοπλασία με στόχο την διεθνή αγορά
Το Mega θα παραμείνει ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην παραγωγή μυθοπλασίας για την βραδινή του ζώνη και την επόμενη σεζόν. Στον σταθμό επενδύουν σε ακριβές παραγωγές με τη συνδρομή του ΕΚΟΜΕ αλλά όχι μόνο. Τα έμπειρα στελέχη του καναλιού της Συγγρού αντιλαμβανόμενα πως όσο μεγάλη απήχηση και να έχει μια τηλεοπτική σειρά (δηλαδή τηλεθέαση) αυτό δεν αρκεί για να καλυφθεί ένα μεγάλο κόστος δημιουργούν σειρές που στη συνέχεια θα μπορούν να προβληθούν και από τη διεθνή τηλεοπτική αγορά.
Η αρχή έγινε με το «Σιωπηλό δρόμο» τα δικαιώματα προβολής του οποίου για το εξωτερικό δόθηκαν στη Γερμανική εταιρία παραγωγής Beta Films. Η σειρά τον Καλκόβαλη – Τσαμπάνη ήδη έχει ταξιδέψει σε Ιταλία σε κανάλι της Mediaset (Μπερλουσκόνι) και σε Αμερική και Καναδά. Επόμενος σταθμός είναι η Αυστραλία όπου πουλήθηκε στο μιντιακό κολοσσό της Ηπείρου SBS που διαθέτει τα περισσότερα και υψηλότερα σε τηλεθέαση κανάλια.
Την Παρασκευή 17 Μαρτίου έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα του «Maestro» στο Netflix με τον τίτλο «Maestro in Blue» και θα ακολουθήσει από τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνδρομητική πλατφόρμα και ο δεύτερος κύκλος 8 επεισοδίων αφού θα έχει πρώτα προβληθεί στο Mega. Επόμενη σειρά με διεθνή στόχευση του Mega αυτή του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα Βασίλη Κεκκάτου το «Milky Way» που θα προβληθεί από το κανάλι την επόμενη σεζόν. Με στόχευση εκτός ελληνικών συνόρων θα κινηθεί την επόμενη σεζόν και ο Αντρέας Γεωργίου με τη νέα του εβδομαδιαία σειρά «Φαμαγκούστα» της οποίας η προετοιμασία ξεκίνησε παράλληλα με τον τρίτο κύκλο της «Γης της Ελιάς».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.