Μενού
tilekontrol
Τηλεκοντρόλ | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Σε περίοδο τεκτονικών αλλαγών εισέρχονται τα Ελληνικά μίντια μετά την επερχόμενη διπλή εκλογική κάλπη Απριλίου και Μαϊου. Τα ανοιχτά μέτωπα άλλωστε είναι πολλά: Η προκήρυξη των θεματικών αδειών, άρα και οι αποφάσεις του ομίλου ΑΝΤ1 για το «Makedonia TV», το μέλλον του Open με τις τελικές αποφάσεις του ιδιοκτήτη του, αλλά και το ενδιαφέρον «παικτών» της συνδρομητικής τηλεόρασης για είσοδο στην ελεύθερη μετά την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και επιτρέπει πλέον την συμμετοχή ιδιοκτητών ή μετόχων συνδρομητικών καναλιών στην ελεύθερη τηλεόραση. Έντονες είναι οι φήμες που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στα δημοσιογραφικά γραφεία για τη δημιουργία ενός πολύ ισχυρού πόλου στα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που θα συμπεριλαμβάνει τη Nova (άρα και τις πρώην Forthnet και Wind) καθώς και τους τηλεοπτικούς σταθμούς Alpha και Star, οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται κάτω από την ίδια επιχειρηματική ομπρέλα.

Το αρχικό σενάριο που ήθελε ολοκληρωτική εξαγορά του Alpha από τον όμιλο της Νova έχει πλέον διευρυνθεί και σύμφωνα με αυτό, τρία κανάλια τα δύο ελεύθερα και η συνδρομητική πλατφόρμα θα ανήκουν στον ίδιο όμιλο χωρίς να μπορεί κανείς να μιλήσει με βεβαιότητα για τον πλειοψηφών μέτοχο ή για το ποιος θα ασκεί τη διοίκηση, θα έχει δηλαδή το μάνατζμεντ. Ως γνωστόν το 50% του Alpha έχει ήδη μεταβιβαστεί σε Fund, ενώ στο Διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας STAR Επενδυτική ιδιοκτήτριας εταιρίας του STAR μετέχει ως μέλος η Μιριάνα Σόλακ, συγγενικό πρόσωπο του Ντράγκαν Σόλακ βασικού μετόχου της United Μedia που ελέγχει τον όμιλο της Nova.

Πάντως και στο αρκετά μακρινό παρελθόν είχε ακουστεί σενάριο συγκατοίκησης τριών τηλεοπτικών σταθμών που τότε συμπεριελάμβανε και πάλι τους STAR και Alpha, αλλά και το Mega πριν την πτώχευση της Τηλέτυπος Α.Ε και εν τέλει της μεταβίβασης του σήματος και της ταινιοθήκης του σταθμού μέσω πλειστηριασμού στην Alter Ego ΜΜΕ του Βαγγέλη Μαρινάκη. Σε περίπτωση συμπόρευσης Nova, Alpha και Star τα δεδομένα αλλάζουν κατά πολύ στο εγχώριο τηλεοπτικό τοπίο. 

Η νέα στρατηγική του ΣΚΑΪ για το «All Star Survivor» 

Οι κινήσεις των βασικών του ανταγωνιστών δηλαδή του Mega και του Alpha οδηγούν τον ΣΚΑΪ σε αναπροσαρμογή τακτικής όσον αφορά στο «Survivor All Star». Το πανάκριβο ριάλιτι επιβίωσης του ΣΚΑΪ ναι μεν πηγαίνει καλά στους πίνακες τηλεθέασης, δέχεται, όμως, ισχυρότατες πιέσεις από τα προϊόντα μυθοπλασίας και κάποιες μέρες και από το «Master Chef» του Star. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «μάχης» που δίνεται στους πίνακες τηλεθέασης είναι η τριχοτόμηση που παρατηρήθηκε στο prime time (ζώνη υψηλής τηλεθέασης) της Τετάρτης 25 Ιανουαρίου. H «Γη της Ελιάς» του Mega οδήγησε την κούρσα με 24,4%, ακολούθησε ο «Σασμός» με 21,8%, το «Μαύρο Ρόδο» με 19,2% και το «Survivor All Star» με 19,1%. Πιο πίσω αλλά με διψήφιο ποσοστό οι «Παγιδευμένοι» του ΑΝΤ1 που σημείωσαν μέσο μερίδιο τηλεθέασης 12,7%.

Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός ότι το ριάλιτι του ΣΚΑΪ ανεβάζει «στροφές» μετά τις 23.00 οπότε χαλαρώνει ο απέναντι ανταγωνισμός και κορυφώνει την τηλεθέαση του κοντά στα μεσάνυχτα όταν όμως πλέον αρκετοί δέκτες έχουν κλείσει και φυσικά πέφτει και η τιμή του δευτερολέπτου στη διαφημιστική δαπάνη. Ο ΣΚΑΪ αποφάσισε από τέσσερις ημέρες προβολής την εβδομάδα το «All Star Survivor» να πάει άμεσα σε 5 καθώς προστίθεται από την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου νέο επεισόδιο του ριάλιτι. Μετά το τέλος του «The Voice» τον Μάρτιο δηλαδή θα προστεθεί και το Σάββατο και οι μέρες προβολής γίνονται πλέον έξι.

Όσες δηλαδή και οι ημέρες προβολής αυτή τη στιγμή των δύο δραματικών σειρών του Mega «Η Γη της Ελιάς» και «Μαύρο Ρόδο». Και ο «Σασμός» του Alpha μεταδίδεται πλέον πέντε ημέρες την εβδομάδα, Δευτέρα με Παρασκευή χωρίς να αποκλείεται και η προσθήκη έκτου επεισοδίου. Όσον αφορά στο «Survivor» στον ΣΚΑΪ θεωρούν πως με την αύξηση των επεισοδίων αλλά και με την ενίσχυση του καστ με καινούργιους παίκτες το ριάλιτι επιβίωσης θα σταθεροποιηθεί σε ποσοστά άνω του 20% και εν τέλει με την πάροδο του χρόνου θα πάρει τη ζώνη, άρα και το δεύτερο μισό της σεζόν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης. 

Ενισχύεται το Action 24 

H ένταξη στο δυναμικό του ενημερωτικού τηλεοπτικού σταθμού του τριδύμου Μπάκου – Καϋμενάκη – Εξάρχου, της Εύης Φραγκάκη για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Σαββατοκύριακου, αλλά και της Ντόρας Κουτροκόη είναι μόνο η αρχή κάποιων ενισχυτικών κινήσεων στο Action 24 που θα ξεδιπλωθούν πλήρως τους επόμενους μήνες. Το μοντέλο που δημιουργείται είναι ένα ενημερωτικό κανάλι με ειδήσεις και εκπομπές σχεδόν σε όλες τις ζώνες του οποίου το πρόγραμμα θα συμπληρώνεται με την προσθήκη  κάποιων ξένων ταινιών και σειρών. Όπως δηλαδή ήταν στα πρώτα βήματα λειτουργίας του ο ΣΚΑΪ. Οι υπάρχοντες σταθμοί πανελλήνιας εμβέλειας επενδύουν στην παρούσα φάση κατά κύριο λόγο στην ψυχαγωγία και πολύ λιγότερο στην ενημέρωση.

Οπότε στη μεταγραφική περίοδο του φετινού καλοκαιριού ο σταθμός σκοπεύει να «χτυπήσει» αρκετά ονόματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε άλλα κανάλια. Αρκετά συμβόλαια δημοσιογράφων πρώτης γραμμής ολοκληρώνονται τον Ιούνιο, ωστόσο, υπάρχουν και πολλοί άνθρωποι της ενημέρωσης που εργάζονται στα κανάλια με συμβάσεις αορίστου χρόνου και σ’ αυτή την περίπτωση η μετακίνησή τους στον σταθμό των Μελισσίων θα είναι πιο απλή υπόθεση. Το βλέμμα των ιδιοκτητών παραμένει στραμμένο στην 7η «ορφανή» άδεια χωρίς να είναι δεδομένη η διεκδίκησή της.   

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.