Ο συρμός του μετρό φτάνει στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας. Τα φώτα στα βαγόνια σβήνουν και όλοι οι επιβάτες κατεβαίνουμε. Μερικοί παραμένουν στις αποβάθρες με τις βαλίτσες τους, καθώς το ταξίδι τους θα συνεχιστεί ως το αεροδρόμιο. Οι υπόλοιποι τραβάμε για την έξοδο.
Δείτε εδώ: Ρουκ Ζουκ: Παίκτες είπαν ότι ο Κουτσούμπας είναι τραγουδιστής - Δεν ήξεραν ποιος είναι πρωθυπουργός
Είναι Πέμπτη μεσημέρι, ο καιρός, μουντός, και οι αυτοκινητόδρομοι σχετικά ήσυχοι για την ώρα. Ο σταθμός, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουλίου 2004, λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Χαλανδρίου και πιο συγκεκριμένα της περιοχής Πάτημα.
Το Πάτημα Χαλανδρίου είναι μία από τις πλέον ανεξερεύνητες γειτονιές της Αθήνας. Πρόκειται για μια ευρεία ημιορεινή περιοχή στους πρόποδες του πεντελικού όρους που άρχισε να αναπτύσσεται ύστερα από την επέκταση του αστικού ιστού της πόλης.
Δείτε εδώ: Ο σκύλος που αξίζει πάνω από 100.000€ - Γιατί είναι τόσο πολύτιμος
Η κύρια ασχολία των ντόπιων μέχρι πριν από μισό αιώνα περίπου ήταν το μάρμαρο, καθώς το πεντελικό όρος φημιζόταν για τις εξορύξεις και την εξαιρετική ποιότητα του υλικού. Στους κεντρικούς κόμβους της περιοχής, μάλιστα, υπάρχουν ακόμη μερικά εναπομείναντα μαρμαράδικα, τα οποία μένουν εκεί για να θυμίζουν την ιστορία της περιοχής.
Ο «δρόμος της ντροπής»
Ο λόγος της επίσκεψής μας, όμως, δεν είναι ούτε το πεντελικό όρος, ούτε τα μάρμαρα, αλλά ο επονομαζόμενος από τους ντόπιους «δρόμος της ντροπής». Εκ πρώτης όψεως, είναι λογικό να δημιουργούνται αρκετές απορίες. Για ποιο λόγο οι κάτοικοι έφτασαν στο σημείο να ονομάσουν έτσι μία μικρή οδό της πόλης, και το κυριότερο: πώς ένας και μόνο δρόμος μπορεί να ξεσηκώσει αντιδράσεις από δύο ολόκληρους δήμους της Αττικής;
Δείτε εδώ: Πρώην εργαζόμενη σε κρουαζιέρες αποκαλύπτει ότι το δωρεάν παγωτό μπορεί να κρύβει νεκρούς
Ας πάρουμε τα πράγματα, λοιπόν, με τη σειρά. Ο «δρόμος της ντροπής» έχει το εξής μοναδικό χαρακτηριστικό για τα αθηναϊκά -τουλάχιστον- δεδομένα: δεν έχει ένα αλλά δύο ονόματα. Η κάθοδος λέγεται «Ανθέων» και η άνοδος «Ελευθερίου Βενιζέλου». Αυτό το σπάνιο φαινόμενο διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια όταν πατήσαμε το πόδι μας σε αυτόν. Οι πινακίδες ήταν εντελώς διαφορετικές από κάθε πλευρά.
Αυτή η διαφοροποίηση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και μπέρδεμα όχι μόνο στους ντόπιους αλλά και σε όσους οδηγούς κληθούν να περάσουν για πρώτη φορά από το σημείο. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε κάποιο σημείο του δρόμου, παρατηρήσαμε οδηγό μέσα από το αυτοκίνητό του να σταματά στην άκρη και να τσεκάρει για ολόκληρα λεπτά τον χάρτη στο κινητό του.
Λίγα μέτρα πιο πάνω, στη διασταύρωση με την οδό Εστίας, υπάρχει κρεμασμένο ένα μεγάλο πανό που αναγράφει με κεφαλαία «Ο δρόμος της ντροπής» και από κάτω σε πράσινο και κόκκινο φόντο τα ονόματα του Δήμου Χαλανδρίου και Παλλήνης. Η συγκεκριμένη επιγραφή κρεμάστηκε πριν από μερικούς μήνες και έγινε viral με αρκετά τοπικά μέσα να την αναπαράγουν.
Μια οδός ανάμεσα σε δύο δήμους
Για ποιο λόγο, όμως, οι ντόπιοι έφτασαν ως αυτό το σημείο; Την απάντηση στην ερώτησή μας έδωσε μια ηλικιωμένη μόνιμη κάτοικος της περιοχής που φαίνεται να γνωρίζει πολύ καλά το ζήτημα. «Είναι πολύ μεγάλο μπέρδεμα, τι να σου λέω. Αυτός ο δρόμος αποτελεί το σύνορο ανάμεσα σε δύο περιοχές: το Πάτημα Χαλανδρίου και τον Γέρακα. Δεν τα βρίσκει ο κόσμος με τους δήμους και έχει δημιουργηθεί αυτή η αναταραχή» εξηγεί.
Λίγα μέτρα μακριά περπατάει ένας άλλος νεαρός και εκείνος ντόπιος. Έχει βγει βόλτα με τον σκύλο του και φοράει ακουστικά. Του φωνάζω από την απέναντι πλευρά. Εγώ από την Ανθέων και εκείνος από την Ελευθερίου Βενιζέλου. Δεν γνωρίζει πώς προέκυψαν οι διαφορετικές ονομασίες πάνω στον ίδιο δρόμο, είναι όμως σίγουρο ότι όλο αυτό έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, προσπαθήσαμε να έρθουμε σε επικοινωνία τόσο με τον Δήμο Χαλανδρίου όσο και με τον Δήμο Παλλήνης. Και στις δύο περιπτώσεις, όμως, δεν λάβαμε κάποια απάντηση.
«Υπάρχει πολύς κόσμος που έρχεται εδώ και μπερδεύεται. Δεν μπορεί να καταλάβει πού αρχίζει ο ένας δρόμος και πού τελειώνει ο άλλος. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο» σημειώνει. Για τον ίδιο, δεν είναι απλά μια αβλεψία. «Μπορεί να μοιάζει με έναν μικρό δρόμο, αλλά έχει μεγάλη κυκλοφορία. Περνούν πολλά σχολικά λεωφορεία. Το ίδιο και από την Εστίας. Δεν έχει ρυθμιστεί σωστά. Θα γίνει κανένα δυστύχημα καμιά μέρα και θα έχουμε άλλα» προσθέτει.
Όντως, όσο περπατάμε πάνω στην οδό, περνούν αρκετά λεωφορεία, βανάκια και αυτοκίνητα. Σε μερικές περιπτώσεις, μάλιστα, υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ των οδηγών σχετικά με το ποιος έχει προτεραιότητα, χωρίς όμως να συμβαίνει κάτι παραπάνω. Στη διασταύρωση υπάρχει φωτοσήμανση για μείωση ταχύτητα και πινακίδες STOP. Η προειδοποίηση είναι βαμμένη με πορτοκαλί χρώμα και στο οδόστρωμα. Όπως εξηγεί, όμως, ένας ντόπιος: «όλα θα είχαν λυθεί, αν είχε τοποθετηθεί ένα φανάρι».
Το συνολικό μήκος της οδού αγγίζει το 1,6 χιλιόμετρο και καταλήγει στην οδό Άνοιξης και ύστερα Ελάτης. Κάπου εκεί λήγει και το μπέρδεμα, καθώς παύουν να έχουν δύο ονόματα. Ξεκινάμε για την ακριβώς αντίστροφη διαδρομή. Αυτή τη φορά, όμως, δεν ανεβαίνουμε την Ανθέων αλλά κατεβαίνουμε την Ελευθερίου Βενιζέλου. Κι όλα αυτά πάνω στον ίδιο δρόμο. Τον δρόμο που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο δήμους. Τον «δρόμο της ντροπής» σύμφωνα με τους ντόπιους.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ελληνικά σούπερ μάρκετ που μας μεγάλωσαν και δεν υπάρχουν πια
Πασίγνωστοι Έλληνες ηθοποιοί στο ξεκίνημά τους - Ο ερωτύλος Χαλακατεβάκης και η δασκάλα Καβογιάννη
Χτύπησε τατουάζ και πήγε όλο λάθος - «Είναι το πιο άσχημο στον κόσμο»
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.