Η γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη της δεκαετίας. Περιλαμβάνει 15 σταθμούς, επτά εκ των οποίων βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων: Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός.
Για τους συγκεκριμένους σταθμούς είχαν προκηρυχθεί αντίστοιχοι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί ιδεών για την ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου και της ευρύτερης περιοχής. Στο Ζάππειο Μέγαρο έγιναν τα εγκαίνια της Έκθεσης Παρουσίασης των ιδεών, παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Δημάρχου Αθηναίων.
Συνολικά στους επτά διαγωνισμούς συμμετείχαν 43 ομάδες, με 650 επιστήμονες και 20 φοιτητές. Οι προτάσεις που πήραν το Α' Βραβείο για κάθε σταθμό θα αξιολογηθούν ώστε να εφαρμοστούν στην τελική μορφή των σταθμών του Μετρό.
«Δεν αρκεί μόνο να κατασκευαστούν νέα έργα, αλλά χρειάζεται και εμείς, οι πολίτες, να αλλάξουμε την κουλτούρα στις μετακινήσεις μας. Να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Βέβαια, καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Στην εποχή μας τα έργα υποδομών οφείλουν να δημιουργούν αρχιτεκτονικά τοπόσημα. Πρέπει να "συνομιλούν" με το αστικό τοπίο, να εξασφαλίζουν λειτουργικότητα και αισθητική ποιότητα, και να αναβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής και τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Επιδιώκουμε οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό να βιώνουν μια συνολική εμπειρία υψηλής ποιότητας, σε έναν ασφαλή, ευχάριστο και προσβάσιμο - σε όλους - δημόσιο χώρο. Σε έναν χώρο που θα συνδυάζει τη λειτουργικότητα με την αισθητική».
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε σε όσους αντιδρούν για την κοπή δέντρων στην Πλατεία Εξαρχείων και το Πάρκο Ριζάρη. «Κάθε δέντρο στην πόλη έχει αξία. Δεν είναι όμως εύκολο να φτιάξεις 15 σταθμούς μέσα στην πόλη. Τα έργα στα Εξάρχεια προχωρούν, το ίδιο θα γίνει στο Πάρκο Ριζάρη. Δεν υπάρχει σταθμός που θα καθυστερήσει ή θα εγκαταλειφθεί για ένα βίτσιο».
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, χαρακτήρισε την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό ως «το σπουδαιότερο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα» και έστειλε μήνυμα εμμέσως προς τον νέο Δήμαρχο, Χάρη Δούκα: «Το Μετρό ξεπερνάει το όριο κάθε θητείας, κοινοβουλευτικής ή αυτοδιοικητικής. Τα βαγόνια του Μετρό δεν έχουν χρώμα ούτε ιδεολογία».
Όπως είπε ο Δήμος θα προμηθευτεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 3.000 μεγάλα δέντρα και η νέα δημοτική αρχή θα αποφασίσει πού θέλει να τοποθετηθούν».
Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς
- Μήκος 12,8 χιλιόμετρα
- 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
- 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
- Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
- 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
- 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
- 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
- Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
- Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
- 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
- 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
- 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.