Σε βάθος άνω των 200 μέτρων, στον κόλπο των Μεγάρων, εντοπίστηκε το MINI LORD, που βυθίστηκε στις 20 Νοεμβρίου του 1976 έπειτα από πρόσκρουση με άλλο πλοίο.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο ερευνητής Κώστας Θωκταρίδης, το ναυάγιο με το φορτηγό πλοίο εντοπίστηκε 7,67 ναυτικά μίλια ανατολικά από τη διώρυγα του Ισθμού.
«Κείτεται σε βάθος 222 μέτρων με κλίση 4 μοιρών αριστερά. Στην αριστερή πλευρά της πλώρης διακρίνεται ρήγμα στα ύφαλα του MINI LORD», είπε χαρακτηριστικά.
«Πετονιές, δίχτυα και παραγάδια το έχουν καλύψει στο πέρασμα των 48 χρόνων. Πρόκειται για ένα ναυάγιο με ασυνήθιστες ναυπηγικές γραμμές που άφησε εποχή στην εμπορική ναυτιλία», συμπλήρωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ερευνητής.
Το βράδυ της 20 Νοεμβρίου του 1976 στις 22:40 το MINI LORD είχε μόλις βγει από τη διώρυγα της Κορίνθου.
Το πλοίο ταξίδευε έμφορτο με 2.545 τόνους σιδήρου, από την Τεργέστη της Ιταλίας για το Ταρτούς της Συρίας μέσω Πειραιά που θα προσέγγιζε προηγουμένως για πετρέλευση.
Ένα άλλο πλοίο, το Φ/Γ COSTIS TAF είχε αποπλεύσει στις 21:30 της ίδιας ημέρας με 12μελές πλήρωμα, από το αγκυροβόλιο Περάματος κενό φορτίου για το Κόπερ της Σλοβενίας.
Mini Lord: Πώς έγινε το ναυάγιο
Στις 23:50 τα δύο πλοία που συγκρούστηκαν. Το COSTIS προσέκρουσε με την πλώρη του στο αριστερό πρωραίο τμήμα του MINI LORD και του προκάλεσε του ρήγμα.
Μέσα σε ελάχιστο χρόνο το MINI LORD βυθίστηκε με την πλώρη, καθώς και οι δύο μηχανές του συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά στο πρόσω ολοταχώς.
Μαζί του χάθηκαν για πάντα και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του. Το COSTIS, από την άλλη, υπέστη μικροζημιές στο πρωραίο τμήμα του.
«Παρά την ταχύτατη κινητοποίηση», ανέφερε η εφημερίδα «Μακεδονία», «ξεκίνησαν άμεσα ταχύπλοα σκάφη του λιμενικού, από τα διυλιστήρια Βαρδινογιάννη έφυγαν όλα τα ρυμουλκά»».
«Πλησίασαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά σκάφη ξεκίνησαν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα ενώ πολεμικό αεροπλάνο έριχνε φωτοβολίδες φωτίζοντας την περιοχή του ναυαγίου», τονίζεται στο δημοσίευμα.
«Όλοι αντίκρισαν την ίδια εικόνα, ξύλα, πετρελαιοκηλίδες, ατομικά σωσίβια, διάσπαρτα αντικείμενα του πλοίου, την αναποδογυρισμένη σωσίβια λέμβο αλλά ούτε ίχνος από τους οκτώ άνδρες του πληρώματος», υπογραμμίζει η «Μακεδονία» σε ρεπορτάζ της εποχής.
Mini Lord: Το πόρισμα
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΝΑ (Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) την ευθύνη για το δυστύχημα έφερε κυρίως ο πλοίαρχος του MINI LORD, ο οποίος μέχρι και δύο λεπτά πριν από τη σύγκρουση είχε τηλεφωνική επικοινωνία μέσω VHF και λόγω της ύπαρξης γερανού στη μέση του πλοίου, δεν μπορούσε να ελέγχει τη δεξιά πλευρά αυτού από το σημείο που βρισκόταν.
Όταν τελικά ολοκλήρωσε τη συνομιλία του και συνειδητοποίησε την ύπαρξη του COSTIS σε μικρή απόσταση από το MINI LORD αιφνιδιάστηκε και έστριψε το πηδάλιο όλο δεξιά.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ αυτός ο τύπος πλοίου ήταν γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως MINI Bulk Carrier, τα οποία ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα διαθέτοντας εξελιγμένα για την εποχή τους όργανα ναυτιλίας. Επιπλέον, ήταν εξαιρετικά ευέλικτα στις μανούβρες καθώς διέθεταν δυο κύριες μηχανές και δυο πηδάλια.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.