Μενού
lesvos navagio.jpg
denizcilikbilgileri
  • Α-
  • Α+

Bίντεο που φέρεται να είναι μαγνητοσκοπημένο τη στιγμή που το πλοίο «Raptor» βυθίζεται στα ανοιχτά της Λέσβου δημοσίευσε το μεσημέρι της Δευτέρας (27/11) τουρκική ιστοσελίδα.

Το πλοίο φαίνεται να παλεύει με τα κύματα για να κρατηθεί στην επιφάνεια και να μη βουλιάξει, τη στιγμή που η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί, ενώ παράλληλα την ίδια ώρα εκπέμπει σήμα «MAYDAY».

Η τραγωδία με το ναυάγιο στα ανοιχτά της Λέσβου, 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor» (σημαία Κομόρες νήσους) με 6.000 τόνους αλάτι είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 1 ναυτικού, ενώ 12 παραμένουν αγνοούμενοι.

Οι έρευνες από πλωτά του Λιμενικού και παραπλέοντα πλοία συνεχίζονται και σήμερα στο σημείο με αμείωτη ένταση για τον εντοπισμό των 12.

Ναυάγιο στη Λέσβο: Δραματική διάσωση

Υπενθυμίζεται ότι μόνο ένα από τα μέλη του πληρώματος, ένας 40χρονος Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι, ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

«Από χθες το βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες και ότι είχαμε στο πλοίο να τα βγάλουμε. Κάποια στιγμή το καράβι τρύπησε. Άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4 με 5 άτομα να πηδούν και εκείνοι στο νερό. Από εκεί και πέρα δεν τους ξαναείδα», δήλωσε ο ίδιος.

Η σορός που εντοπίστηκε μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου ανοιχτά της Λέσβου ταυτοποιήθηκε και ανήκει σε 30χρονο Αιγύπτιο ναύτη, ηλικίας 30 ετών. Στις 8 χθες το βράδυ η σορός έφτασε με πλοίο του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Το χρονικό

  • Το «Raptor» μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Tα μέλη του πληρώματος, με καταγωγή από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία, ήταν 14.
  • Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
  • Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
  • Στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

​​Το φορτηγό πλοίο «CMA CGM Aliaga» σημαίας Μάλτας εντόπισε και περισυνέλεξε τη σορό 30χρονου Αιγύπτιου, με ειδικότητα ναύτη, η οποία παρελήφθη από περιπολικό πλοίο του Λιμενικού και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης.    

Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος συνολικά επιχείρησαν υπό ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με δυτικούς ανέμους που έφταναν τα 7 - 8 Μποφόρ, τέσσερα σκάφη του Λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα σκάφος της Frontex, 24 παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του Λιμενικού, ένα αεροσκάφος της Frontex, ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και περιπολικά οχήματα του Λιμενικού από ξηράς.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Οι έρευνες συνεχίζονται μέχρι αυτή την ώρα. 

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.