Το καλοκαίρι του 1996, ο φωτογραφικός φακός απαθανάτισε το φιλί που αντάλλαξε η πριγκίπισσα Νταϊάνα με τον Ντόντι αλ Φαγιέντ, γνωστό playboy της εποχής, σε γιοτ που έπλεε στη Μεσόγειο.
Η ευδιάθετη Νταϊάνα λέει στον Ντόντι ότι της αρέσουν οι άνδρες με χείλη «στη σωστή θερμοκρασία». «Τα δικά μου έχουν τη σωστή θερμοκρασία;» τη ρωτά ο μεγιστάνας. «Δεν ξέρω» του λέει εκείνη. «Πρέπει να το ελέγξω».
Τότε το ζευγάρι ανταλλάσει το φιλί, αγνοώντας πως ο Ιταλός φωτογράφος Μάριο Μπρένα παρακολουθεί την κάθε τους κίνηση, από σκάφος σε κοντινή απόσταση, και τους τραβά φωτογραφίες με τον φακό του.
Λίγες μέρες αργότερα, το καρέ είναι στο εξώφυλλο εφημερίδων και περιοδικών ανά τον κόσμο.
Αυτή η τόσο προσωπική στιγμή ενέτεινε τη φρενίτιδα γύρω από τη ζωή της Νταϊάνα και, κατά πολλούς, οδήγησε στον θάνατο του ζευγαριού στις 31 Αυγούστου 1997, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι, καθώς το κυνηγούσαν φωτογράφοι.
Το φιλί αποτελεί μία από τις σημαντικότερες σκηνές του έκτου κύκλου της σειράς "The Crown" και ο παραπάνω διάλογος μεταφέρεται από το σενάριό της. Ωστόσο, η απεικόνιση δεν είναι καθόλου ακριβής, σύμφωνα με τον Μπρένα, ο οποίος έδωσε συνέντευξη στους New York Times.
Στο σίριαλ, ο πατέρας του Ντόντι προσλαμβάνει τον φωτογράφο σε μία προσπάθεια να δημοσιοποιήσει τη σχέση του γιου του με την πριγκίπισσα ώστε να τους πιέσει να παντρευτούν. Μέλος του συνεργείου σημείωσε στο αμερικανικό μέσο πως υπήρχαν πολλές θεωρίες για το πώς βρήκε ο φωτογράφος το γιοτ στη μέση της Μεσογείου, αλλά εξήγησε πως το πιθανότερο είναι να διέρρευσε από κάποιον εργαζόμενο των αλ Φαγιέντ.
Ο ίδιος ο Μπρένα ξεκαθάρισε πως και μόνο η ιδέα ότι είχε προσληφθεί από τον πατέρα του Ντόντι ήταν «παράλογη και εντελώς επινοημένη». Διέψευσε και τα περί διαρροής της πληροφορίας. Κάθε καλοκαίρι εκείνη την εποχή, ο παπαράτσι βρισκόταν στη Σαρδηνία για να μπορεί να τραβάει φωτογραφίες διάσημων. Το ότι βρήκε την Νταϊάνα, ήταν απλά θέμα τύχης.
Πώς τραβήχτηκε το «ιστορικό» καρέ της Νταϊάνα
Την 1η Αυγούστου του 1997, βρισκόταν σε ένα ταχύπλοο και κινήθηκε προς το σκάφος τους, πιστεύοντας πως η ξανθιά γυναίκα στο κατάστρωμα ήταν μία παλιά γνωστή του. Καθώς πλησίασε, αντιλήφθηκε, έκπληκτος, το μεγάλο του λάθος.
Ο ατζέντης του Μπρένα, που τον βοήθησε να πουλήσει τη φωτογραφία, είκασε ότι ο φωτογράφος γνώριζε το γιοτ, αλλά δεν ήξερε ότι επέβαιναν η Νταϊάνα και ο Ντόντι.
Πέρασε τις επόμενες μέρες παρακολουθώντας την κάθε τους κίνηση. Έφτασε μέχρι και στο να σκαρφαλώσει σε έναν βράχο για να έχει καλύτερη οπτική. Από αυτή τη θέση, σε απόσταση περίπου 400 μέτρων μακριά τους, τους τράβηξε να αγκαλιάζονται. Οι λήψεις ήταν αρκετά θολές, αλλά η σημασία τους σημαίνουσα.
Όπως είπε, ήξερε αμέσως ότι είχε τραβήξει μία «ιστορική φωτογραφία» - και σε προσωπικό επίπεδο. Η επιτυχία του εξασφάλισε την οικονομική ευμάρεια της οικογένειάς του. Μάζεψε γρήγορα τα πράγματά του και βιάστηκε να φύγει, φοβούμενος πως μπορεί να ήταν στην περιοχή και κάποιος ανταγωνιστής, που θα τον προλάβει και θα τις πουλήσει πρώτος.
Εννέα μέρες αργότερα, το βρετανικό tabloid Sunday Mirror κυκλοφόρησε με εξώφυλλο τη φωτογραφία και τον τίτλο «Το Φιλί». Πολύ σύντομα, δέχθηκε προτάσεις από Μέσα Ενημέρωσης απ΄όλο τον κόσμο. Σε έξι μήνες, είχε βγάλει περίπου 2,1 εκατομμύρια ευρώ.
Ο όρκος σιωπής μέχρι την ενηλικίωση Ουίλιαμ - Χάρι
Τα καρέ του - και οι τιμές που πλήρωσαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία γι' αυτές - προκάλεσαν εντονότατα συναισθήματα.
Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι έφτασαν στη Μεσόγειο, με την ελπίδα να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα της Νταϊάνα και του Ντόντι. «Ένιωσα ότι το όλο θέμα είχε ξεφύγει από τον έλεγχο» είπε. Λίγες εβδομάδες αργότερα, έγινε το δυστύχημα.
Στο "The Crown", ο Μπρένα (τον οποίο υποδύεται ο Ένζο Σιλέντι) εξηγεί τις μεθόδους του στην κάμερα. «Για να απαθανατίσεις διασημότητες να συμπεριφέρονται άσχημα, πρέπει να πάρεις ρίσκα» είπε ο ηθοποιός. Οι παπαράτσι πρέπει να συμπεριφέρονται σαν «κυνηγοί ... δολοφόνοι». Ο αληθινός Μπρένα, όμως, δεν συμμερίζεται αυτή την άποψη για τη δουλειά του. «Δεν υιοθετώ τον χαρακτηρισμό δολοφόνος» είπε και εξήγησε πως δεν τον προσέγγισε κανένας από τη σειρά για να τον ρωτήσει τι πραγματικά συνέβη.
Μετά το δυστύχημα, ο πατέρας του Ντόντι έκανε αγωγή κατά του Φρέιζερ για τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει στη Μεσόγειο, λέγοντας πως αποτελούσαν αποδείξεις παραβίασης ιδιωτικότητας. Ο Μπρένα, πάλι, δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με τον νόμο και μέχρι και σήμερα επιμένει πως δεν έκανε τίποτα παράνομο καθώς τους φωτογράφησε σε εξωτερικό, δημόσιο χώρο.
Όταν έμαθε τα νέα του θανάτου τους, «σοκαρίστηκα», είπε. Και έβαλε τα κλάματα γιατί έχει και εκείνος παιδιά και μπορούσε να αντιληφθεί τις επιπτώσεις που θα είχε απώλειά της. Τότε, αποφάσισε «να μην μιλήσω ή αποκαλύψω το ο,τιδήποτε για το περιστατικό, μέχρι να ενηλικιωθούν ο Ουίλιαμ και ο Χάρι».
Δήλωσε πως μόνο η σκέψη ότι η δουλειά του μπορεί να συνέβαλε στο «άγριο κυνηγητό» του ζευγαριού, τον στεναχωρεί. Αλλά, αν δεν το είχε κάνει εκείνος, τότε θα το είχε κάνει, σίγουρα, κάποιος άλλος.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.