Μενού
Φρεγάτα Ύδρα
Η φρεγάτα Ύδρα κατά τη διάρκεια επίσκεψης του Νίκου Δένδια | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Μετά τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ χθες, Σάββατο (2/3) η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού έφτασε στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου θα συμμετάσχει στην κοινή επιχείρηση για την προστασία πλοίων εμπορικού συμφερόντος.

Η «Ύδρα» (F-452), φρεγάτα πολλαπλών αποστολών τύπου MEKO 200HN, σύμφωνα με την ΕΡΤ, θα ενταχθεί στην κοινή επιχείρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, «Ασπίδες», για την προστασία άλλων πλοίων από τις επιθέσεις των Χούθι.

Όπως ειπώθηκε, η φρεγάτα «Ύδρα» θα αποτελέσει μέρος μιας ναυτικής ομάδας της ΕΕ στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ασπίδες», η οποία αποσκοπεί στη διαφύλαξη της θαλάσσιας ασφάλειας και τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, ιδίως για τα εμπορικά πλοία, στην περιοχή όπου πολυάριθμες επιθέσεις των Χούθι έχουν ως στόχο διεθνή εμπορικά πλοία από τον Οκτώβριο του 2023.

Φρεγάτα Ύδρα: Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου

Η Φρεγάτα Ύδρα είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού.

Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από το νησί Ύδρα.

  • Οπλισμός:1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile), 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό.
  • Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.
  • Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
  • Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 205 ατόμων
  • Ταχύτητα: 30 κόμβοι

Φρεγάτα Ύδρα: Η ιστορία

Το πρώτο πλοίο ήταν κορβέτα (ιστιοφόρο) με 26 κανόνια που εντάχθηκε στο στόλο το 1830.

Το δεύτερο πλοίο ήταν μία ατμοκίνητη κανονιοφόρος 433 τόνων που ναυπηγήθηκε στο Blackwall της Αγγλίας το 1881. Ο εξοπλισμός του αποτελούταν από ένα πυροβόλο KRUPP 270mm/30 και ένα πυροβόλο ταχείας βολής. Το πλοίο παρέμεινε στο δυναμικό του στόλου με αυτό το όνομα μέχρι το 1889.

Το τρίτο πλοίο στη σειρά ήταν το καταδρομικό Ύδρα με εκτόπισμα 4900 τόνων ναυπηγημένο στο St. Naraire της Γαλλίας μεταξύ των ετών 1887-1889. Το 1897 συμμετείχε στις επιχειρήσεις προστασίας του Χριστιανικού πληθυσμού της Κρήτης από τους Τούρκους και μετά από αυτό υποστήριξε το Ελληνικό πεζικό που έκανε απόβαση στον όρμο του Σελήνου.

Συμμετείχε επίσης στις Ναυτικές επιχειρήσεις του 1897 και στους πολέμους του 1912-1913. Παροπλίστηκε το 1918. Από το 1922 έως το 1929 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Πυροβολικού.

Το τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, ήταν το Αντιτορπιλικό Ύδρα με εκτόπισμα 1350 τόνους και 40 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1933. Συμμετείχε στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του πολέμου 1940-41 και στην πρώτη επίθεση στα στενά του ΟΤΡΑΝΤΟ (14-15 Νοεμβρίου 1940).

Το πλοίο βυθίστηκε στις 22 Απριλίου του 1941 κατά την διάρκεια μιας αεροπορικής επίθεσης στην περιοχή της νήσου Λαγούσα στον Σαρωνικό Κόλπο, συμπαρασύροντας στον υγρό του τάφο τον Κυβερνήτη του Αντιπλοίαρχο Θ. Πεζόπουλο και άλλα 41 μέλη του πληρώματος του.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.