Μενού
limeniko-ploio
Πλοίο του Λιμενικού | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Μάχη με το χρόνο δίνουν οι διασώστες για να εντοπίσουν τους 12 ναυτικούς που αγνοούνται μετά το ναυάγιο στη Λέσβο, όπου το φορτηγό πλοίο με προορισμό την Τουρκία βυθίστηκε εν μέσω σφοδρής θαλασσοταραχής.

Μέχρι τώρα ένα μέλος του πληρώματος έχει διασωθεί, ενώ έχει εντοπιστεί η σορός ενός ακόμα ναυτικού, ο οποίος μένει να αναγνωριστεί. Ο διασωθείς είναι ένας Αιγύπτιος, ο οποίος εντοπίστηκε να επιπλέει σε βαρέλι και διασώθηκε από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, γεγονός που καταγράφηκε σε βίντεο.

Ναυάγιο στη Λέσβο: «Έμπαιναν νερά από το βράδυ του Σαββάτου - Άτομα ρίχτηκαν στη θάλασσα»

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ναυτικός φέρεται να δήλωσε στις Αρχές ότι το πλοίο αντιμετώπιζε εισροή υδάτων από το βράδυ του Σαββάτου και με οδηγία της εταιρείας το πλήρωμα επιχείρησε την άντλησή τους.

Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε ότι είδε να ρίχνονται στη θάλασσα άλλα πέντε άτομα λίγο πριν το Raptor βυθιστεί 4,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του νησιού, χωρίς όμως να είναι σίγουρος για τον αριθμό. 

Ο Αιγύπτιος ναυτικός που διασώθηκε, μεταφέρθηκε στο Βοστάνειο νοσοκομείο της Μυτιλήνης. Ο ίδιος εντοπίστηκε από ελικόπτερο πάνω σε βαρέλι και, παρά το ότι είχε τραύματα στο κεφάλι, είναι καλά στην υγεία του.

Πλέον, οι ναυτικοί που αγνοούνται ανέρχονται σε 12. Υπενθυμίζεται ότι στο Raptor επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα -ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι.

Επιχείρηση υπό αντίξοες συνθήκες

Στις έρευνες συμμετέχουν φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, σκάφη του Λιμενικού και άλλα παραπλέοντα σκάφη. Νωρίτερα στην περιοχή επιχείρησε ελικόπτερο.

Η επιχείρηση των Αρχών διεξάγεται κάτω από αντίξοες συνθήκες, καθώς στο Αιγαίο πνέουν ισχυροί άνεμοι. Σε βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα τοπ Λιμενικό αποτυπώνεται ο έντονος κυματισμός.

Πώς συνέβη το ναυάγιο στη Λέσβο

Το φορτηγό πλοίο Raptor με σημαία Κομόρες εκτελούσε δρομολόγιο από την Αίγυπτο προς την Τουρκία, μετέφερε περίπου 6.000 τόνους αλάτι από τη Δεκέλεια στην Κωνσταντινούπολη και βυθίστηκε 4,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πλοίαρχος μετά τις 7:00 το πρωί δήλωσε μηχανική βλάβη. Στις 8:20 εξέπεμψε σήμα κινδύνου «mayday», οπότε και δήλωσε κάποια κλίση. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ.

Παραπλέον πλοίο ειδοποίησε τις Αρχές και στο σημείο στήθηκε μεγάλη επιχείρησης. Την ώρα που σημειώθηκε το ναυάγιο, στην περιοχή επικρατούσε έντονη θαλασσοταραχή και τα κύματα έφταναν τα τρία μέτρα.

Έπνεαν ισχυροί βορειοδυτικοί άνεμοι 8 Μποφόρ. Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι πιθανότατα το πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να βαρύνει το φορτίο.

Οι εκτιμήσεις ενός ειδικού

«Εάν δεν ήταν κλειστά τα αμπάρια του, τα καπάκια των αμπαριών, υδατοστεγώς και καιροστεγώς, μπορεί να πήρε νερά μέσα», ακτίμησε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο ναύαρχος εν αποστρατεία του Λιμενικού, Νίκος Σπανός.

Παράλληλα, συνεχίζει: «Αυτό δίνει ένα μεγαλύτερο βάρος στο ήδη υπάρχον φορτίο, το οποίο μπορεί να μην είχε και πολύ καλή ευστάθεια σε σχέση με τη συσκευασία του φορτίου».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.