Μενού
erevnes raptor.jpg
Έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοούμενων. | EUROKINISSI
  • Α-
  • Α+

Συνεχίζονται οι έρευνες την ανεύρεση των 12 αγνοουμένων από τη ναυτική τραγωδία που σημειώθηκε την Κυριακή (26/11) στα ανοιχτά της Λέσβου.

Στην περιοχή βρίσκονται δύο πλωτά του λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, 4 παραπλέοντα σκάφη, ενώ. από το πρωί της Δευτέρας από αέρος επιχειρεί ένα ελικόπτερο του λιμενικού. Από τις 12 το μεσημέρι βρίσκεται στην περιοχή και αεροσκάφος της Frontex.

Η τραγωδία με το ναυάγιο στα ανοιχτά της Λέσβου, 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor» (σημαία Κομόρες νήσους) με 6.000 τόνους αλάτι είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 1 ναυτικού, ενώ 12 παραμένουν αγνοούμενοι.

Οι έρευνες από πλωτά του Λιμενικού και παραπλέοντα πλοία συνεχίζονται και σήμερα στο σημείο με αμείωτη ένταση για τον εντοπισμό των 12.

Ναυάγιο στη Λέσβο: Δραματική διάσωση

Υπενθυμίζεται ότι μόνο ένα από τα μέλη του πληρώματος, ένας 40χρονος Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι, ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

«Από χθες το βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες και ότι είχαμε στο πλοίο να τα βγάλουμε. Κάποια στιγμή το καράβι τρύπησε. Άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4 με 5 άτομα να πηδούν και εκείνοι στο νερό. Από εκεί και πέρα δεν τους ξαναείδα», δήλωσε ο ίδιος.

Η σορός που εντοπίστηκε μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου ανοιχτά της Λέσβου ταυτοποιήθηκε και ανήκει σε 30χρονο Αιγύπτιο ναύτη, ηλικίας 30 ετών. Στις 8 χθες το βράδυ η σορός έφτασε με πλοίο του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Το χρονικό

  • Το «Raptor» μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Tα μέλη του πληρώματος, με καταγωγή από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία, ήταν 14.
  • Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
  • Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
  • Στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Πιθανά αίτια

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Μαρινάκης για το ναυάγιο

Συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που βρίσκεται σε εξέλιξη από χθες στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δήλωσε σχετικά, κατά την ενημέρωση των συντακτών: «Μόλις το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου έσπευσαν στο σημείο 5 παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού».

«Λίγο αργότερα εντοπίστηκε σώος από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας ένας 40χρονος αλλοδαπός ο οποίος διακομίσθηκε στο Γενικό νοσοκομείο Μυτιλήνης όπου παραμένει νοσηλευόμενος», πρόσθεσε στη συνέχεια.

«Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος συνολικά επιχειρήσαν από θαλάσσης και από αέρος υπό ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος, του Πολεμικού Ναυτικού και της Frontex», υπογράμμισε ο Παύλος Μαρινάκης.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.