Μενού
aeroplano-kampina
Καμπίνα αεροπλάνου | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Ένας αεροσυνοδός της Korean Air πέθανε από καρκίνο λόγω έκθεσης σε κοσμική ακτινοβολία, καθώς εργαζόταν ως φροντιστής στην ίδια πτήση που περνούσε πάνω από τον Βόρειο Πόλο επί 25 χρόνια

Σύμφωνα με άρθρο του channelnewsasia o αεροσυνοδός, γνωστός μόνο με το επίθετο «Σονγκ», περνούσε σχεδόν 1.022 ώρες πάνω στο αεροσκάφος κάθε χρόνο, με σχεδόν τις μισές από τις πτήσεις να καλύπτουν διαδρομές μεγάλων αποστάσεων προς την Αμερική και την Ευρώπη.

Πώς έχασε τη ζωή του

Κατά το πόρισμα της Υπηρεσίας Αποζημιώσεων και Πρόνοιας Εργατών της Κορέας, ο θάνατος του αεροσυνοδού προήλθε από τη συνεχή έκθεσή του σε κοσμική ακτινοβολία.

Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται γενικά στον κλάδο, καθώς σε μεγάλα υψόμετρα ο προστατευτικός μανδύας της γης ενάντια στην ηλιακή ακτινοβολία είναι πιο αραιός, με αποτέλεσμα τόσο το προσωπικό όσο και οι επιβάτες να εκτίθενται σε σύντομες, αλλά επικίνδυνες ριπές ακτίνων.

Ειδικά πάνω από τον Βόρειο Πόλο, το ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο έχει ως αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται εκεί μεγαλύτερα ποσά ακτινοβολίας. Δημιουργείται έτσι μία εικόνα συσσωρευτικών παραγόντων, από τη μία η ένταση της έκθεσης, αλλά και η χρονιότητά της, που οδήγησαν στην ασθένεια.

Αλλαγές στη νομοθεσία

Από τη μεριά της, η Korean Air αρνήθηκε πως οι πρακτικές της προκάλεσαν το θάνατο του Σονγκ. «Η Korean Air παρακολουθεί από κοντά τα προσωπικά δεδομένα των υπαλλήλων, οι οποίοι μπορούν να ελέγχουν κάθε μήνα τα ποσά ακτινοβολίας που δέχονται».

Η εταιρία ισχυρίστηκε επίσης πως περιορίζει σημαντικά τα ποσά ακτινοβολίας που δέχονται ετησίως οι υπάλληλοί της, χωρίς όμως να πείθει το αρμόδιο σωματείο. Το πόρισμα της υπηρεσίας συνιστά την πρώτη περίπτωση επίσημης αναγνώρισης της σχέσης μεταξύ των πτήσεων και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Δικηγόρος που εκπροσώπησε την οικογένεια του Σονγκ, δήλωσε: «Η κατανόηση του θέματος από την Korean Air είναι ελλιπής, καθώς χρησιμοποιεί έναν παρωχημένο τρόπο μέτρησης». Στη Νότια Κορέα το φαινόμενο εκδήλωσης καρκίνου στον κλάδο των αεροσυνοδών και των πιλότων είναι σύνηθες. 

Από τη μεριά της, η κυβέρνηση της χώρας έχει περάσει από το Ιούνιο νόμο ο οποίος θέτει περιορισμούς στον αριθμό των «επικίνδυνων» πτήσεων που μπορεί να κάνει κάθε υπάλληλος αεροπορικής εταιρίας, με σκοπό να μειωθεί ο χρόνος έκθεσής τους σε μεταλλαξιογόνους παράγοντες.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.