Ένα τηλεφωνικό κέντρο στην Ισπανία καταγγέλλεται ότι ανάγκασε τους εργαζομένους του να συνεχίσουν να δουλεύουν, ενώ μία συνάδελφός τους είχε πεθάνει στο γραφείο. Το περιστατικό κατήγγειλαν εργαζόμενοι στο εργατικό συνδικάτο CGT.
Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, η 57χρονη γυναίκα που εργαζόταν σε τηλεφωνικό κέντρο της Μαδρίτης που ανήκει στον όμιλο Konecta ανέφερε στους προϊσταμένους της ότι αισθανόταν αδιαθεσία.
Παρά το γεγονός ότι έλαβε τις πρώτες βοήθειες και κλήθηκε πλήρωμα ασθενοφόρου στο γραφείο, πέθανε από καρδιακή προσβολή λίγο αργότερα. Οι συνάδελφοί της δήλωσαν στο συνδικάτο CGT ότι όταν ρώτησαν τι έπρεπε να κάνουν οι προϊστάμενοι τους είπαν «να συνεχίσουν να εργάζονται», καθώς δέχονταν κλήσεις από πελάτες ενός προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα εργατικά συνδικάτα καταγγέλλουν την Konecta, η οποία λειτουργεί 200 τηλεφωνικά κέντρα σε 24 χώρες, ότι αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους «σαν ρομπότ».
«Οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι»
«Για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο του ατόμου, δεν ελήφθη κανένα μέτρο από την εταιρεία για να επιτραπεί στο προσωπικό να φύγει ή να εκτρέψει τις κλήσεις αλλού», δήλωσε ο David Sánchez του συνδικάτου USO στην Telegraph.
«Η υπηρεσία της εξυπηρέτησης των κλήσεων τέθηκε πάνω από τις ανθρώπινες αξίες και δεν υπήρχε κανένα πρωτόκολλο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό δείχνει την απο-ανθρωποποίηση του τομέα- οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι», πρόσθεσε ο Sánchez, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το τμήμα τηλεφωνικών κέντρων της USO.
«Η εταιρεία συνέχισε την κανονική ρουτίνα σε μια μη φυσιολογική κατάσταση, ενώ πολλοί εργαζόμενοι βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ», είπε ακόμα.
Σε ανακοίνωσή της, η Konecta ανέφερε ότι η εταιρεία ενήργησε σωστά στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης. «Παρείχαμε στήριξη στους εργαζόμενους, προσφέροντάς τους άμεσα τη δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογική βοήθεια», ισχυρίστηκε εκπρόσωπος.
Εκπρόσωπος του ομίλου ανέφερε στην εφημερίδα El País ότι «κανένας κοντά στο πτώμα δεν αναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται» και ότι έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για να εργαστούν οι άνθρωποι από το σπίτι.
Επί δύο ώρες εργαζόμενοι εργάζονταν με τη σορό της συναδέλφου τους στο πάτωμα
Σύμφωνα με το συνδικάτο CGT, χρειάστηκε σχεδόν μία ώρα για να φτάσει στο γραφείο ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας, οπότε και ανακοινώθηκε στο προσωπικό ότι μπορούσαν να εργαστούν εξ αποστάσεως.
«Πριν από αυτό, ένας διευθυντής είχε πει στους ανθρώπους να συνεχίσουν να εργάζονται, καθώς παρείχαν ουσιαστική υπηρεσία», δήλωσε εκπρόσωπος της CGT.
Ο Miguel Ángel Salinas, εκπρόσωπος της CGT για την πρόληψη των κινδύνων στον χώρο εργασίας, δήλωσε στην El País ότι είχε φτάσει στο γραφείο περισσότερες από δύο ώρες μετά τον θάνατο της εργαζόμενης.
Είπε ότι τέσσερις εργαζόμενοι παρέμεναν στον χώρο του τηλεφωνικού κέντρου απαντώντας σε κλήσεις με τη σορό της συναδέλφου τους να βρίσκεται σκεπασμένο στο πάτωμα περιμένοντας την άφιξη δικαστή για να πιστοποιήσει τον θάνατό της.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.