Μενού
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
Έρευνες στις αμαξοστοιχίες στα Τέμπη | EUROKINISSI / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
  • Α-
  • Α+

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, πραγματογνώμονας οικογένειας θυμάτων στα Τέμπη, μίλησε στο Mega και την εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» για την έκθεση που αφορά στο δυστύχημα με τους 57 νεκρούς.

«Όλα έχουν μία κλίμακα, όλα εξηγούνται και η έρευνά μας είναι (σ.σ. έρευνα) αποδείξεων. Όταν έριξε την αμαξοστοιχία ο μηχανοδηγός, επιστημονικά, αυτή ανετράπη. Για καλή τύχη, για κακή, πήγε αριστερά σε σχέση με την κατεύθυνσή της. Σύρθηκε στις γραμμές, σχεδόν τις στράβωσε και πήγε και κόλλησε πάνω στον τοίχο και γι' αυτό ανέβηκε πάνω στο τρένο» είπε αρχικά για τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

«Αν δούμε, σχηματίζει ένα "Λ". Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανές δεν είχαν καμία εμπλοκή στη συνέχεια σε ό,τι έγινε. Έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το σημείο 0, της συγκρούσεως, άρα μόνο και μόνο από αυτό, το αφήγημα των δικαστικών επιστημόνων που έχει ορίσει ο ανακριτής από την αρχή, είναι ανεδαφικό. Μία μηχανή η οποία δεν συμμετέχεια στο περιστατικό, πώς γίνεται να ξεκινάει η φωτιά από εκεί;» αναρωτήθηκε ο κ. Κοκοτσάκης για την τραγωδία στα Τέμπη.

«Το σασί των μηχανών που υποτίθεται ότι συγκρούστηκαν μεταξύ τους, είναι ανέπαφο. Πώς γίνεται να γίνει η σύγκρουση και η δομή της μηχανής να μην πάθει τίποτα» αποκάλυψε ο πραγματογνώμονας για το δυστύχημα.

«Οι δε τροχοί της επιβατικής αμαξοστοιχίας παρέμειναν στο σημείο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μία χαμηλότερη πλατφόρμα ήρθε σε σύγκρουση με κάτι υψηλότερο και γι' αυτόν τον λόγο απογειώθηκε στον αέρα» ξεκαθάρισε ο κ. Κοκοτσάκης.

Τέμπη: «Τουλάχιστον 16 επιβάτες πέθαναν λόγω της φωτιάς»

Ραγδαίες εξελίξεις σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών, καθώς οι συγγενείς των θυμάτων κατέθεσαν νέα στοιχεία από την τελική, επικαιροποιημένη έκθεση των τεχνικών εμπειρογνωμόνων στον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, πρόκειται για μια έκθεση 75 σελίδων την οποία συνέταξαν οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες που όρισαν συγγενείς των θυμάτων και η οποία αναλύει 30 νέα στοιχεία για τις επιπτώσεις αλλά και για τις συνθήκες της τραγωδίας.

Ανάμεσα σε άλλα, η έκθεση αναφέρει πως πριν τη σύγκρουση των τρένων υπήρξε ήδη εκτροχιασμός, καθώς φαίνεται ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε το επιβατικό τρένο μέσα από το τούνελ και σε μια απέλπιδα κίνηση προσπάθησε να εκτροχιάσει τον συρμό προς τα αριστερά πατώντας απότομα φρένο, ώστε να αποφύγει τη μεγάλη ισχύ της μετωπικής σύγκρουσης.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δεν υπήρχε σύγκρουση των δύο μηχανών των τρένων, κάτι που αποδεικνύεται από την στρέβλωση των γραμμών ανόδου, εξού και σταμάτησε το καταγραφικό νωρίτερα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.