Στην απομάκρυνση 19.000 τουριστών λόγω της φωτιάς που μαίνεται στη Ρόδο προχώρησαν οι Αρχές. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και οι εικόνες από το νησό κατακλύζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διεθνή ΜΜΕ.
Ο βρετανικός τύπος επικεντρώνεται στη χώρα μας όπου κάνουν τις διακοπές τους χιλιάδες Βρετανοί. Στα σχετικά δημοσιεύματα γίνεται αναφορά στην έλλειψη βοήθειας από τα τουριστικά πρακτορεία και τη βρετανική πρεσβεία το πρώτο 24ωρο της φωτιάς στη Ρόδο.
H Daily Mail σε ανάρτησή της στο Twitter δημοσιεύει εικόνες από τη Ρόδο πριν και μετά την πυρκαγιά που έχει μετατρέψει σε στάχτη τεράστιες δασικές εκτάσεις και ξενοδοχεία.
To ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters μεταδίδει εικόνες από το αεροδρόμιο της Ρόδου όπου χιλιάδες τουρίστες περιμένουν την πτήση της επιστροφής στην πατρίδα τους.
«Φωτιές στη Ρόδο: Οι ντόπιοι αναλαμβάνουν να βοηθήσουν τους τουρίστες καθώς αναμένονται πτήσεις διάσωσης», αναφέρει από την πλευρά του το BBC.
Το «ευχαριστώ» των Βρετανών τουριστών
Ενώ οι πρώτοι Βρετανοί έφτασαν ήδη στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου από τη Ρόδο το απόγευμα της Κυριακής, όσοι έχουν μείνει στο νησί είναι οργισμένοι με τα ταξιδιωτικά γραφεία και τις αεροπορικές εταιρείες που δεν τους βρίσκουν εισιτήρια για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Όπως αναφέρουν οι τουρίστες, ο ελληνικός στρατός βοήθησε χιλιάδες ντόπιους και παραθεριστές, κυρίως Βρετανούς, βρίσκοντας τους χώρους για να κοιμηθούν σε σχολεία, γήπεδα και κέντρα αναψυχής.
Σε βίντεο που κάνουν τον γύρο των social media Βρετανοί τουρίστες ευχαριστούν τους ντόπιους για τη φιλοξενία, αλλά και τους εθελοντές και τις Αρχές που από την πρώτη στιγμή ήταν στο πλευρό τους.
«Πήραν πρώτα τις γυναίκες και τα παιδιά στην παραλία του Λάρδου και γύρισαν για τους άνδρες» λέει η Βρετανή τουρίστρια Jane Plomgren που διέμενε στο ξενοδοχείο και έφυγε από τη διπλανή παραλία με τη βοήθεια των εργαζομένων παρακείμενης εγκατάστασης water sports.
Η ίδια αναφέρει ότι επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία και μεταφέρθηκαν σε ασφαλές σημείο. Η τουρίστρια, μιλώντας στη δημοσιογράφο Νατάσα Πάμπρη, ευχαρίστησε τους καταστηματάρχες, τα super market και τους εστιάτορες που τους έδωσαν νερό και φαγητό δωρεάν.
«Δεν μπορούμε να σας ευχαριστήσουμε αρκετά», λέει η Βρετανή Jane Plomgren. Τις ευχαριστίες τους για το πώς εξελίσσεται η επιχείρηση εκκένωσης των ξενοδοχείων εκφράζουν ακόμη δύο Βρετανίδες τουρίστριες, η μία μάλιστα με το μωρό της στην αγκαλιά.
«Μας πρόσεξαν, δεν μπορούμε να σας ευχαριστήσουμε αρκετά» αναφέρουν ακόμα οι τουρίστριες και δηλώνουν εντυπωσιασμένες από το πόσο ομαλά εξελίχθηκε η απομάκρυνση των πολιτών από τις περιοχές όπου περνούσαν τις διακοπές τους.
Τι ανακοίνωσαν οι αεροπορικές εταιρείες
Από την πλευρά της η Tui ανακοίνωσε ότι αναστέλλει προσωρινά τις πτήσεις της στη Ρόδο. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στο νησί βρίσκονται 40.000 πελάτες της και περίπου 7.800 από αυτούς βρίσκονται μεταξύ των τουριστών οι οποίοι έχουν μεταφερθεί σε ειδικά καταλύματα και ξενοδοχεία.
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Jet2 ακύρωσε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις της για την Κυριακή, ενώ στέλνει άδεια αεροπλάνα προκειμένου να επιβιβαστούν οι πελάτες της και να επιστρέψουν στη Βρετανία.
Η EasyJet ανακοίνωσε ότι ακυρώνει όλα τα πακέτα διακοπών στο νησί της Ρόδου μέχρι την Τετάρτη 26 Ιουλίου. Ανέφερε ότι όποιος έχει κάνει κράτηση για να ταξιδέψει πριν από τις 29 Ιουλίου μπορεί να αλλάξει δωρεάν την πτήση.
Η ελληνική αεροπορική εταιρία SKY express διευκρίνισε ότι συνεχίζει τις πτήσεις της κανονικά προς το αεροδρόμιο της Ρόδου.
Η διοίκηση της British Airways ανέφερε στο BBC ότι σχεδιάζει πτήσεις στη Ρόδο την ερχόμενη εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένης μίας πτήσης σήμερα.
Πελάτες της British Airways που βρίσκονται στο νησί μπορούν να αλλάξουν την ημερομηνία της πτήσης τους για να επιστρέψουν νωρίτερα χωρίς επιπλέον χρέωση, τόνισε η αεροπορική εταιρεία.
Ακόμα, όποιος επιβάτης έχει κάνει κράτηση με την εταιρεία για να ταξιδέψει στη Ρόδο την ερχόμενη εβδομάδα μπορεί να αλλάξει την πτήση του σε μεταγενέστερη ημερομηνία, επίσης χωρίς επιπλέον χρέωση.
Στο αεροδρόμιο του νησιού έχει δημιουργηθεί Help Desk για τη διευκόλυνση, σε συνεργασία με τις οικείες πρεσβείες, της έγκαιρης αναχώρησης επισκεπτών, οι οποίοι έχουν απωλέσει τα ταξιδιωτικά έγγραφά τους.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.