Αναστάτωση έχει προκαλέσει τους στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει μέγιστο όριο 40% στη φόρτιση για την επιβίβασή τους σε πλοία για ακτοπλοΐκά δρομολόγια.
Όπως αναφέρει το MEGA, με βάση την επικαιροποιημένη εγκύκλιο, στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.
Αφορμή για τη συγκεκριμένη εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας αποτέλεσαν τα φαινόμενα πυρκαγιάς από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε μεταφορικά πλοία τα προηγούμενα χρόνια στο εξωτερικό.
Ο κίνδυνος πυρκαγιάς
Ο κίνδυνος από μια τέτοια πυρκαγιά είναι τόσο μεγάλος που κρίθηκε απαραίτητο να ληφθούν μέτρα. Οι συσκευές που χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου εμπεριέχουν το συγκεκριμένο κίνδυνο της αυτοανάφλεξης. Η διαφορά είναι ότι λόγω του μεγέθους τους, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν θεωρητικά να προκαλέσουν τόσο έντονη φωτιά που είναι δύσκολο να κατασβηστεί.
Στην εκπομπή «LIVE NEWS» του MEGA μίλησε ο Κώστας Λακαφώσης, μηχανολόγος και αεροναυπηγός, μηχανικός, εξηγώντας τον λόγο αυτής της απόφασης.
«Είναι ένα μέτρο που έχει να κάνει με την ασφάλεια. Ο λόγος είναι η φωτιά στο αμπάρι του πλοίου που είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα σε μικρές μεταφορές. Όταν παίρνουν φωτιά, είναι πιο δύσκολο να σβήσουν τα ηλεκτρικά. Χρειάζεται η πυροσβεστική και μεγάλη ποσότητα φωτιού.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο σε αμπάρι είναι πιο δύσκολο να σβήσει η φωτιά».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.