Μενού
limeniko-skafos
Σκάφος του Λιμενικού | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Συνεχίζονται οι έρευνες στο σημείο όπου πιθανολογείται ότι σημειώθηκε το ναυάγιο στη Λέσβο. Την ευρύτερη περιοχή «χτενίζουν» ένα περιπολικό του Λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα γερμανικό πλοίο του ΝΑΤΟ, πέντε παραπλέοντα σκάφη και ένα αεροσκάφος της Frontex. Στην περιοχή οι καιρικές συνθήκες παραμένουν δυσμενείς, καθώς πνέουν νότιοι άνεμοι έντασης 7 Μποφόρ.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή έχει μεταβεί κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) στο νησί της Λέσβου.

Η τραγωδία με το ναυάγιο στα ανοιχτά της Λέσβου, 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor» (σημαία Κομόρες νήσους) με 6.000 τόνους αλάτι είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 1 ναυτικού, ενώ 12 παραμένουν αγνοούμενοι.  Η σορός που εντοπίστηκε μετά το ναυάγιο στη Λέσβο ταυτοποιήθηκε και ανήκει σε 30χρονο Αιγύπτιο ναύτη, ηλικίας 30 ετών

Ναυάγιο στη Λέσβο: Διάσωση

Υπενθυμίζεται ότι μόνο ένα από τα μέλη του πληρώματος, ένας 40χρονος Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι, ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

«Το βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες και ότι είχαμε στο πλοίο να τα βγάλουμε. Κάποια στιγμή το καράβι τρύπησε. Άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4 με 5 άτομα να πηδούν και εκείνοι στο νερό. Από εκεί και πέρα δεν τους ξαναείδα», δήλωσε ο ίδιος.

Ναυάγιο στη Λέσβο: Το χρονικό

  • Το «Raptor» μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Tα μέλη του πληρώματος, με καταγωγή από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία, ήταν 14.
  • Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
  • Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
  • Στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

​​​​​Bίντεο που φέρεται να είναι μαγνητοσκοπημένο τη στιγμή που το πλοίο «Raptor» βυθίζεται στα ανοιχτά της Λέσβου δημοσίευσε το μεσημέρι της Δευτέρας (27/11) τουρκική ιστοσελίδα.

Το πλοίο φαίνεται να παλεύει με τα κύματα για να κρατηθεί στην επιφάνεια και να μη βουλιάξει, τη στιγμή που η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί, ενώ παράλληλα την ίδια ώρα εκπέμπει σήμα «MAYDAY».

Ναυάγιο στη Λέσβο: Θρίλερ με το πλοίο

Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της βύθισης του φορτηγού πλοίου Raptor στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου και την ίδια ώρα σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό 12 ναυτικών μελών του πληρώματος που αγνοούνται ενώ ένας ναυτικός ανασύρθηκε νεκρός.

Το συγκεκριμένο πλοίο φαίνεται πως είχε απασχολήσει διεθνείς αρχές ελέγχου πλοίων καθώς τον Αύγουστο κατά τη διάρκεια ελέγχου σε λιμάνι της Ρουμανία καταγράφηκαν τουλάχιστον 65 παραβάσεις ενώ μέλη του πληρώματος ανάμεσα στους οποίους και ο πλοίαρχος διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν το προβλεπόμενο πιστοποιητικό.

Επιπλέον σύμφωνα με το Mega προέκυψε αναντιστοιχία των δηλωμένων καυσίμων και της κατανάλωσης καυσίμων κάτι που δείχνει πως είχε επάρκεια καυσίμων και για άλλα ταξίδια ενώ στο συγκεκριμένο ταξίδι είχε αποδειχθεί ότι έκανε και άλλες στάσεις και συναντούσε άλλα πλοία εν μέσω θαλάσσης.

Πάντα σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ όταν ο πλοίαρχος ρωτήθηκε γι’ αυτές τις στάσεις και γιατί δεν έπιανε αμέσως λιμάνι στον προορισμό που δήλωνε, είχε απαντήσει ότι «δυστυχώς ο αγοραστής του ξηρού φορτίου αποσύρθηκε και ψάχναμε εν μέσω θαλάσσης άλλους αγοραστές».

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.